×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حادثه خروج قطار مسافربری مشهد به یزد با ۱۰ جانباخته

 به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا وسیما   رحیمی فرماندار طبس در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر گفت: از ۷ واگن ۳ واگن از ریل خارج شد و در این حادثه متاسفانه ۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند و ۱۲ نفر هم مجروح شدند.

همچنین سخنگوی اورژانس کشور گفت: ساعت ۵ و ۳۰دقیقه صبح امروز قطار مسافربری مشهد به یزد در محور طبس از خط خارج شد.
آقای خالدی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: در حال حاضر تیم‌هایی از اورژانس کشور و همچنین هلال احمر به منطقه اعزام شدند  و همچنین سه بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.
وی گفت: از ۷ واگن ۳ واگن از ریل خارج شد که متاسفانه در این حادثه  ۵ نفر فوت کردند و حال ۱۵ نفر نیز وخیم است و حدود ۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

درباره این حادثه  رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز  قطار مسافربری طبس – یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دوتیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰محورطبس قرار دارد اعزام شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برابر گزارش اولیه پنج واگن از ریل خارج شده است، گفت: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

علی‌اکبر رحیمی فرماندار ویژه طبس درباره جزئیات بیشتر خروج قطار از ریل اظهار داشت: در این حادثه چهار واگن واژگون شده و با توجه به اینکه واگن‌ها هنوز واژگون و باید به وسیله جرثقیل روی ریل قرار بگیرد و چند دستگاه چرثقیل از سمت طبس و یزد به محل حادثه اعزام شده و امکان افزایش آمار فوتی و مصدومان با توجه به شدت حادثه وجود دارد.

فرماندار ویژه طبس با تأکید بر اینکه نیرو‌های امدادی در حال بررسی واگن‌ها و شناسایی مجروحان یا فوتی‌های احتمالی هستند، اعلام کرد: سه فروند بالگرد استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی و یزد هم به محل حادثه اعزام شده است.

رحیمی در خصوص علت این حادثه، مطرح کرد: طبق گزارش‌های اولیه علت خروج قطار مشهد به یزد از ریل، برخورد قطار با بیل میکانیکی بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.