×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
حجم تجارت خارجی کشورمان نزدیک به پنجاه و پنج میلیارد دلار

تجارت گردان | حجم تجارت خارجی کشورمان نزدیک به پنجاه و پنج میلیارد دلار

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید زادبوم رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران درباره برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: با توجه به فرصت‌های ایجاد شده برای صادرات کالا‌های ایرانی در نمایشگاه ایران اکسپو باید نگاه ویژه‌ای به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی داشت و خروجی‌های مفیدی برای فعالان این عرصه داشته باشد.

زادبوم اظهار کرد: پتانسیل‌های تجاری را به صادرکنندگان نشان می‌دهیم و اطلاعات مورد نیاز را به صادرکنندگان و فعالان ارایه می‌دهیم.

او گفت: در هشت ماهۀ امسال حجم تجارت خارجی کشورمان نزدیک به پنجاه و پنج میلیارد دلار بوده که در شرایط کنونی بسیار مهم و قابل توجه محسوب می‌شود.

معاون‌ وزیر صمت در عین حال تاکید کرد:در سال جاری با توجه به محدودیت‌های بیشتر در عرصه تحریم، بیشتر بر روی بازار کشور‌های همسایه و شرکای تجاری تمرکز کردیم وپتانسیل‌های تجاری را به صادرکنندگان نشان می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه ما در کار‌های توسعه‌ای از شرکت‌ها و صادرکنندگان حمایت می‌کنیم گفت: در این زمینه برنامه‌ای از قبل داشتیم که در آن راستا حرکت می‌کنیم و اطلاعات تجاری مورد نیاز و قوانین تجارت را به صادرکنندگان و فعالان ارایه می‌دهیم و در عین حال کلاس‌های آموزشی نیز برگزار می‌کنیم.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانۀ آمریکا تجارت خارجی ما را هدف قرار داده از تجار و فعالان اقتصادی برای مقابله با تحریم‌ها قدردانی کرد.

او با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای مقابله با جنگ تحریمی گفت: گام‌های خوبی به سمت موافقتنامه‌های تجاری با کشور‌های همسایه و شرکای تجاری مهم در راستای توسعۀ تجارت کشور برداشته شده است

رییس سازمان توسعه تجارت ایران افزود: از منظر کشور‌های هدف صادراتی رویکرد و اولویت صادراتی در سال جاری به ۱۵ کشور همسایه اختصاص یافته است.

او بیان کرد: به ثمر رسیدن موافقت نامه تجارت ترجیحی با اوراسیا، ظرفیت بالقوه‌ای را پیش روی تجار و صادر کنندگان قرار داده که می‌توانیم مرز‌های اقتصادی خود را در این حوزه جغرافیایی توسعه دهیم.

زادبوم با اشاره به اینکه نزدیک به دو سوم صادرات غیرنفتی کشور را محصولات خام و یا ارزش افزوده پایین به خود اختصاص داده تاکید کرد: سیاست‌ها و رویکرد‌های آتی این سازمان به حمایت از توسعه صادرات کالا‌هایی با ارزش افزوده بالاتر خواهد بود.

او همچنین تصریح کرد: با وجود تحریم‌های بین‌المللی، کشورمان با اتخاذ خط مشی‌های اقتصاد مقاومتی و تدابیر مناسب در حوزۀ تجارت خارجی، توانسته بر مشکلات ناشی از تحریم پیروز شده و سیاست‌گذاری‌های مناسب دولت در کنار تلاش‌های صادرکنندگان در جهت ایجاد تحول ساختاری در ترکیب صادرات غیرنفتی و شناسایی روش‌های مقابله با رفع موانع و محدودیت‌های تجاری، سبب شد که سال گذشته و علیرغم وجود شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران، ارزش صادرات کالا‌ها و خدمات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به حدود ۵۰ میلیارد دلار برسد که قابل تقدیر و تشکر است.

گفتنی است؛ چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان ایران اکسپو در تاریخ پانزدهم تا هیجدهم بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی شهرآفتاب با حضور تجار و بازرگانان کشور‌های مختلف برگزار می‌شود.

این‌نمایشگاه با توجه به فرامین رهبری، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و همچنین با هدف افزایش تولید داخلی وایجاد اشتغال برگزار می‌شود.


  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.