×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ ۱۰ میلیون تومان

تجارت گردان | حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ ۱۰ میلیون تومان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، از رکود و کسادی بازار زعفران خبر داد و گفت: با گسترش ویروس کرونا در سراسر دنیا و تعطیلی مراکز خرید و فروشگاه ها، بازار به روال عادی خود بازنگشته است.

وی افزود: با توجه به تعطیلی کشور‌های خریدار زعفران ایرانی، چشم انداز روشنی پیش روی بازار این محصول طی روز‌های آتی نیست و بعد از خروج این ویروس از کشور‌های دنیا شاید بتوان عقب ماندگی قبل را جبران کرد.

بازار زعفران در ماه رمضان تعریفی ندارد

حسینی حداقل قیمت هر کیلو زعفران را ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه زعفران کالای صادراتی به شمار می‌رود، از این رو قیمت زعفران تابع تقاضای بازار‌های صادراتی است.

به گفته این مقام مسئول، تا زمانیکه شیوع ویروس کرونا در دنیا فروکش نکند، از این رو آینده روشنی را برای زعفران و دیگر کالا‌های صادراتی متصور نیستیم.

عضو شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت صادرات طلای سرخ گفت: بنابرآمار میزان صادرات در نیمه دوم سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ماقبل خود کاهش جزئی داشته است، اما رقم دقیق آن را به سبب سو استفاده‌های احتمالی نمی‌توان اعلام کرد.

حسینی با اشاره به اینکه ایران بیش از ۹۰ درصد زعفران دنیا را تامین و تولید می‌کند، گفت: همه ساله قبل از ماه رمضان کشور‌های منطقه شروع به خرید زعفران می‌کند، اما در شرایط فعلی که کشور‌ها درگیر ویروس کرونا هستند، تقاضای چندانی برای خرید وجود ندارد.

وی در پایان درباره آینده بازار زعفران در ماه رمضان گفت: همه ساله از ۲۰ روز تا یک‌ماه مانده به ماه رمضان کشور‌های منطقه اقدام به خرید زعفران می‌کردند، اما در شرایط فعلی که مرز‌ها فعال نیستند، نوسان چشمگیری را در بازار زعفران نخواهیم داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.