×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
حدود یک میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه می‌شود

تجارت گردان | حدود یک میلیون تومان به حقوق معلمان اضافه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایرنا محسن حاجی میرزایی روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از از سیاست‌های دولت یازدهم و دوازدهم حمایت و تقویت معیشت و بهبود منزلت معلمان بوده است.

وی افزود: در طی این سال‌ها علاوه بر افزایش‌هایی که به طور معمول و سنواتی همه کارمندان دولت هر ساله افزایش پیدا کرده فرهنگیان درچند نوبت متمایز افزایش حقوق داشته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال‌های ۹۶، ۹۵، ۹۳ حدود ۱۴ درصد بیش از سایر کارکنان به فوق العاده شغل و فوق العاده ویژه فرهنگیان اضافه شد. در سال ۹۴ هم مرتبه‌ای از رتبه بندی اجرا شد که با حدود بیش از ۱۰ درصد افزایش حقوق معلمان همراه بود.

حاجی میرزایی با یادآوری تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان در هیات وزیران، گفت: در این رتبه بندی پیش بینی شده تا فرهنگیانی که بیش از ۲ سال سابقه کار داشته و به عنوان آموزگار، دبیر، مربی پرورشی، مراقب سلامت، مشاور واحد آموزشی، مدیر و معاون مرکز آموزشی هستند از امتیازات این مصوبه بهره‌مند شده و متناسب با صلاحیت‌های علمی و تخصصی در رتبه‌های اول تا پنجم قرار گیرند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود به طور متوسط افزایش حقوق از این محل متوجه فرهنگیان شود، امکان دیگری که در این مصوبه برقرار کردیم، این است که معلمین می‌توانند با ۶ ساعت اضافه تدریس حقوق بیشتری دریافت کنند، احتساب این افزایش متعلق به کسانی است که بیش از ۶ ساعت در هفته از ساعت موظف تدریس می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با توجه به طرح رتبه بندی متوسط حدود یک میلیون تومان افزایش برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است، همچنین برای مسکن فرهنگیان توافقی را با وزارت راه و شهرسازی انجام داده‌ایم تا ۱۷۰ هزار فرهنگی بتوانند در شهر و روستا‌ها که فاقد مسکن هستند صاحب خانه شوند که این توافق در طی سه سال اجرایی می‌شود.

حاجی میرزایی از دیگر اقدامات این وزارتخانه را تبدیل وضعیت نیروی انسانی عنوان کرد و اظهارداشت: تعدادی از مربیان پیش دبستانی و حق التدریسان آزاد که در سال‌های گذشته با آموزش و پرورش همکاری می‌کردند امسال بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی که آیین نامه آن در هیات وزیران تصویب و شیوه نامه‌ای هم در وزارت آموزش و پرورش تعیین شد، تبدیل وضعیت آن‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه تمام این افراد باید در دوره یک ساله شرکت کرده و متناسب با جنس، رشته، منطقه و نیازی که آموزش و پرورش داشته و در سقف ردیف‌هایی که سازمان امور اداری و استخدامی اختصاص می‌دهد در ۳ سال آینده (تا پایان اجرای برنامه ششم) به استخدام در می‌آیند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: آموزشیاران نهضت سواد آموزی و آموزش دهندگانی که با این نهاد همکاری داشتند نیز برای استخدام در آموزش و پرورش باید در یک آزمون شرکت کنند و اگر بیش از ۵۰ درصد نمره را کسب کردند در یک دوره آموزشی یک ساله شرکت می‌کنند و پس از موفقیت در این دوره به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.
حاجی‌میرزایی از جبران کسری نیروی انسانی مدارس خبر داد و افزود: مدیران وزارتخانه قبل از وزارت بنده روش‌هایی را برای تامین کمبود ۱۰۸ هزار نفری معلم اتخاذ کرده بودند که ما هم همان روش‌ها را ادامه دادیم.

وی ادامه داد: بر این اساس معلمانی که به سن بازنشستگی رسیده بودند، اما می‌توانستند بازنشستگی خود را به تاخیر بیندازند در خدمت آموزش و پرورش نگه داشتیم علاوه بر آن معلمانی که می‌توانستند با یک سوم ساعت به خدمت خود ادامه دهند را در خدمت نگه داشتیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: دسته دیگر از معلمان رسمی که می‌توانستند ساعت اضافه‌تری در مدارس باشند را در همکاری نگه داشتیم و دسته دیگر نیز از ناحیه معلمان پیش‌دبستانی تامین نیرو شدند.

حاجی میرزایی همچنین در پاسخ به سوالی درمورد سیستم گرمایشی استاندارد در مدارس گفت: یکی از نگرانی‌های ما بحث سامانه گرمایشی مدارس است که با مصوبه امروز هیات دولت، وزارت نفت متعهد شد ۱۰۰ هزار کلاس را سال آینده به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.