×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حذف تاچ بار مک بوک به پیشنهاد مشتریان انجام شد

به قول کارخانه‌ی تولیدکننده‌های قطعات اپل در آمریکا، مشتریان و خریداران حرفه‌ای مک بوک‌های اپل به هیچ عنوان با تاچ بار بالای صفحه کلید این لپتاپ‌ها ارتباط برقرار نکرده و بیشتر به همان ارتباط گرفتن فیزیکی با کلیدهای فانکشن علاقه دارند. در واقع کاربران علاقه دارند تا کلیدهای فانکشنال و یا عملیاتی را لمس کنند و همین موضوع هم دلیل بازگشت کلید‌های فانکشنال به مک بوک‌های سال ۲۰۲۱ است. لبته این موضوع را هم باید در نظر داشت که اپل هم به صورت کامل به حرف‌های کاربران گوش نداده و کلیدهای فانکشنال خود را با ترکیب طراحی تاچ بار و کلیدهای فانکشنال طراحی کرده است تا نه سیخ بسوزد و نه کباب.

حذف تاچ بار مک بوک به گفته‌ی مسئول اپل

ریاست بازاریابی و فروش محصولات اپل در سراسر حهان، گرگ جوسویاک در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Wired به چند نکته‌ی حیاتی اشاره کرده است و اما مهم‌ترین آن حذف تاچ بار به دلیل درخواست کاربران حرفه‌ای اپل بوده است. شرکت اپل با مشاهده‌ی این که اکثریت بیشتر کاربران حرفه‌ای مک بوک‌های اپل خواستار بازگشت این کلید‌ها به مک بوک‌ها بودند، به درخواست آن‌ها پاسخ داد.

بدون شک اکثریت کاربران لپتاپ‌های حرفه‌ای ما خواهان بازگشت کلیدهای عملیاتی بودند و از دیدن آن‌ها با سایزهای کامل و بزرگ هیجان‌زده می‌شدند. ما هم تمام تلاشمان برای آن است که این حس را در کاربران خود ایجاد بکنیم و همین کار را هم کردیم.

کاربران با باز کردن یک برنامه می‌دیدند که تاچ بار گزینه‌هایی مخصوص آن برنامه را به آن‌ها نمایش می‌داد و همین موضوع با کلیدهای سفت و سخت فانکشنال تفاوت داشت. در واقع تاچ بار قابلیت بسیار شیک و ظریفی بود که بسیاری از کاربران مک بوک با آن کنار نمی‌آمدند. هر چند که شرکت اپل هم تلاش‌هایی برای برطرف کردن این موضوع انجام داد که اضافه کردن میانبرهای مخصوص به Siri و دیگر کلید‌های عملیاتی بود اما همچنان تفاوتی در میزان تعامل کاربران با تاچ بار به وجود نیامد. البته اپل کاربران دیگر خود را (که تاچ بار را دوشت دارند) فراموش نکرده و آن‌ها همچنان برای استفاده از تاچ بار می‌توانند لپتاپ‌های M1 اپل را خریداری کنند و اتفاقا اپل هم تخفیفات هیجان انگیزی برای آن‌ها اعمال کرده است.

موضوع دیگری که باید پیش از هر چیز مد نظر داشت این است که اپل به سادگی از تصمیمات خود عقب نشینی نمی‌کند و حتما دلیلی برای انجام آن وجود دارد. مک بوک‌های جدید اپل با سرعت و دقت بیشتری وظایف محول شده به خود را انجام می‌دهند و با حذف تاچ بار نیز سرعت دسترسی به آن‌ها یا انجام فیگورهای حرکتی آسان‌تر خواهد شد. از طرف دیگر هزینه‌های اضافی نمایشگر این تاچ بار نیز کاهش خواهد یافت و از طرفی کلیدهای عملیاتی اپل هم با ظاهری جدید در قامت کلیدهای عملیاتی به کاربران نمایش داده خواهند شد. پس این یک بازی برد برد است که هم اپل به طور کامل از طرح قدیمی خود عقب نکشیده است و هم کاربران به چیزی که می‌خواستند رسیدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.