×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حذف ۱٫۵۵ میلیون اپ آپدیت نشده در استور های گوگل و اپل

هر دو کمپانی گوگل و اپل برای مقابله با برنامه‌هایی که توسط سازندگانشان نادیده گرفته می‌شوند سیاست‌هایی تعیین کرده‌اند. در پلی استور برنامه‌ای که بیش از دو سال از آخرین بروزرسانی آن می‌گذرد در نتایج جستجو نشان داده نمی‌شود و از دید کاربر پنهان می‌شود. اپل نیز سیاست مشابه‌ای دارد و پس دو سال این اپ‌ها را حذف می‌کند.

حذف ۱٫۵۵ میلیون اپ از استور گوگل و اپل در اقدامی هماهنگ و برای کاهش خطرات امنیتی صورت گرفته

با این حال نزدیک به ۳٫۱ میلیون اپ که ۶۸ درصد از تعداد اپلیکیشن‌ها در هر دو فروشگاه است در همان مدت زمان دو ساله آپدیت می‌شوند. دسته‌بندی این برنامه‌ها بیشتر شامل آموزشی و بازی می‌شود.

با توجه به اینکه بیشتر کودکان و نوجوانان کاربران اپ‌های بازی هستند، مطمئناً استفاده از آن‌ها توسط این رنج سنی با توجه به مشکلات امنیتی و آپدیت نشدن برای گوگل و اپل و خود این کاربران نامناسب است و خطر در معرض هک قرار گرفتن می‌تواند مشکلاتی برای این کمپانی‌ها ایجاد کند. برنامه‌هایی که بیشترین نرخ بروزرسانی را دارند آن‌هایی هستند که بیشتر دانلود شده‌اند.

۸۴ درصد از اپ‌ها با بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود حداقل یک بار در مدت زمان شش ماهه آپدیت شده‌اند. ۳۱۴,۰۰۰ اپ دیگر نیز کشف شده که به مدت پنج سال است توسط سازنده آپدیت نشده‌اند و از این تعداد ۱۸۴,۰۰۰ در اپ استور و ۱۳۰,۰۰۰ در گوگل پلی یافت شده است.

اپلیکیشن‌های قدیمی‌تر نمی‌توانند از قابلیت‌های امنیتی جدید اندروید و IOS بهره‌مند شوند و حتی گاهی خود آن‌ها نیز دارای آسیب‌پذیری های کشف شده‌ی جدیدی هستند. با این حال برخی از توسعه‌دهندگان این اپ‌ها از این اقدام گوگل و اپل ناراضی هستند و اذعان کرده‌اند که پس از انتشار اپلیکیشن هیچ آپدیت و کار دیگری نیاز نیست انجام دهند!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.