×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حرارت سنجی در مبادی ورودی و خروجی تهران

تجارت گردان | حرارت سنجی در مبادی ورودی و خروجی تهران

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ رییس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در نشست با هنرمندان افزود: حضور شما برای ایجاد حساسیت در میان مردم است در واقع از ابتکار و هنر شما به دنبال ایجاد حساسیت در میان مردم و ترساندن آنها هستیم تا بتوانیم مردم را در خانه های خود نگه داریم.
علیرضا زالی گفت : از شما می خواهیم بعنوان چهره هنری به مردم پیام بدهید که مردم سفر نروند و نوروز امسال دید و بازدید نداشته باشند و در خانه بمانند.
رییس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود : وقتی یک خبر کذب در فضایی مجازی منتشر شد که برای این بیماری درمان قطعی پیدا شده است (واکسن ویروس کرونا ) کشف شد؛ حضور و تراکم مردم در سطح شهر بیشتر شد ، مردم که از شما حرف شنوی دارند می خواهیم که این پیام را منتقل کنید که در خانه بمانید چرا که راهبرد ما ماندن مردم در خانه است اما تاکنون ناموفق عمل کرده ایم و می خواهیم با حضور شما یک پیام جدید و متفاوتی به مردم بدهیم.
وی با بیان اینکه در ایران بسیاری از افرادی که بر اثر این بیماری فوت کرده اند ، بیماری زمینه ای ندارند ، گفت : هم اکنون نیز بخش زیادی از ظرفیت بیمارستانی ما درگیر مقابله با این بیماری هستند و اگر با این روندی که پیش می روند کل این ظرفیت ها را نیز درگیر کنیم باز جوابگو نخواهد بود.
وی ادامه داد : اکنون ما به دنبال این هستیم که ببینیم آیا ما در ایران و ایتالیا با یک ویروس وحشی نسبت به چین و سایر اروپا مواجه هستیم ؟
دکتر زالی درباره تعطیلی ادارات که انتقاد هنرمندان نیز بود، گفت : برخی از انتقادات شما وارد است چرا که امروز نه من شانیتی دارم که جواب شما را بدهم و نه اینکه می توانم ، بلکه از شما می خواهم اوج تبلور اجتماعی خود را به نمایش بگذارید و در این مسیر کمک کنید چرا که اکنون این موجی که در گسترش بیماری راه افتاده ، نگران کننده است.
وی گفت : انتقادی که به مسئولان دارم این است که طی دو هفته است مدام می گویم ادارات را تعطیل کنید اما آنهایی که مسئولیت دارند تصمیمات متفاوتی می گیرند.
رییس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت : امروز روزی است که از شما درخواست داریم برای نجات جان حتی یک نفر نیز به کمک ما بیایید به ویژه که ظرفیت شما هنرمندان بسیار است و با کمک هم می توانیم کار را بهتر پیش ببریم و دست به دست هم بدهیم با هر تغییری جلوی قربانیان کرونا را بگیریم.
وی درباره اینکه آیا این ویروس تغییر بیولوژیکی است ، گفت : این یک ویروس کاملا سیاسی است و در این تردید نکنید و ملاحظات جدی ما جدا کردن افراد یا در واقع قرنطینه کامل افراد در منازل خود است .
زالی درباره قرنطینه کردن شهر نیز افزود : قرنطینه چند فاز دارد که فاز یک و دو در حال انجام است اما فاز سه که تعطیلی تمام ادارات و در خانه ماندن مردم است هنوز اجرا نمی شود و فاز چهار نیز قرنطینه کردن شهر است ، فاز چهار در صورتی می تواند جوابگو باشد که فاز سه به خوبی اجرا شود.
وی با بیان اینکه قرنطینه شهر (فاز ۴) اکنون نه مبنای علمی دارد و نه مناسب است گفت : بنابراین قرنطینه سازی مطلق شهر جواب نمی دهد چرا که شهرها و استان های زیادی درگیر آن شده اند و اگر هم انجام شود تاثیری ندارد.
رییس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود : اگر فاز سه اجرا نشود هر فردی که کرونا دارد می تواند دو تا ۲۰ نفر را مبتلا کند و در واقع اگر فرد مبتلا برای خرید به مغازه برود دو نفر را و اگر در داخل مترو حضور پیدا کند می تواند ۲۰ نفر را آلوده کند.
وی گفت : ما اکنون سامانه سیب را داریم که ۸۵ میلیون ایرانی به این سامانه وصل هستند ، آدرس سایت هم salamat.org.ir است که از طریق اقدامات خود خانه به خانه نقشه آلودگی ویروس را رصد می کنیم و غربالگری خود را درباره سه دسته از افراد اجرایی می کنیم ، نخستین گروه افراد سالم هستند ، گروه دوم ؛ علایم خفیف دارند که با (تب سنجی و تست خون ) به ماموران سلامت وصل می شوند و در صورت شدید شدن علائم به بیمارستان منتقل می شوند و گروه سوم نیز علائم شدید دارند که با آمبولانس های ویژه تحت حفظ به بیمارستان منتقل می شوند.
دکتر زالی درباره کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر نیز افزود : بیشترین میزان مبتلایان در تهران کسانی هستند که به ترتیب از البرز ، قم ، کاشان و مازندران آمده اند ، بنابراین باید سیاست های ما در بحث کنترل در مبادی ورودی و خروجی در محدوده غرب و شرق تهران شدیدتر باشد.
وی گفت : ضمن اینکه از فردا در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران دستگاههای حرارت سنج مستقر خواهند شد که قادرند ۱۰۰ خودرو را در لحظه از طریق دوربین های حرارتی سنجش کنند و در صورتی که فردی علائم تب داشته باشد از ورود یا خروج آن جلوگیری می شود، این فرد باید به خانه و شهر خود برگردد.
رییس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران درباره بکارگیری سوله های مدیریت بحران شهرداری برای استفاده بیماریان کرونایی نیز افزود : این سوله های شهرداری برای استفاده بیماران بعد از بهبودی و طی کردن دوران نقاهت است تا این دوره را به مدت ۹ روز در آنجا سپری کنند که این کار برای جلوگیری از گسترش ویروس خیلی موثر است و اینگونه نیست که ما ظرفیت بیمارستانی مان پایین است یا ظرفیت کم داریم و از این سوله ها بعنوان بیمارستان استفاده می کنیم.

راهبرد اصلی ما ماندن در خانه است

دکتر علیرضا زالی افزود: امسال همه افراد باید دید و بازدید‌های نوروزی را کنار بگذارند به ویژه که بیماری کرونا نسبت به سالمندان رفتار خیلی بی رحمانه‌ای دارد.
وی به تعطیلی سفر‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: امسال سفر‌های نوروزی را باید تعطیل کنیم چرا که بهداشت فردی در سفر به حداقل می‌رسد و افراد آسیب پذیرتر می‌شوند.
دکتر زالی ادامه داد: ضمن اینکه سال گذشته بیشترین سفرپذیری که داشتیم به استان‌های شمالی و مشهد و خراسان رضوی و شمالی بود.
وی گفت: اگر افرادی که به این استان‌ها سفر می‌کنند آلوده باشند یک باری را بر روی دوش آن‌ها تحمیل خواهند کرد در حالیکه اکنون خودشان با کمبود ظرفیت و حداکثر اشباع به سر می‌برند اگر هم آلوده نباشند در صورت سفر به آن استان در آنجا آلوده می‌شوند.
رییس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا افزود: اگر هم به استان‌های کم آلوده سفر کنند با انتقال این آلودگی و ویروس ظلمی در حق آن‌ها کرده اند.
دکتر زالی گفت: البته برخی اشتباهات رایج نیز وجود دارد که این ویروس در مناطق گرمسیر شیوع ندارد این در حالیست که دمای هوا به ۳۵ درجه و رطوبت ۸۰ درجه باشد در آن صورت عمر ویروس به سه ساعت می‌رسد.
وی در ادامه افزود: این ستاد شماره حسابی برای پرداخت پول اعلام نکرده است و مردم به آن توجه نکنند بسیاری از این حساب‌های بانکی فریبکاری است چرا که بیشترین چیزی که به جای پول نقد اکنون به درد ما می‌خورد ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده است.
دکتر زالی گفت: امروز فرزندان شما در خط مقدم و در سنگری سهمگین و سخت در حال جانفشانی هستند و این بیماری خیلی راحت پزشکان و پرستاران و مردم ما را از پای در می‌آورد و بسیاری از پرستاران و کادر پزشکی ما به منزل نرفتند و زن و بچه‌های خود را ندیدند.
رییس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا افزود: ما با این بیماری و ویروس یک جنگ فرسایشی خواهیم داشت و برای مقابله با آن نیاز به همکاری و همیاری همه داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.