×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
حرکت بانک سینا روی ریل مثبت

حرکت بانک سینا روی ریل مثبت ادامه دارد و این بانک در ۲ ماه نخست امسال بیش از ۱۲۴۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته در حالی که هزینه ناشی از عملیات بانکی در این مدت تنها ۸۰۸ میلیارد تومان بوده و به این ترتیب سود ۲ ماهه ارائه خدمات بانک سینا به حدود ۴۳۴ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش دنیای بانک، بانک سینا در ۲ ماه نخست امسال بالغ بر ۱۲ هزار و ۴۱۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال درآمد عملیاتی به دست آورده که ۷۷.۶ درصد آن ناشی از درآمدهای تسهیلات اعطایی، ۴.۹ درصد از محل درآمد سپرده‌گذاری بانک نزد بانک‌های دیگر، ۸.۸ درصد ناشی از اوراق بدهی، ۱.۶ درصد از محل سرمایه‌گذری‌ها و ۷ درصد از محل ارائه خدمات بانکی بوده است.

این در حالی است که بانک سینا در ۲ ماه نخست امسال بالغ بر ۷ هزار و ۸۹۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سود به سپرده‌گذاران خود پرداخت کرده و هزینه کارمزد ارائه شده به مشتریان هم تنها ۱۸۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال بوده و به این ترتیب جمع هزینه عملیاتی بانک در ۲ ماه ابتدایی امسال به رقم ۸ هزار و ۸۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال رسیده است.

این گزارش می‌افزاید: درآمد ماهانه بانک سینا در اردیبهشت نسبت به فروردین امسال با ۴ درصد رشد به ۶ هزار و ۳۳۴ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال رسیده است. از سوی دیگر هزینه عملیاتی بانک در اردیبهشت نسبت به فروردین ۱۴۰۱ با کاهشی ۱.۴ درصدی بالغ بر ۴۰۱ هزار و ۱۱ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ریال برآورد شده است.

نکته مثبت و مهم در کارنامه بانک سینا اینکه، این بانک هیچ گونه استقراضی از بانک مرکزی نداشته و از بانک‌های دیگر هم وام نگرفته و به همین دلیل هزینه‌های مالی بانک صفر بوده است. البته اطلاعات منتشر شده درباره درآمد و هزینه عملیاتی بانک شامل همه اقلام درآمدها و هزینه‌های عملیاتی بانک در حساب سود و زیان نمی‌شود و به همین دلیل برای برآورد میزان دقیق سود بانک باید منتظر انتشار گزارش فصلی از کارنامه بانک در دوره زمانی بهار ۱۴۰۱ ماند.

ترکیب تسهیلات و سپرده‌های بانک سینا
بررسی دنیای بانک نشان می‌دهد که مانده تسهیلات بانک سینا در پایان اردیبهشت امسال به رقم ۳۸۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال رسیده است که ۶۸.۸ درصد به تسهیلات مرابجه، ۷.۶ درصد به تسهیلات جعاله، ۷.۱ درصد به فروش اقساطی، ۶.۹ درصد مشارکت مدنی و ۵ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص داشته است. این بانک در اردیبهشت امسال بالغ بر ۶۰ هزار و ۹۹۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده که سهم تسهیلات مرابحه ۶۸.۳ درصد، فروش اقساطی ۷.۲ درصد، جعاله ۷.۷ درصد و ۶.۵ درصد مشارکت مدنی و ۴.۹ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه بوده است.

این گزارش می‌افزاید: مانده کل سپرده‌های بانک سینا در پایان اردیبهشت امسال به رقم ۴۷۱ هزار و ۷۴۲ میلیارد و ۴۹ میلیون ریال رسیده که ۱۹ درصد سهم سپرده قرض‌الحسنه جاری ریالی، ۲.۴ درصد سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی، ۲۵.۹ درصد سپرده‌های کوتاه‌مدت، ۱۰ درصد سپرده‌های یکساله بلندمدت و ۳۶.۷ درصد سپرده‌های بلندمدت دوساله بوده است.

جمع کل سرمایه‌گذاری‌های بانک سینا در اوراق بهادار دولتی ۳۵ هزار و ۲۱۹ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال تا پایان اردبهشت امسال برآورد و اعلام شده و این بانک بالغ بر ۶ هزار و ۴۷۴ میلیارد و ۳۱۵ ریال در بازار سهام سرمایه‌گذاری کرده سهم سرمایه گذاری کوتاه‌مدت سهام ۳۴ درصد و سرمایه‌گذاری سهام به صورت بلندمدت ۶۶ درصد است.

تجارت گردان | حرکت بانک سینا روی ریل مثبت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.