×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
حرکت بر روی ریل توسعه از طریق تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال

تجارت گردان | حرکت بر روی ریل توسعه از طریق تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت ومعدن، یوسفی نیا ضمن تأکید بر ضرورت توجه به تکنولوژیهای نوین در صنعت بانکداری گفت: مدل دیجیتال هم اکنون به یکی از مهمترین مدل های نظام نوین بانکی تبدیل شده و بانک صنعت و معدن به عنوان تنها نهاد مالی تخصصی در حوزه تولید کشور نسبت به تدوین نقشه راه در راستای اجرای سند”بانکداری آینده و تحول دیجیتال” اقدام کرده و توانسته در شاخص های تدوین شده در حوزه استقرار حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال در سال ۹۸ رتبه دوم را در بین دیگر بانک‌ها به خود اختصاص دهد.
وی افزود: امروزه ورود به حوزه دیجیتال، تحولی اجتناب ناپذیر بوده و مدیران بانکی نقشه راه خود را بر اساس اصول و چارچوب های این نظام تدوین می کنند که در این راستا علاوه بر استقرار اکوسیستم و پلتفرم آن مشارکت تمامی ذینفعان در فضایی تعاملی حائز اهمیت خواهد بود .
یوسفی نیا ادامه داد: بانک صنعت و معدن پس از ابلاغ سند “بانکداری آینده و تحول دیجیتال” از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۹۸ اولویت خود را بر اجرای این سند متمرکز کرد و اقدام به تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال نمود.
مدیر برنامه بانکداری دیجیتال بانک صنعت و معدن عنوان داشت: مدیران ارشد این بانک ضمن ایجاد دفتر برنامه بانکداری دیجیتال نسبت به شناسایی نیازهای مشتریان در اکوسیستم دیجیتال اقدام کرده و انجام پروژه های مختلفی همچون فرهنگسازی و آموزش، امضا و احراز هویت دیجیتال، بلاکچین، دسترسی یکپارچه کاربران، تحول فرایندهای کسب و کار، بانکداری باز و همچنین امنیت و زیرساخت سامانه ها را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند. 
وی تصریح کرد: نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک صنعت و معدن با استفاده از مدل های علمی و با کمک کارگروه تشکیل شده تدوین شده است.
لازم به ذکر است در استقرار بانکداری دیجیتال کلیه ذینفعان اکوسیستم دیجیتال باید با زیرساخت امن و یکپارچه با بانک ارتباط برقرار کرده و تغییر دستورالعمل ها و رویه ها در راستای تحول دیجیتال اجتناب ناپذیر خواهد بود؛ همچنین مشارکت کلیه ارکان سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مدیران سازمان باید نسبت به ایجاد تعامل بین کارکنان و مشتریان اقدام کنند. 
گفتنی است، در مدل بانکداری دیجیتال موضوع پیش بینی نیاز و شناسایی ترجیحات مشتریان مطرح می شود بنابراین لازم است با استفاده از نوآوری، فرهنگ سازی و بهره مندی از تکنولوژیهای روز و با تکیه بر توانمندی تمامی کارکنان سازمان نخست به شناسایی توقعات و انتظارات مشتریان پرداخته شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.