×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حرکت رو به جلو

به گزارش تجارت گردان به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)،  برکسی پوشیده نیست که ویترین (پنجره و نمای بازخورد اقدامات) هر سازمان و نهادی در همه جای دنیا در دستان روابط‌عمومی آن مجموعه است؛ کاری بس دشوار، تخصصی و حساس که در عین حال دل نشین به حساب می آید.

به عبارتی دیگر می توان گفت روابط‌عمومی ها پلی دو سویه بین مردم و رسانه ها با مسئولان و بلعکس آن هستند؛ اما این روزها با وجود فضای مجازی (فرصت و تهدید) و الکترونیکی شدن خدمات رسانی به شهروندان وبه تبع آن بالا رفتن سرعت اطلاع رسانی باید در نظر داشت که اداره کردن روابط‌عمومی یک سازمان، آن هم سازمانی مانند شهرداری تهران با وجود گستردگی فعالیت ها و کنشگری مداوم رسانه ها، بسیارمتفاوت تر از دهه های پیش است.

وجود زیرساخت ها یکی از نیازهای اولیه برای بازتاب این حجم ازفعالیت ها و پاسخ دهی مناسب و به موقع از سوی روابط‌عمومی ها است که خوشبختانه در این دوره از مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر توجه ویژه ای به این موضوع شده و اعتبارات مناسب برای شفاف سازی، آگاهی بخشی و توجه به رسالت اصلی سازمان بوسیله ی فراهم شدن و بسترسازی در این حوزه، اختصاص داده شده است.

این در حالی است که تامین بودجه در حوزه روابط‌عمومی نه تنها موجب فراهم شدن زیرساخت ها برای تولید محتوای معمولی از جمله خبر، کلیپ، موشن گرافی، طراحی و… می شود بلکه می توان با راه اندازی اپلیکشن ها و فناوری های هوشمند (DSS سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری)، (Intelligence system ، Smart city)، شهر هوشمند ایجاد کرد. تهران شهری که با این حجم ترافیک، آلودگی هوا و معضلات دیگر نیاز ویژه ای به هوشمند راهبردی شدن شهر دارد؛ تا با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT و IMS) برای توسعه، گسترش و ترویج شیوه‌های توسعه پایدار، با هدف رفع چالش‌های رو به رشد شهرنشینی، گام های اساسی برداشته شود.

شهر توسعه یافته و پویا شهری‌ست که برنامه‌های اطلاعات‌محور را در لحظه دریافت، تجزیه و تحلیل و مدیریت می‌کند تا برای شهرداری‌ها و شهروندان این امکان را فراهم آورد که در جهت بهبود کیفیت زندگی خود تصمیم‌های موثرتری اتخاذ کنند؛ در نتیجه رسیدن به این امر نیازمند اعتبارات، ارتقای رویکرد و کاربست جدیدی است که خوشبختانه در این دوره از مدیریت شهری با مصوب نمودن ۱٪ از بودجه، توجه قابل ملاحظه ای به موضوع زیرساخت‌ها و پیوست‌های رسانه‌ای حوزه روابط‌عمومی صورت گرفته است. امید که بتوان پیشرفت چشمگیری در راستای هوشمند شدن کلان شهر تهران صورت داد.

روح الله دلیری مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۲۲ و کارشناسی شهر هوشمند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.