×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | حریرچی: برای شرایط آینده کرونا باید برنامه ریزی داشته باشیم و به زندگی با آن عادت کنیم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، ایرج حریرچی یکشنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان در استانداری خوزستان گفت: در پاییز و زمستان قطعا با بیماری بیشتری نسبت به تیر و خرداد و مرداد مواجهیم برای همین باید برنامه ریزی‌های ما منطبق با وجود کرونا باشد.

وی در ادامه افزود: تصور بر این است که همه کشور‌های نیم کره شمالی زمین در پاییز و زمستان شرایطشان سخت‌تر خواهد بود به همین علت باید متناسب با شرایط برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم. وجود ویروس کرونا را باید بپذیریم چراکه کشف واکسن کرونا حداقل تا یک سال آینده طول می‌کشد لذا باید به زندگی با کرونا عادت کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در حال حاضر ما با یک دوگانگی شامل مقابله با اثرات بیماری زایی و مبارزه با اثرات اقتصادی کرونا رو به رو هستیم، در برخی اقشار فشار اقتصادی زندگی و سلامت آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌هد برای همین اگر رسانه ها، اساتید و دانشگاه‌ها تنها مساله سلامتی را مد نظر قرار دهند و معیشت را کنار بگذارند واقعا بر روند کرونا اثر بخش نیست و در آینده نزدیک اثرات بدی خواهد داشت.

وی با اشاره به ارایه سه استراتژی برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: درخواست اول ما این است که فاصله گذاری هوشمند و رعایت مسایل بهداشت فردی تا حداکثر ممکن با سیاست گذاری در استان انجام شود و فاصله را به حداکثر برسانیم.

حریرچی استراتژی دوم را ایزوله کردن بیماران نام برد و گفت: استراتژی سوم نیز شناسایی افرادی است که با مبتلایان ارتباط نزدیک دارند.

منبع خبر : میزان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.