×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حساب اختصاصی حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی فعال شد

تجارت گردان | حساب اختصاصی حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی فعال شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی روز چهارشنبه در مراسم “گرامیداشت روز پرستار و تقدیر از پرستاران نمونه شاغل در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی” با بیان این مطلب افزود: از این مبلغ ٧٠٠ میلیارد تومان به منظور هزینه های درمان غیرمستقیم مراکز دانشگاهی و ٧٠٠ میلیارد تومان نیز به منظور هزینه‌های درمان مستقیم پرداخت می شود.

مصطفی سالاری تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها بدهی به مراکز درمانی دانشگاهی نیز تسویه و در صورت واریز ۳ هزار  میلیارد تومان از جانب دولت در هفته آتی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تسویه حساب می‌شود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: بدهی‌ به مراکز درمانی غیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم که برابر با ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است؛ طی ۲ ماه آینده تسویه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دولت در خصوص مرخصی زایمان گفت: براساس این مصوبه باید مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یابد؛ دولت مابه‌التفاوت ۳ ماه را پرداخت و این مبلغ به عنوان بدهی به سازمان تامین اجتماعی ذخیره شود.

سالاری با بیان اینکه براساس این اقدام ۲۰ درصد از شکایات دعاوی سازمان تأمین اجتماعی کاهش می یابد،  افزود: در صورت انجام برخی از این اقدامات به طور حتم ۳۵ درصد از شکایت‌های سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: حضور ١۴ هزار نفر از همکاران در بخش پرستاری در سراسر کشور نمایانگر اهمیت سازمان تأمین اجتماعی و مواجهه و رفتار این قشر از جامعه (پرستاران) نه با ۴٣ میلیون نفر از بیمه‌شدگان که با آحاد جامعه نیز بی‌شک معرف این سازمان است.

مدیرعامل سازمان تامین ا جتماعی افزود: زمینه تحقق و اجراء نقطه نظرات پرستاران نیز که از سنوات گذشته مطرح شده است؛ باید فراهم و پرداخت ها باتوجه به ضوابط و مقررات مؤثرتر باشد.

سالاری با اشاره به طرح بودجه عملکردی و ارتقاء بهره‌وری ادامه داد: براساس این طرح بودجه های بیمارستان ها به طور منظم و متناسب با عملکردها پرداخت می شود. همچنین براساس این طرح پرداخت های ماهانه محدود به تعرفه نمی‌شود و ضریب کیفیت بنابر با برخی از شاخص ها تا ١٠ درصد افزایش می‌یابد.

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تفویض اختیارات اجرایی به رؤسای بیمارستان‌ها با مشورت کارگروهی از همکاران و نظارت هم از دیگر محورهای این طرح به‌شمار می‌رود.

سالاری عنوان کرد: برون سپاری خدمات درمانی و درآمدزایی، جذب نیرو و پرداخت مزایای انگیزشی نیز باید بر این طرح پیوست شود.

وی با تاکید بر این مهم که سازمان تامین اجتماعی به هیچ عنوان درصدد خودگردانی بیمارستان ها نیست؛ اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یک جامعه کارگری محسوب می شود و به دنبال ارائه خدمات است،  بنابراین خودگردانی برای این سازمان بی معنا است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.