حساب اختصاصی حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی فعال شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی روز چهارشنبه در مراسم “گرامیداشت روز پرستار و تقدیر از پرستاران نمونه شاغل در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی” با بیان این مطلب افزود: از این مبلغ ٧٠٠ میلیارد تومان به منظور هزینه های درمان غیرمستقیم مراکز دانشگاهی و ٧٠٠ میلیارد تومان نیز به منظور هزینه‌های درمان مستقیم پرداخت می شود.

مصطفی سالاری تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها بدهی به مراکز درمانی دانشگاهی نیز تسویه و در صورت واریز ۳ هزار  میلیارد تومان از جانب دولت در هفته آتی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تسویه حساب می‌شود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: بدهی‌ به مراکز درمانی غیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم که برابر با ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است؛ طی ۲ ماه آینده تسویه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دولت در خصوص مرخصی زایمان گفت: براساس این مصوبه باید مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش یابد؛ دولت مابه‌التفاوت ۳ ماه را پرداخت و این مبلغ به عنوان بدهی به سازمان تامین اجتماعی ذخیره شود.

سالاری با بیان اینکه براساس این اقدام ۲۰ درصد از شکایات دعاوی سازمان تأمین اجتماعی کاهش می یابد،  افزود: در صورت انجام برخی از این اقدامات به طور حتم ۳۵ درصد از شکایت‌های سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: حضور ١۴ هزار نفر از همکاران در بخش پرستاری در سراسر کشور نمایانگر اهمیت سازمان تأمین اجتماعی و مواجهه و رفتار این قشر از جامعه (پرستاران) نه با ۴٣ میلیون نفر از بیمه‌شدگان که با آحاد جامعه نیز بی‌شک معرف این سازمان است.

مدیرعامل سازمان تامین ا جتماعی افزود: زمینه تحقق و اجراء نقطه نظرات پرستاران نیز که از سنوات گذشته مطرح شده است؛ باید فراهم و پرداخت ها باتوجه به ضوابط و مقررات مؤثرتر باشد.

سالاری با اشاره به طرح بودجه عملکردی و ارتقاء بهره‌وری ادامه داد: براساس این طرح بودجه های بیمارستان ها به طور منظم و متناسب با عملکردها پرداخت می شود. همچنین براساس این طرح پرداخت های ماهانه محدود به تعرفه نمی‌شود و ضریب کیفیت بنابر با برخی از شاخص ها تا ١٠ درصد افزایش می‌یابد.

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تفویض اختیارات اجرایی به رؤسای بیمارستان‌ها با مشورت کارگروهی از همکاران و نظارت هم از دیگر محورهای این طرح به‌شمار می‌رود.

سالاری عنوان کرد: برون سپاری خدمات درمانی و درآمدزایی، جذب نیرو و پرداخت مزایای انگیزشی نیز باید بر این طرح پیوست شود.

وی با تاکید بر این مهم که سازمان تامین اجتماعی به هیچ عنوان درصدد خودگردانی بیمارستان ها نیست؛ اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یک جامعه کارگری محسوب می شود و به دنبال ارائه خدمات است،  بنابراین خودگردانی برای این سازمان بی معنا است.

فتحنایی

Recent Posts

گام بزرگ اسپانیا در راه قهرمانی؛ رویای قهرمانی آلمان در خانه بر باد رفت

تیم فوتبال اسپانیا با پیروزی برابر آلمان به نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ اروپا صعود کرد.

7 ساعت ago

حسین گروسی: مناطق آزاد ظرفیت تبدیل به هاب گردشگری را دارند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مناطق آزاد با داشتن ظرفیت عظیم در حوزه گردشگری…

19 ساعت ago

دیدار مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان با مقامات قضایی در هفته قوه قضائیه

به مناسبت هفته قوه قضائیه، دکتر عباس معظمی، مدیرعامل محترم شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان، در…

19 ساعت ago

تکمیل پروژه کنسانتره سنگان تا پایان سال ۱۴۰۳

مدیرعامل «شرکت مجتمع فولاد خراسان» در مجمع عمومی سالانه این شرکت، کاهش چشم‌گیر توقفات، اصلاح…

19 ساعت ago

قدردانی سهامداران عمده از عملکرد درخشان مدیریت و کارکنان شرکت مجتمع فولاد خراسان در سالِ مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲

مجمع عمومی سالانه شرکت مجتمع فولاد خراسان با نماد بورسی «فخاس»، با تصویب تقسیم سود…

19 ساعت ago

فولاد هرمزگان به عنوان واحد صنعتی نمونه مورد تقدیر قرار گرفت

طی مراسم روز صنعت و معدن که به منظور تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه…

19 ساعت ago