×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حساب حقوق پرسنل دانشگاه تهران به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منتقل شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با حضور مدیران ارشد این بانک و دانشگاه تهران تفاهم‌نامه طرح مهریار بین ۲ نهاد به امضا رسید.
دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این نشست گفت: در کمتر از ۲ سال گذشته منابع بانک از ۷۰ همت به بیش از ۲۰۰ همت رسیده و این بانک دارای بالاترین سرعت رشد منابع بانکی در بین بانک‌های کشور بوده است.
وی افزود: تعداد مشتریان این بانک نیز در همین بازه زمانی از ۱۱ میلیون به بیش از ۱۵ میلیون نفر رسیده است. همچنین طی سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده‌ایم که بر این اساس، میزان وام‌های اعطایی بانک از ۳۰ همت به ۱۱۴ همت رسیده است. دورنمای بانک این است که منابع بانک را ظرف سه سال آینده به بیش از ۱۰۰۰ همت برسانیم.


حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از حوزه علم
دکتر «شمسی‌نژاد» از راه‌اندازی ساختمان مرکز نوآوری و تحقیقات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و با اعلام آمادگی این مرکز برای همکاری با دانشجویان نخبه دانشگاه تهران، اظهار داشت: قرض‌الحسنه را به صورت علمی و تخصصی به درون کسب‌وکارها می‌بریم و امیدواریم به برکت قرض‌الحسنه و با کمک‌هایی که ذی‌نفعان از جمله دانشگاهیان و نخبگان به بانک انجام می‌دهند، بتوانیم قرض‌الحسنه را بیش از پیش توسعه دهیم.
وی با اعلام اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته پرداخت وام به ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان را تعهد کرد، گفت: برای پرداخت وام قرض‌الحسنه بدون سپرده‌گذاری به ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه تهران نیز دارای آمادگی کامل هستیم.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همچنین پیشنهاد برگزاری همایش «ظرفیت‌های بانکداری قرض‌الحسنه و چشم‌اندازهای آن» با مشارکت دانشگاه تهران را مطرح کرد که مورد موافقت رئیس دانشگاه تهران قرار گرفت.


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نهادی انقلابی است
دکتر «سید محمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران نیز در این نشست اظهار داشت: نهادها و تشکل‌های خیریه متعددی در دانشگاه تهران شکل گرفته که فعالیت‌های آن‌ها در طول سال به صورت مستمر جریان دارد، اما در زمان‌هایی مانند آغاز سال تحصیلی اوج می‌گیرد و به سمت تهیه بسته‌های آموزشی و لوازم‌التحریر برای دانشجویان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت معطوف می‌شود. علاقمندیم که از وام و حمایت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به منظور گسترش فعالیت‌های این تشکل‌های خیریه دانشگاهیان بهره‌مند شویم.
وی گسترش همکاری با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان مجموعه‌ای با رویکرد انقلابی و حمایتی را منطبق بر راهبرد دانشگاه تهران در افزایش تعاملات بین دستگاهی دانست و آمادگی این دانشگاه را برای کمک به تقویت جایگاه بانک مذکور با استفاده از ظرفیت علمی استادان اعلام کرد.
مقیمی در ادامه به تشریح فعالیت‌های استادان و دانشجویان جهادی دانشگاه تهران در زمینه محرومیت‌زدایی پرداخت و از حضور قریب ۲۰۰ دانشجوی جهادی دانشگاه تهران در مناطق محروم استان لرستان در مرداد ماه جاری خبر داد.
وی افزود: بر خلاف محدودیت‌های مالی، منابعی برای حمایت از این فعالیت‌ها تخصیص داده‌ایم؛ زیرا ورود دانشگاه به حوزه محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف کشور را در چارچوب مسئولیت اجتماعی دانشگاه ضروری می‌دانیم و به همین علت از هر گونه حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای استمرار، تقویت و گسترش فعالیت‌های محرومیت‌زدایی استقبال می‌کنیم.
در ادامه این نشست، تفاهم‌نامه همکاری طرح مهریار به منظور پرداخت حقوق اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تهران از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و همچنین تخصیص اعتبار بخشی از مجموع مبلغ حقوق و دستمزد ماهانه به‌صورت وام با دوره بازپرداخت ۱۸ ماهه توسط این بانک برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تهران، بین رئیس دانشگاه و مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به امضا رسید.
در این‌ جلسه افزون بر امضای تفاهم‌نامه یاد شده، مقرر شد ۴۰۰۰ دانشجوی دانشگاه تهران با تأمین اعتبار از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مراسم اربعین حسینی(ع) اعزام شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.