×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | حضور شرکت 20 میلیون دلاری در ایران پلاست با هدف رونمایی از گریدهای جدید

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان،  ستاد خبری نمایشگاه ایران پلاست؛ احمد رضوانی، مدیر عامل شرکت صنعتی دوده فام افزود: امروزهتمام گریدهای کربن بلک مصرفی در داخل کشور را از واردات بی نیاز کرده ایم و در حال حاضر جزو ۴ شرکت تولید کربن بلک(به عنوان پرکننده تقویتی) در ایران هستیم.
وی در خصوص ظرفیت های تولید این شرکت گفت: ظرفیت تولید این شرکت در پنج ماه نخست امسال در دو خط سخت و نرم (مورد مصرف صنعت تایر و رابر)  ۴۰ هزار تن است. این شرکت سالانه حدود ۳۰% درصد از سهم تولید دوده صنعتیکشور را به خود اختصاص می دهد. حدود ۷۰% درصد صادرات دوده صنعتی کشور هم متعلق به شرکت صنعتی دوده فام است.
رضوانی در خصوص بازارهای صادراتی این شرکت بیان کرد: طی سه سال اخیر شرکت موفق به صادرات ( مستقیم و غیر مستقیم)  به بیش از ۲۰ کشور شامل هند(۴۳%)، پاکستان(۳۳%)، ترکیه(۷%)، امارات، فیلیپین، آفریقای جنوبی، تایوان، آذربایجان، کره جنوبی، اندونزی، ویتنام، لهستان، تایلند، عربستان، چین، مالزی، سریلانکا، افغانستان، قطر، سوریه شده است.
به گفته وی، این شرکت تاکنون بیش از ۲۰میلیون دلار ارز آوری برای کشور داشته است.
وی ادامه داد: بالغ بر ۸۵ درصد مشتریان صنعت دوده شرکت های تایر و لاستیک هستند و ۱۵% درصد مابقی مربوط به شرکت های مستربچ ساز و قطعه ساز می باشند. همانطور که می دانید بیش از ۳۰درصد وزنی یک کامپاند لاستیکی را کربن بلک تشکیل می دهد و تنها ماده غیر قابل جایگزین در تولید لاستیک است.
رضوانی در خصوص حضور این شرکت در نمایشگاه ایران پلاست ، خاطر نشان کرد:  امسال سال سومی است که در نمایشگاه شرکت می کنیم. ایران پلاست چون نمایشگاه تخصصی صنعت پلیمر (پلاستیک و لاستیک) است، محل خوبی برای معرفی شرکت وعرضه محصولات و آشنایی با دیگر شرکت هاست.
میدر عامل شرکت صنعتی دوده فام با تاکید بر اینکه در نمایشگاه ایران پلاست از گریدهای جدید برای صنعت مستربچ رونمایی خواهد شد، گفت: دلیل ما برای حضور در نمایشگاه ایران پلاست شناخت بیشتر از مشتریان و بازار، افزایش تعامل با مشتریان و ایجاد کانال مستقیم ارتباطی با این شرکت ه است.
وی ادامه داد: مواد اولیه ما عمدتا از پتروشیمی ها و پالایشگاه های نفتی (پسماندهای نفتی) و قطران است و هیج وابستگی ارزی نداریم.بدین لحاظ می‌توان شرکت های تولید دوده صنعتی را به عنوان شرکت های دوستدار محیط زیست شناخت چرا که در صورت عدم تبدیل پسماندهای پتروشیمی به دوده، این مواد در محیط زیست رها شده و موجب آلودگی خاک می شوند.
وی با تاکید بر ساخت داخل و رونق این بخش در صنعت، افزود: ما در داخل شرکت، بخشی  به عنوان ساخت داخل داریم و با این بخش بیش از ۸۰ درصد قطعات و ماشین الات را بومی سازی میکنیم و از تولید داخل حمایت میکنیم. اگر ماشین آلاتی را بخواهیم جایگزین یا تعمیر کنیم ترجیح میدهیم از تامین کننده داخلی استفاده کنیم.
وی افزود: رسالت ما در حوزه اقتصاد مقاومت است. در یکی از شعب ما در دزفول که از مناطق محروم کشور است ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و ۸۰۰ نفر به طور غیر مستقیم به کار گرفته شده اند.
گفتنی است، شرکت صنعتی دوده فام تنها شرکت دانش بنیان در زمینه تولید کربن بلک است که در پایان سال ۱۳۹۰ پس از انجام مراحل انتخاب تکنولوژی و عقد قرارداد با مشاور خارجی و انجام عملیات مهندسی خرید و ساخت، در شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول در استان خوزستان به بهره برداری رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.