×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حراج اوراق بدهی دولتی

تجارت گردان | حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حراج اوراق بدهی دولتی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۱ خرداد این نهادها می‌توانند در حراج اوراق بدهی دولتی شرکت و از طریق سامانه مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کنند.

شایان توجه است که بانک‌ها وموسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند سفارش‌های خرید خود را تنها در یکی از سامانه‌های بازار بین‌بانکی یا مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ارسال کنند.

بانک مرکزی سفارشات دریافت‌شده را برای تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌کند و این وزارتخانه، حداکثر تا پایان وقت اداری روز بعد، نسبت به تعیین سفارش‌های برنده از طریق مشخص کردن حداقل قیمت پذیرفته شده در سازوکار حراج اقدام می‌کند. در نهایت، عرضه اوراق به تمامی برندگان به قیمت یکسان صورت می‌گیرد.

این اوراق به صورت تدریجی و طی حراج‌های هفتگی در بازار عرضه می‌شوند. با توجه به پرداخت کامل سود شش ‌ماهه اول به آخرین دارنده، نهادهایی که در نوبت‌های پس از اولین نوبت عرضه، در حراج شرکت می‌کنند در اعلام نرخ‌های خود، سود تحقق‌یافته بین تاریخ انتشار و نوبت‌های بعدی عرضه را لحاظ می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.