×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حضور فعال ذوب‌آهن اصفهان در رویداد ملی فن‌نما

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، این مجتمع فولادی کشور با برپایی غرفه‌ای در این نمایشگاه به ارائه دستاوردهای خود در حوزه فناوری و بومی‌سازی پرداخته است. محمود حقیقت‌سرشت، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری در بازدید از غرفه ذوب‌آهن، نقش این شرکت را در توسعه صنعت فولاد کشور بی بدیل دانست و گفت: ذوب آهن اصفهان با تولید ریل، در حوزه مهم صنعت حمل و نقل ریلی کشور باعث خودکفایی کشور شده است که نمونه شاخصی از توانمندی‌های صنعت کشور است.
در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، مهدی کرامتی معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی نهاد ریاست‌جمهوری در خصوص تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین معافیت‌های مالیاتی ویژه صنایع حامی این شرکت‌ها به ایراد سخنرانی پرداخت.
در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، مرتضی شیرین پرور مدیر تحقیق و توسعه ذوب‌آهن اصفهان گفت: موضوعی که به طور عمومی تمام شرکت‌هایی که قصد استفاده از بند ب ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان را دارند با آن مواجه هستند، طولانی بودن زمان داوری‌ها است.
وی افزود: خرداد ماه امسال آخرین زمانی بود که باید اسناد جهت داوری به معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری ارائه می‌شد اما هنوز نتایج قطعی داوری‌ها ارائه نشده و ما با از دست دادن زمان مواجه هستیم که این موضوع در زمینه استفاده از معافیت مالیاتی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاثیر بسزایی دارد.
 ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان با هدف جهت‌دهی حمایت‌های مالیاتی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان به تصویب رسیده است. بر اساس بند «ب» این ماده قانون، پروژه تحقیق و توسعه مشمول اعتبار مالیاتی مجموعه‌‌ای از فعالیت‌های فناورانه است که سطح فناوری محصولات، خدمات یا فرآیندهای حاصل از پروژه‌‌های تحقیق و توسعه باید در حوزه فناوری‌‌های بالا یا متوسط به بالا منطبق با فهرست کالاها و خدمات دانش بنیان یا معیارهای تفصیلی منتشر شده برای کالاها و خدمات دانش بنیان باشد.
شایان ذکر است در پایان اولین روز از نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری، جشنواره‌ ای تحت عنوان نوآوری‌‌های صنعت ساختمان برگزار شد که در این رویداد شرکت‌های دانش بنیان فعالیت های خود را در این بخش معرفی کردند و سپس اعضای هیات داوران و سه تیم برگزیده جوایز خود را از سوی مسئولین حاضر در این رویداد از جمله مرتضی شیرین پرور مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان و مسئولین برگزاری نمایشگاه دریافت کردند.
در دومین روز از نمایشگاه نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری در سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان کنفرانسی با موضوع تبدیل دارایی‌های نامشهود شرکت‌ها به سرمایه با حضور دکتر عبدالمجید مرشدی مدیر کل دفتر تامین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.
مرشدی در این کنفرانس با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تبدیل دارایی‌های نامشهود شرکت‌ها به سرمایه گفت: بعد از یکی دو سال با مشاهده بازخورد اقدامات انجام شده تصمیم گیری‌های جدید به عمل خواهد آمد. ما از مرحله‌ای که هیچ گونه نفوذی در کانون رسمی کارشناسان دادگستری نداشتیم به مرحله‌ای رسیدیم که با آنها برای ارزیابی دارایی‌های نامشهود شرکت‌ها کمیسیون تشکیل دادیم.
شایان ذکر است این رویداد نمایشگاهی تا تاریخ دوازدهم مهرماه، میزبان سرمایه گذاران، دانشجویان، کارآفرینان، دانش بنیان‌ها، دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، صندوق‌های مالی و استارت آپ‌ها است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.