×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳
حضور مدیران ایرانسل در نشست‌های تخصصی آخرین روز الکامپ

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ایرانسل، بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ، امروز سه شنبه ۱۲ تیر، در حالی به کار خود پایان داد که مدیران واحدهای متعدد اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با شرکت در نشست‌های تخصصی، درباره مفاهیم متمرکز بر هوش مصنوعی صحبت کردند.

بابک خرمی، مدیرکل فنی ایرانسل در این روز با حضور در نشستی با عنوان «باورهایی که آینده اپراتورها را می‌سازد»، گفت: در زمان کرونا مطالعاتی درباره آینده اپراتورها پس از همه‌گیری صورت گرفت که در قالب آن، نظریات متعددی مطرح شد. یکی از پژوهش‌های برتر این حوزه که به واقعیت هم پیوست، بر این نکته تأکید داشت که اپراتورهای ارتباطی به تدریج به‌جای ارائه خدمات ارتباطی مثل مکالمه، پیامک و اینترنت، به سمت ارائه سرویس و خدمت خواهند رفت. به عبارت دیگر، شرکت‌های Telco، به پلتفرم‌ و سرویس‌دهنده تبدیل می‌شوند.

تجارت گردان | حضور مدیران ایرانسل در نشست‌های تخصصی آخرین روز الکامپ

مدیرکل فنی ایرانسل در ادامه به تکنولوژی بلاکچین و تأثیر آن در روند فعالیت اپراتورها اشاره کرد و گفت: این تکنولوژی به تدریج اپراتورها را درگیر کرده و در آینده آنها تأثیر بسزایی خواهد داشت. تاب‌آوری و امنیت، از جمله عوامل تأثیرگذار در آینده اپراتورهای ارتباطی است و در کنار آن، بلاکچین، کلاود، هوش مصنوعی و ۵G نیز دیگر روندهای مهم صنعت تلکام در آینده خواهند بود. با توسعه تکنولوژی ۵G، تمام قدرت اپراتورها به سمت استفاده و بهره‌مندی از این تکنولوژی خواهد رفت؛ چرا که این فناوری حتی می‌تواند شریک زندگی مردم شود.

در نشست تخصصی دیگری که امروز و با حضور محمدحسین کی‌نیا، مدیرکل ارتباط با مشتریان ایرانسل و با نام «راهبرد هوش مصنوعی در ارتباط با مشتریان با موضوع تأمین اجتماعی در ارتباط با مشتریان» برگزار شد، به بیان تجربه‌های ایرانسل پرداخت و گفت: هوش مصنوعی با استفاده از تکنولوژی هوشمند، خدمات لازم را به مشتریان ارائه می‌کند. این روند ارتباط سازمان با مشتریان را از کانال‌های غیرهوشمند کاهش می‌دهد. برای مثال، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی، شاهد کاهش پنجاه درصدی نیروی انسانی موردنیاز سازمان ‌ها برای پاسخگویی به تماس‌ها خواهیم بود.

تجارت گردان | حضور مدیران ایرانسل در نشست‌های تخصصی آخرین روز الکامپ

کی‌نیا در ادامه گفت: با استفاده از هوش مصنوعی، پاسخگویی به مخاطبان در شرایط تسهیل شده‌ای محقق می‌شود. برای مثال ما با اجرای سیستم هوش‌مصنوعی، کنترل کیفیت تماس‌ها در حوزه ارتباط با مشتریان را اجرایی کرده‌ایم و از این طریق، به کاهش مدت زمان حل مشکل رسیده‌ایم. این سیستم درواقع به‌طور خودکار پاسخگوی مخاطبان و ذینفعان سازمان‌ها است و قابلیت اجرا برای سازمان‌ها و کسب‌وکارهای دیگر را هم دارد.

مدیرکل ارتباط با مشتریان ایرانسل در ادامه توضیح تأثیر به‌کارگیری هوش مصنوعی در ارائه خدمات ارتباط با مشتریان گفت: با استفاده از هوش مصنوعی، بررسی مشتریان و موضوع تماس‌ها بهتر صورت می‌گیرد و به این واسطه، اتفاق‌های جدید و شناسایی نشده، به سرعت شناخته می‌شوند. در حال حاضر ۸۵ درصد تماس‌های ورودی ایرانسل به صورت هوشمند و ۱۵ درصد به وسیله مرکز تماس پردازش می‌شوند که این مهم، بدون بهره‌مندی از سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی امکان‌پذیر نبود. امکان بررسی هوشمند اطلاعات حساب مشتریان نیز از دیگر اقدامات ایرانسل در حوزه هوش مصنوعی است که بر بهبود تجربه مشترک در زمان ارتباط با مرکز تماس ایرانسل تأثیر به‌سزایی دارد.

تجارت گردان | حضور مدیران ایرانسل در نشست‌های تخصصی آخرین روز الکامپ

رضا زنگنه، کارشناس ارشد فیبر نوری ایرانسل نیز در نشستی با عنوان «الکامپ تاکس»، به ارائه توضیحاتی درباره سرویس فیبرنوری پرداخت و یادآور شد: ایرانسل همزمان با اولین روز نمایشگاه الکامپ، سرویس فیبرنوری پرو (FTTX Pro) را افتتاح کرد که با این سرویس، بالاترین سرعت دسترسی مهیا می‌شود و در روز سوم نمایشگاه بر این بستر، تست سرعت ۸ گیگابیت بر ثانیه را رقم زد. در حال حاضر توسعه این شبکه در شهرهای مختلف ایران اجرا شده و سایر شهرها نیز در دست اقدام قرار دارند. بر این اساس این آمادگی وجود دارد که در بخش مشترکان خانگی، خدماتی تا سرعت یک گیگابیت بر ثانیه و در بخش مشترکان صنعتی، تا ۸ گیگابیت بر ثانیه ارائه شود.

تجارت گردان | حضور مدیران ایرانسل در نشست‌های تخصصی آخرین روز الکامپ

فریور زرونده، مدیر تیم یادگیری ماشین ایرانسل‌لبز نیز با حضور در نشست «الکامپ تاک ۵»، با اشاره به توسعه بهره‌گیری از هوش مصنوعی، گفت:  اگرچه همگی با مفهوم هوش مصنوعی آشنا شده‌ایم، اما درباره «تکینگی فناوری» کمتر صحبت شده است. «تکینگی فناوری» به معنای زمانی است که ماشین‌ها، ربات‌ها و هوش مصنوعی از نظر توانایی فکری از انسان پیشی می‌گیرند و حتی فراتر از خواست انسان می‌روند. بطور مثال خود ربات‌ها خود را توسعه می‌دهند.

زرونده در ادامه توضیح این مفهوم جدید گفت: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که زمان وقوع این اتفاق نیز خیلی دور نیست و حوالی سال ۲۰۴۵، می‌توانیم شاهد آن باشیم.

تجارت گردان | حضور مدیران ایرانسل در نشست‌های تخصصی آخرین روز الکامپ

 رضا آرمند، مهندس برنامه‌ریزی شبکه رادیویی ایرانسل نیز در یکی دیگر از نشست‌های آخرین روز نمایشگاه الکامپ، به صحبت درباره چشم‌انداز شبکه نسل پنج ایرانسل با هسته مستقل(شبکه ۵G-SA) در حوزه صنعت، معدن و تجارت پرداخت و گفت: میان نسل پنج با هسته غیر مستقل(NSA) و نسل پنج با هسته مستقل (SA)، تفاوت‌های متعددی وجود دارد که این امر بر کیفیت کار تاثیرگذار است. ایرانسل نیز در زمینه SA خدمات متعددی ارائه می‌‎کند. بطور مثال، شرکت فولاد مبارکه از این تکنولوژی برای دوربین‌های خود استفاده کرده و از طرف ایرانسل، این آمادگی وجود دارد که به این خدمات را به سایر بخش‌های صنعت و معدن هم ارائه کند.

تجارت گردان | حضور مدیران ایرانسل در نشست‌های تخصصی آخرین روز الکامپ

مریم مسجدی، مدیر توسعه سیستم‌های ارتباطی نیز در نشست تخصصی دیگری که در آخرین روز نمایشگاه الکامپ برگزار شد، به تشریح کاربرد ORAN در شبکه های سلولی پرداخت و این اتفاق را یک ضرورت برای آینده برشمرد. وی گفت: با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعداد کاربران، اپراتورها باید زیرساخت و تجهیزات RAN (شبکه دسترسی رادیویی) خود را همواره ارتقاء دهند. چرا که ساختار RAN سنتی، مشکلاتی از جمله عدم برخورداری از انعطاف پذیری بالا را دارند و در عین حال، تجهیزات تأمین‌کننده‌های مختلف به راحتی به آن متصل نمی‌شود. بر همین اساس متخصصان، تحقیقاتی را انجام دادند که نتیجه آن نیز در قالب O-RAN ارائه شده است. در واقع O-RAN یک معماری جدید برای شبکه های RAN است که بر اساس آن اجزا تفکیک شده، مجازی‌سازی شده و مبتنی بر نرم افزاری است که از طریق رابطه‌ای باز باهم در ارتباط هستند. با استفاره از O-RAN، به راحتی می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی، شبکه را کنترل و بهینه‌سازی کرده و از طرفی امنیت زنجیره تأمین تجهیزات را بالا برد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.