×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
حضور پررنگ بخش خصوصی در صنعت برق منجر به بهبود کیفیت می شود

تجارت گردان | حضور پررنگ بخش خصوصی در صنعت برق منجر به بهبود کیفیت می شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مصطفی رجبی مشهدی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق در خصوص دستاورد‌های صنعت برق اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد از تولید برق کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود. دولت برنامه دارد تنها ۲۰ درصد از ظرفیت نیروگاهی را در اختیار داشته باشد؛ همچنین توسعه بخش خصوصی یکی از برنامه‌های اصلی دولت است.

وی ادامه داد: ما حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان بدهکار به تولیدکنندگان و سازندگان تجهیزات برق هستیم. طبق برآورد‌های صورت گرفته در سال گذشته توانستیم بیش از ۱۰ هزار میلیار تومان از بدهی را تسویه کنیم.

رجبی مشهدی بیان کرد: امسال هم اگر تعهدات مالیاتی و بانکی وجود داشته باشد طبق مقررات و‌ ضوابط قسمتی از بدهی را تسویه می کنیم.

او تاکید کرد: قطعا صنعت برق به دنبال پر رنگ شدن حضور بخش خصوصی است، زیرا این امر منجر به بهبود کیفیت می‌شود.

سخنگوی صنعت برق افزود: ما در گذشته به صورت خرید تضمینی برق با قیمت‌های ثابت طوری برق را خریداری می کردیم که اشتیاقی برای سازندگان داخلی ایجاد می‌شد.

وی در ادامه بیان کرد: در شرایط پیش رو بنابر قوانین و ضوابط به صورت مناقصه برق خریداری می‌شود. این شرایط به گونه‌ای است که منجر به مراودات درون کشور می‌شود.

معاون برنامه ریزی و‌امور اقتصادی توانیر در پایان بیان کرد: صنعت برق به دنبال آن است که فضای کسب و کار را رونق بخشد و حوزه‌ی رقابتی شکل دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.