×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
حضور پررنگ نیپک در مهمترین طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس

تجارت گردان | حضور پررنگ نیپک در مهمترین طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مهندس محمدسعید کاظمی مدیرعامل شرکت نیپک با بیان این‌که در یکسال گذشته با حضور دکتر اردشیر سعد محمدی در شرکت مس تحول و پویایی در راستای افزایش تولید و انجام طرح‌های توسعه ایجاد شده است، گفت: شرکت نیپک به‌عنوان یکی از بازوهای فنی و اجرایی شرکت مس در سال‌های گذشته در برخی از تعیین‌کننده‌ترین پروژه‌های مرتبط با صنعت مس ایران حضور داشته است.
مدیرعامل شرکت نیپک با بیان این مطلب افزود: حضور این شرکت در پروژه‌هایی مثل احداث مجموعه کارخانه‌های ذوب خاتون‌آباد، احداث سه کارخانه اسیدسولفوریک در مجتمع مس سرچشمه و خاتون‌آباد و نیز طرح تغلیظ دره آلو و دره زار به همراه بومی‌سازی برخی از مهمترین حوزه‌های دانش صنعت و معدن ازجمله لیچینگ و فلوتاسیون منجر به کسب تجارب ارزشمندی در این مجموعه شده است.
وی با بیان این‌که نیپک جزو اولین شرکت‌هایی است که به‌منظور بومی‌سازی دانش مرتبط با فرآوری صنایع معدنی غیر آهنی تأسیس شد، اظهار داشت: هم‌اکنون شرکت نیپک با تکیه بر بیش از ۲۵ سال سابقه به دنبال این است تا در پروژه‌های صنعتی و معدنی با اتکا بر دانش و مهارت کارکنان، به‌کارگیری فناوری‌های به‌روز دنیا، ایجاد نوآوری در ارائه خدمات از طریق همکاری‌های راهبردی، خدمات با کیفیت و با زمان و قیمت رقابتی حضور یابد.
به گفته سعیدی برنامه‌ریزی برای این حضور با هدف تصاحب سهم بازار حداکثری از شرکت ملی صنایع مس و همچنین ورود در بازارهای خدمات صنایع دیگر انجام شده است تا درنهایت موجب ارزش‌آفرینی پایدار برای ذینفعان شود.
کاظمی افزود: در این راستا، شرکت نیپک بعد از مدت‌ها سعی و تلاش جهت ورود به بازارهای صنعتی، معدنی و نفت و گاز خوشبختانه موفق به کسب پروژه تأمین و احداث کمپرسورهای ازت نیتروژن فولاد مبارکه شد.
وی تصریح کرد: همچنین در مرحله ارزیابی اولیه مناقصه طراحی، تأمین کالا و ساخت ۳ دستگاه مخزن به روش طرح و ساخت (EPC)، موفق به اخذ نمره پیش ارزیابی جهت ارائه پیشنهاد مالی گردیده است.
مدیرعامل نیپک با اشاره انجام تعهدات و وظایف زیست‌محیطی و کمک نمودن به تبدیل‌شدن صنعت مس به یک صنعت سبز در کشور گفت: یکی از تصمیمات مهم شرکت ملی صنایع مس ایران در اواخر سال ۹۸ اجرایی کردن پروژه کارخانه تولید اسید فسفریک است.
وی اضافه کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های زیست‌محیطی شرکت مس است که با اجرایی شدن آن قبل از پایان سال ۱۴۰۰ زمینه تولید کودهای شیمیایی و چندین محصول موردنیاز کشور که تاکنون وارد می‌شده است، فراهم می‌شود.
به گفته سعیدی شرکت نیپک افتخار دارد که به‌عنوان پیمانکار EPC در این پروژه، فعالیت خود را آغاز کرده است و عملاً این طرح آغاز یکی از فعالیت‌های جدی شرکت نیپک در این اشل و در حوزه شیمیایی است.
سعیدی با بیان اینکه در سال گذشته موفق به اخذ پروانه فنی مهندسی تخصصی درزمینه مهندسی مواد و فرآیندهای تولید محصولات کانی غیرفلزی، فرآوری مواد معدنی و‎ استخراج و بهره‌برداری معدن شدیم، بیان کرد: همچنین تمدید و استقرار مجدد سیستم مدیریت یکپارچه بر اساس آخرین ویرایش استانداردهای مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO 9001:2015، مدیریت محیط‌زیست بر اساس استاندارد ISO 14001:2015 و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی بر اساس استاندارد OHSAS 18001:2007 شدیم.
سعیدی با اشاره به عضویت شرکت نیپک در انجمن مهندسین متالورژی ایران و انجمن مدیریت پروژه ایران در سال ۱۳۹۸ گفت: در سال جاری به دنبال طرح‌ریزی و تدوین سند اهداف و استراتژی‌های کلان نیپک تا سال ۱۴۰۰ و برنامه‌ریزی جهت مهندسی مجدد و همسوسازی فرآیندها و ساختار سازمانی با جهت‌گیری‌های استراتژیک نیپک هستیم.
وی با تأکید بر این‌که اصلاح ساختار مالی شرکت در جهت مدیریت جریان نقدینگی و کاهش هزینه‌ها در دستور کار این شرکت قرارگرفته است اظهار داشت: در راستای حضور مؤثرتر در حوزه صنایع معدنی اقدام به ایجاد واحد بازرگانی و توسعه بازار جهت رصد هر روزه کسب و کار صنایع و اخذ پروژه‌های جدید کردیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.