×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حفظ “جایگاه برتر” روابط عمومی شرکت ملی پست

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ آیین افتتاح همایش دوروزه ‌ی کارشناسان روابط عمومی شبکه پستی کشور با حضور مدیرعامل؛ اعضای هیئت مدیره و کارشناسان روابط عمومی شبکه پستی کشور و جمعی از اساتید حوزه ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد. 
مدیرعامل شرکت ملی پست در این آیین با بیان اینکه روابط عمومی پست به خوبی به وظایف رسانه ای و اطلاع رسانی خود عمل کرده است؛ خاطر نشان کرد: تقویت برند پست برگرفته از فعالیت موثز کارشناسان این حوزه است. 
وی با بیان اینکه باید فعالیتها و اقدامات با خلاقیت و نوآوری در جهت اهداف شبکه پست و ارتباط موثر با مخاطبان استمرار داشته‌باشد؛ خواستار ارتقای سطح دانش و تخصص کارشناسان این حوزه شد. 
لیائی قول مساعد داد تا ابزارهای لازم از قبیل تلفن همراه؛ اینترنت و لپ تاپ جهت پیشبرد فعالیتهای حوزه رسانه های نوین روابط عمومی ها در اختیار آنها قرار گیرد.

رئیس مرکز نوآوری پست:
فلسفه اصلی روابط عمومی، مردم‌داری است

محمدرضا قادری، عضو هیئت مدیره و رئیس مرکز نوآوری پست در این نشست با بیان اینکه امروز فلسفه اصلی روابط عمومی ها هنر مردمداری است؛ گفت: روابط عمومی شرکت ملی پست پاسخگویی به مخاطبان را در راس فعالیتهای خود گذاشته است. 
 قادری با اشاره به اینکه مولفه پاسخگویی یکی از نکات مثبت روابط عمومی پست  است، گفت: ما حدود ۸۰ میلیون مشتری داخل کشور و روزانه یک میلیون مرسوله داریم که دو میلیون مخاطب روزانه را شامل می‌شود . ازین رو نارضایتی یک درصدی در میان آنها، موجب نارضایتی ۲۰ هزار نفر است . لذا پاسخگویی به مشتریان اهمیت زیادی برایمان دارد که روابط عمومی در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است. 
 وی با بیان اینکه عمر روابط عمومی در سازمان‌های کشور زیاد نیست و صرف نظر از تعریف واژگان و لغت، هنوز بسیاری از سازمان‌ها تعریف درستی از روابط عمومی و جایگاهش ندارند، افزود: در بسیاری از سازمان‌ها روابط عمومی به هماهنگ‌کننده برنامه‌ها تنزل یافته یا بعضا تبدیل به گزارش‌کننده‌ی جلسات درون‌سازمانی شدند که ممکن است برای مخاطب ارزشی نداشته باشد.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه فلسفه اصلی روابط عمومی، مردم‌داری است، گفت: تمام تلاش روابط عمومی باید این باشد که رضایت مردم را جلب کند؛ اینکه آنها بخواهند در تقابل با رسانه و مردم باشند، همواره اشتباهات سازمان‌ها را توجیه کنند و جبهه بگیرند، نشان‌دهنده این است که سازمان هنوز به بلوغ مناسبی نرسیده است،لذا روابط عمومی نباید تنها تاییدکننده و تحکیم‌کننده‌ جایگاه مدیران باشد، بلکه با عملکرد موثر خودش باعث می‌شود جلوی خیلی از تنش‌ها گرفته شود. 
رئیس مرکز نوآوری پست با بیان اینکه در سه سال گذشته، روابط عمومی شرکت ملی پست با وجود امکانات کم، رویکرد خوبی داشته‌ است،به برتری روابط عمومی پست و دریافت جایزه ملی روابط عمومی کشور اشاره کرد و اذعان داشت:  ارتباط موثر با مخاطبان با کمترین امکانات و هزینه؛ ارتباطات  رسانه ای موثر؛ حضور در رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی و ارتقای برند پست را از جمله عوامل این برتری شمرد. 
وی به موضوع تجربه مشتری نیز اشاره کرد و افزود: ما در شرکت ملی پست، تحول دیجیتال را پیش می‌بریم و یکی از مهم‌ترین مباحث در حوزه تحول دیجیتال، تجربه مشتری است. 
قادری ادامه داد: بخش مهمی از این تجربه، ارتباط با سازمان و روابط عمومی است، البته ما هنوز در زمینه تجربه مشتری و خدمات دیجیتال کار جدی انجام نداده‌ایم و عمده تمرکز خود را روی مشترکان تجاری گذاشته ایم. اما اکنون وقت آن است که مردم هم طعم این فناوری دیجیتال را بچشند.

سعید شریف زاده :
روابط عمومی پست هنر و خلاقیت را در هم آمیخته است 

سعید شریف زاده‌ عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست برتری روابط عمومی این شرکت را ترکیب هنر و خلاقیت برشمرد. 
این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان مطلب فوق؛ افزود: هنر همکاران من در روابط عمومی این است که با کمترین امکانات برترین دستاوردها را برای شبکه پست به ارمغان آورده اند. 
شریف زاده با اشاره به برتری روابط عمومی این شرکت در جشنواره ملی روابط عمومی های کشور؛ گفت: به داشتن چنین روابط عمومی افتخار میکنم.
وی خواستار تداوم همسویی و ایده پردازی توسط کارشناسان این حوزه شد و اذعان داشت: پشتیبانی لازم را از ایده ها و طرحهای نو همراه با نوآوری و خلاقیت خواهیم داشت. 

مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست:
حفظ هویت و خوشنامی سازمان از مسئولیت‌های اصلی روابط عمومی هاست

مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست نیز در این همایش با بیان اینکه
در فضای رقابتی عصرجدید، خوشنامی، هویت و اعتبار از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ گفت:  این خوش نامی و حفظ برند شرکت توسط متخصصان روابط عمومی انجام می شود. 
حسن عمیدی با بیان اینکه موفقیت روابط عمومی شبکه پست کشور در گروی همسویی و همدلی تمامی کارشناسان این حوزه در سطح کشور است؛ افزود: باید دانش و مهارت خود را در سایر ابعاد نوین مرتبط با روابط عمومی ارتقا دهید. 
وی همچنین خلاقیت و ایده پردازی را هنر کارشناسان روابط عمومی خواند و گفت: موفقیت روابط عمومی ها در گروی بهره گیری از این اصول است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.