×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
حمایت اتحادیه جهانی پست از هوشمند سازی و تحول در پست ایران

 به گزارش تجارت گردان به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشست عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و ماساهیتو متوکی دبیر کل اتحادیه جهانی پست که محمود لیائی رئیس شرکت ملی پست ایران نیز از اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس به آن پیوست اقدامات پست ایران برای پیاده سازی طرح تحول و هوشمندسازی فرایندهای پستی تشریح شد.
وزیر ارتباطات با تبریک به دبیر کل جدید UPU اظهار کرد: «نقش ایران در این سازمان سازنده و موثر بوده است و ما خواستار توسعه روابط با اتحادیه جهانی پست هستیم.»
وی از دبیر کل UPU درخواست کرد تا به مشکلاتی که در حوزه پست بین‌الملل ایجاد شده است رسیدگی کند، که مهمترین آنها دریافت طلب ایران از برخی کشورها عنوان شده است.
زارع پور در این خصوص گفت: «برخی کشورها به بهانه تحریم روابط پستی‌شان را کاهش داده‌‌اند که برخلاف اصول بنیادین UPU است و اتحادیه باید از اینگونه اقدامات جلوگیری کند.

وی با اشاره به خدمات پست ایران در سال‌های کرونایی بدون هیچ‌گونه تعطیلی گفت: «پست ایران، اجازه نداد کسب و کارهای حضوری با مشکل روبرو شوند و عملا بار لجستیک همه کسب و کارها را بر دوش کشید.»
وی از ماساهیتو متوکی دبیرکل این اتحادیه دعوت کرد که در نمایشگاه بین‌الملی پست که ماه اکتبر (پاییز) در ایران برگزار می‌شود حضور داشته باشد.
دبیرکل اتحادیه جهانی پست نیز از ملاقات  با وزیر ارتباطات ابراز خرسندی و از نقش سازنده ایران در اتحادیه آسیا اقیانوسیه پستی تمجید کرد.
ماساهیتو متوکی  خاطرنشان کرد: «در ماه‌های آینده مکانیزم میانجی‌گری برای وصول مطالبات کشورها ایجاد می‌شود که از این مکانیزم برای حل‌وفصل مسائل مالی بین ایران  و سایر کشورها استفاده خواهد شد.»
محمود لیایی نیز در این نشست با اشاره به از سرگیری روابط پستی ایران و کره جنوبی؛ خواستار پیگیری اتحادیه جهانی پست از کشورهایی که تبادلات پستی با ایران را یک‌طرفه کرده‌اند شد.
وی از دبیرکل اتحادیه برای حضور در ایران و بازدید از  فرایندهای پست ایران دعوت به عمل آورد.
دبیرکل اتحادیه جهانی پست نیز ضمن ابراز خرسندی از خدمات اخیر پست ایران گفت: «محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها نباید شامل خدمات پستی ایران شود.»
ماساهیکو متوکی همچنین افزود: «پست ایران را تا هوشمندسازی کامل همراهی می‌کنیم.»
بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات سپس با حضور در سفارت ایران در برن به بخش کنسولی رفت و در گفت‌وگو با مراجعه‌کنندگان از روند صدور ویزا مطلع شد که مراجعان نیز از این روند ابراز رضایت کردند.
وی که در مقام عضو هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در این سفارتخانه حضور پیدا کرده بود دریافت خدمات مناسب برای ایرانیان را از وظایف دولت دانست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.