×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حمایت از تولید‌کنندگان داخلی با خرید بیش از ۱۵ هزار تن مرغ منجمد/ نگرانی در تامین، عرضه و توزیع مرغ در ماه رمضان و ایام عید وجود ندارد

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ضمن بیان این مطلب، افزود: خریدهای صورت گرفته توسط شرکت پشتیبانی امور دام از مرغداران مستقل، زنجیر‌های تولید، اتحادیه‌های سازمان تعاون روستایی و تحت پوشش اتاق تعاون و تشکل‌های تولیدی است و این شرکت آمادگی دارد که به طور مستمر، مرغ مازاد را از هر یک فعالان تولیدی صنعت طیور مذکور به طور نامحدود در سراسر کشور خریداری کند.

شیرزاد در ادامه افزود: تاکنون از ۱۴ استان مرغ مازاد بر نیاز بازار خریداری شده و استان‌های مازندران، اصفهان و البرز با توجه به آمار میزان تناژ خریداری شده به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم هستند.

به گفته این مقام مسئول، در میزان خرید صورت گرفته، ارزش مرغ منجمد خریداری شده معادل ۱.۲ همت است.

وی تصریح کرد: این خریدها از طریق دستورالعمل‌های این شرکت به اداره‌های کل پشتیبانی امور دام استان‌ها ابلاغ و به جامعه هدف اطلاع‌رسانی شده و کلیه خریدها با انعقاد قرارداد با تولید کنندگان انجام شده است .

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تاکید کرد: این سیاست‌های حمایتی در جهت ارتقای امنیت تولید در جامعه مرغداران تا زمانی که مازاد تولید مرغ در کشور وجود داشته باشد به طور مستمر و نظام‌مند صورت می‌گیرد و همچنین به منظور حمایت از جوجه‌ریزی مطلوب در ماه‌های آتی نیز “قرارداد خرید آتی تولید مرغ” به استان ها ابلاغ شده است که نسل جدیدی از قراردادهای هوشمند محسوب می‌شود.

شیرزاد خاطرنشان کرد: مرغ‌های منجمد خریداری شده در محدوه وزنی ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ گرم بوده و در قراردادهای منعقده با موضوع “تامین مرغ تولیدی آتی” مرغ منجمد با تحویل نهاده‌ها به صورت مدت‌دار ۲ ماهه در اختیار تولید کنندگان قرار داده می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده بین شرکت پشتیبانی امور دام کشور و بخش خصوصی روزانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ تن محموله گوشت مرغ گرم از استان‌های همجوار شامل مازندران، ‌گیلان، گلستان، سمنان، زنجان، قزوین و البرز وارد استان تهران می‌شود که از این میزان ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن از آن وارد میدان بهمن به عنوان بارانداز و توزیع کننده اصلی گوشت مرغ استان مذکور می‌باشند. در ضمن از میان این استان‌های معین، بیشترین میزان سهم تامین گوشت مرغ را به ترتیب مازندران، گیلان و گلستان برعهده دارند .

وی با تاکید بر این که مدیران پشتیبانی امور دام استان‌های تامین کننده گوشت مرغ استان تهران، موظف به انجام نظارت عالیه بر ارسال میزان سهمیه تخصیصی روزانه به استان مقصد می‌باشند، افزود: در راستای رصد بهنگام و به موقع بازار گوشت مرغ گرم و امدادرسانی در صورت بروز هرگونه مشکل، نماینده شرکت پشتیبانی امور دام کشور در میدان بهمن استقرار دارد و بر روند فعالیت‌ها نظارت می‌‌کند.

به گفته شیرزاد، با تمهیداتی که در وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور اندیشیده شده هیچ نگرانی در زمینه تأمین، عرضه و توزیع مرغ در ماه مبارک رمضان و ایام عید وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.