×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
حمایت بانک صنعت و معدن از تولید، اشتغال و صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی

جمعی از خبرنگاران از پنج واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شمس‌آباد شامل شرکت های آذین گستر شفق تولیدکننده ظروف پخت و پز آشپزخانه، پارس اسکان پلاستیک تولید کننده نایلون و نایلکس برای فروشگاه های زنجیره ای، بلور نوری تازه تولیدکننده محصولات بلوری، سازور سازه آذرستان تولید کننده سازه های فلزی و شرکت شیشه و گاز (شوگا) تولیدکننده انواع ظروف شیشه ای سبک در قالب اردوی رسانه ای بازدید کردند.

تجارت گردان | حمایت بانک صنعت و معدن از تولید، اشتغال و صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی

در این بازدید آقای مهندس سیاوش رجبی جهرودی مدیرعامل شرکت صنایع ظروف نچسب آذین گستر شفق با برند کاندید گفت: این شرکت در شهرک صنعتی شمس آباد شروع به تولید ظروف آشپزخانه با برند کاندید کرد و در سال ۱۳۹۲ شروع به طرح توسعه با مشارکت بانک صنعت و معدن نمود و در سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

وی افزود: ما با هدف گسترده کردن شرایط تولید و افزایش برند شروع به کار کرده و سپس با واردکنندگان برندهای مختلف وارد مذاکره و همکاری شدیم. باید بگویم بسیاری از برندهای بازار از تولیدات این شرکت است. در سال ۱۴۰۰ همکاری دیگری را بانک صنعت و معدن شروع کرده که سبد کالایی را گسترش دهیم و انشاالله این پروژه مهر ماه به بهره برداری خواهد رسید.

رجبی جهرودی در خصوص دریافت تسهیلات گفت: در سال ۱۳۹۲ شروع به همکاری با بانک صنعت و معدن کرده که مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تامین مالی از طریق این بانک شد. البته پروژه جدید ما با ۲۰ میلیارد تومان توسط این بانک تامین مالی شده است که در بخش تکمیلی پروژه استفاده خواهد شد و زنجیره تامین را کامل میکند که بتوانیم مواد اولیه را تهیه کنیم.

بانک صنعت و معدن در زمینه حمایت بانکی بسیار خوب عمل کرده و ما توانستیم با آنها همکاری بسیار خوبی داشته باشیم البته تنها موضوعی که می تواند کار را بهتر کند تسریع در فرایند ها می باشد. از نظر حمایتی عملکرد بانک بسیار قابل قبول است و یکی از بانکهای اصلی ما صنعت و معدن میباشد.

وی در خصوص اشتغالزایی گفت: در شرکت ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند و با اضافه شدن خط جدید ۵۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان گفت: ما علاوه بر برند کاندید حدودا سی برند مختلف با کیفیت را تولید کرده و تامین به موقع کالا در بازار را داریم.

تجارت گردان | حمایت بانک صنعت و معدن از تولید، اشتغال و صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی

در این بازدید مهندس حمیدرضا جماعت مدیرعامل شرکت پارس اسکان پلاستیک به خبرنگاران گفت: این شرکت تولید کننده پلاستیک های تبلیغاتی برای فروشگاه های زنجیره ای است و اولین تولید کننده اینگونه محصولات بوده که از سال های قدیم فعالیت خود را آغاز کرده است ما جز دومین یا سومین کارخانه قدیمی هستیم که از سال ۱۳۶۴ تولید کننده این محصولات بوده و از سال ۱۳۷۴ در شمس آباد حضور داریم. و اکنون در این شرکت ۸۰ نفر در سه شیفت اشتغال دارند.

حمیدرضا جماعت افزود: کلیه پلاستیک های فروشگاه زنجیره ای را ما تولید میکنیم. البته در پنج سال اخیر با کمک بانک صنعت و معدن ماشین آلاتی را آورده ایم که محصولات جدید اضافه کنیم مثل لفافه های بسته بندی برای مواد غذایی، نایلون های بسته بندی برای صنایع شیر و لبنیات، شیرینگ فیلم استرج برای بسته بندی پالت، کیسه فریزر، کیسه زباله، سفره برای مصارف خانگی و آخرین محصول ما دستگاه تولید فیلم سلولزی برای مصارف بهداشتی است.

وی در خصوص تسهیلات دریافتی گفت: تسهیلات دریافتی مجموعه حدود ۱۳ میلیارد تومان از بانک صنعت و معدن است. همچنین در زمینه صادرات در حال حاضر ما به ترکیه و عراق صادرات داریم.

جماعت در خصوص مواد اولیه گفت: مواد اولیه را از بورس کالا تهیه می کنیم، البته با توجه به اینکه تورم مواد اولیه هر ۶ ماه ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد مشکل تامین سرمایه در گردش وجود دارد که با کمک بانک صنعت و معدن خیلی از این مشکلات برطرف شده است. بانک صنعت و معدن چون خودش در شهرک صنعتی مستقر است از اول با آنها همکاری داشتیم و واقعاً به ما کمک کرده اند و نسبت به بانک های دیگر سرعت عمل بیشتری دارند.

تجارت گردان | حمایت بانک صنعت و معدن از تولید، اشتغال و صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی

در این بازدید مهندس سعید کلافچی مدیرعامل شرکت بلور نوری تازه به خبرنگاران گفت: این شرکت خصوصی بوده و از سال ۱۳۷۵ تاسیس و ۱۳۷۸ راه‌اندازی شده است. در نوری تازه دو کوره و ۱۲ خط تولیدوجود دارد و باید تاکید کنم صنعت شیشه و بلور تعطیل ‌بردار نیست و باید ۷ سال مستمر و بدون وقفه کار کند. شرکت دو سهامدار عمده دارد که ۶۰ درصد سهام آن متعلق به خانواده کلافچی است، ما به بیش از ۳۰ کشور صادرات داریم و کارخانه ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم در سه شیفت دارد.

وی گفت: تفاوت کریستال ما با کریستال کشور چک این است که محصول آنها دارای سرب است و بیشتر جنبه کادویی دارد ولی کریستال ما سرب نداشته و قابلیت مصرفی دارد و سمی در آن موجود نیست.

وی ادامه داد: در خصوص دریافت تسهیلات باید بگویم این شرکت ابتدا با بانک‌های دیگر همکاری داشت و بعداً با بانک صنعت و معدن وارده همکاری و دریافت تسهیلات شد چون بانک صنعت و معدن ساختار بسیار مناسبی دارد و برای توسعه صنعت مهیا شده است.

کلافچی ادامه داد: در شرکت وابستگی به خارج وجود ندارد البته به جز بخش بسته بندی که کمی وابستگی دارد و این موضوع جزو مزیت های این صنعت می باشد.

با توجه به اینکه تورم بالای ۵۰ درصد داشتیم سیستم بانکی نیز دارای ناترازی شده است و نسبت به مشتری خوش حساب و بد حساب برنامه‌ریزی می‌کند و خوشبختانه ما جزو مشتریان خوش حساب بانک هستیم. این شرکت مجموعا امتیازات خوبی دارد ولی برای ناترازی بانک ها مشتریان خوش حساب نیز با مشکل مواجه شده اند.

وی در خصوص مصرف برق گفت: شرکت برق از تولید کنندگان خواسته ۴۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند ولی نمی شود خط تولید صنعت شیشه را متوقف کرد و زیان بسیار زیادی وارد خواهد شد چون باید یکسره به مدت حدود ۷ سال این خطوط تولید دائماً در سه شیفت کار کند و قطعی برق یک روزه در شهرک های صنعتی توجیه پذیر نیست. حتی ایجاد نیروگاه مشکلات خود را دارد مثل تامین گاز و گازوئیل که از آن جمله است.

کلافچی ادامه داد: مجموع حجم تولید سالیانه این شرکت ۴۰ هزار تن است که ما با ظرفیت کامل کار می کنیم. از این تولید ۹۰ درصد سهم داخل کشور است و مابقی صادراتی است و در مجموع سهم بازار این شرکت حدود ۱۵ درصد است.

وی میزان دریافت تسهیلات از بانک صنعت و معدن را ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به فروش ناچیز است و امکان این را دارد که ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند و البته ما هیچ گونه بدهی هم به بانک نداریم از این تسهیلات در سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه استفاده میشود. تخصصی بودن بانک صنعت و معدن از محاسن این بانک بوده و بر حسب عملکرد مشتری برنامه ریزی کاری در بانک صورت میگیرد و خوشبختانه این بانک همچون برخی از بانک‌ها فقط نفع خود را در نظر نمی گیرد. و همچنین در مقایسه با بانکهای دیگر این بانک بخشی از تسهیلات را بلوکه نمی کند.

تجارت گردان | حمایت بانک صنعت و معدن از تولید، اشتغال و صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی

در این بازدید مهندس افشین نجفی مدیرعامل شرکت سازور سازه آذرستان به خبرنگاران گفت: این شرکت یکی از شرکت های زیرمجموعه توسعه کسب و کار آذرستان است که در سال ۸۸ تاسیس شده و حدود ۶۰۰ نفر پرسنل دارد و تولید سازه های فلزی ساختمانی و صنعتی سبک و سنگین برای تمام صنایع مختلف مثل نفت، گاز،  پتروشیمی، صنایع فولاد، خودروی و غیره را دارد. از این تعداد پرسنل ۱۰۰ نفر ستادی و مهندسی هستند.

وی در خصوص مساحت کارخانه گفت: زمین شرکت ۴۲ هزار متر مربع است که ۲۲ هزار متر مربع آن مسقف می باشد و در قالب ۶ خط تولید بوده که ماهیانه ۳۰۰۰ تن استیل استراکچر از انواع مختلف ساختمانی و صنعتی برای اقصی نقاط کشور تولید و ارسال می کند. همچنین در پروژه های سفارشی مجموعه ای از ساخت، حمل و نصب به طور کامل توسط این شرکت انجام می شود.

نجفی افزود: فعالیت های انجام شده اعم از قطعه زنی، مهندسی ساخت، جوشکاری، تمیزکاری، آماده سازی سطوح، رنگ آمیزی، بسته بندی و ارسال در این شرکت صورت می پذیرد. یکی دیگر از کارها تولید تجهیزات سازه ای است که شامل تجهیزات فولاد و آب شیرین کن می باشد که در پروژه های مختلف استفاده می شود.

وی ادامه داد: حدودا اکثر حسابهای ما در بانک صنعت و معدن میباشد و تا کنون تسهیلات با مبالغ مختلفی را دریافت کرده ایم. البته طبیعتا مشکل نقدینگی که همه بنگاه اقتصادی دارند ما نیز داریم ولی با کمک بانک صنعت و معدن و تسهیلاتی که گرفتیم توانستیم مشکلات را برطرف کنیم و رضایت خوبی از بانک صنعت و معدن داریم.

نجفی در پایان گفت: یکی دیگر از مشکلات ما تأمین برق است که در سالهای قبل بدون نظم قطعی برق داشتیم اما امسال فقط دوشنبه ها قطعی برق داریم که البته برای جبران به جای آن جمعه ها را کار می کنیم.

تجارت گردان | حمایت بانک صنعت و معدن از تولید، اشتغال و صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی

در ادامه خبرنگاران از شرکت شیشه و گاز «شوگا» بازدید کردند که مدیرعامل آقای مهندس انصافی آنها را همراهی کرد.

لازم به ذکر است کارخانه شیشه وگاز «شوگا» در سال ۱۳۳۹ با هدف اولیه تولید بطری ، شیشه و نوشابه مصرفی شرکت نوشابه سازی کانادادرای تأسیس گردید و فعالیت خود را در سال ۱۳۴۱ با یک کوره کوچک آغاز نمود.

پس از بهره برداری از اولین کوره کارخانه و با توجه به افزایش تقاضا ، در سالهای بعد شرکت با احداث کوره ها و خطوط تولید جدید دامنه فعالیت خود را وسیعتر نموده که در حال حاضر دارای۵ کوره ذوب شیشه و ۱۵ خط تولید می باشد که کوره شماره ۴ بزرگترین و کوره شماره۵ جدیدترین آنهاست . بر اساس سیاست جایگزینی ماشین آلات و تجهیزات فرسوده عملیات خرید و نصب ماشین آلات و تجهیزات از سال ۱۳۷۴ شروع و تاکنون کماکان ادامه دارد .

محصولات تولیدی این شرکت عبارتند از: انواع بطری مشتمل بر بطریهای نوشابه ،شیر پاستوریزه، آبمیوه، آبلیمویی،روغن زیتون و … در رنگهای سفید، سبز و قهوه ای.انواع شیشه های جار در سایز های مختلف جهت بسته بندی سُس ، مرباجات، ترشیجات ، خیارشور ، زیتون و …

شهرک صنعتی شمس‌آباد در کیلومتر ۴۵ اتوبان تهران- قم، در مجاورت شهر حسن‌آباد، در فاصله پنج کیلومتری از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)  قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.