×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حمایت سازمان امور مالیاتی از تولیدکنندگان در سال جهش تولید

تجارت گردان | حمایت سازمان امور مالیاتی از تولیدکنندگان در سال جهش تولید

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، محمدرضا نوری رییس امور مالیاتی تهران در تبیین بخشنامه بخشودگی جرائم مالیاتی که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور صادر شد، اظهار کرد: مودیان مالیاتی این استان در صورتی که تا پایان خرداد اصل بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند، مشمول بخشودگی جرایم از ۸۰ تا ۹۰ درصد می‌شوند.

رییس امور مالیاتی تهران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده ادامه داد: این بخشنامه اقدامی برای ارائه تسهیلات حمایتی از فعالان اقتصادی محسوب می‌شود.

او به مفاد دستورالعمل اشاره کرد و بیان کرد: بر اساس ماده یک این بخشنامه، میزان بخشودگی جرایم برای هر دوره یا سال در هر منبع حسب مورد حداکثر تا سقف پنج میلیارد تومان بدون هیچ گونه تشریفات خاصی خواهد بود و مازاد بر این مبلغ نیز به منظور رفاه مودیان محترم به خود مدیران کل تفویض شده است.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران، اظهار کرد: اگر حداکثر تا پایان خرداد امسال, مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان دی سال ۱۳۹۸ پرداخت شود، میزان بخشودگی برای واحد‌های تولیدی، ۹۰ درصد و برای سایر مودیان تا ۸۰ درصد لحاظ می‌شود.

نوری اضافه کرد: مودیان موظفند درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی ذیربط تسلیم کنند و این اداره‌ها تا میزان مندرج در ماده یک این دستورالعمل ضرورتی به تهیه و تنظیم فرم بخشودگی جرایم ندارد و با دستور رئیس امور مالیاتی ذیربط نسبت به اعمال بخشودگی جرایم اقدام کنند. همچنین محدودیت زمانی در ارائه درخواست برای اعمال بخشودگی تا سقف تعیین شده در ماده یک این دستورالعمل وجود ندارد.

او اظهار کرد: در صورتی که مودیان مالیاتی مشمول خسارت تاخیر موضوع ماده ۲۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره ۶ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند، ابتدا باید مبالغ مذکور از جرایم مالیاتی کسر و سپس نسبت به بخشودگی جرایم اقدام شود.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران، گفت: مودیانی که بابت اصل مالیات و جرایم غیرقابل بخشش، فاقد بدهی هستند یا به واسطه معافیت‌های قانونی، مشمول جرایم انجام ندادن تکالیف قانونی شده‌اند، حسب مورد از بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم برخوردار خواهند شد.

این مقام مسئول بیان کرد: ملاک تاریخ تعیین قطعیت بدهی برای مودیان در خصوص بدهی ابرازی، زمان سررسید پرداخت مقرر در قوانین موضوعه است.

رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران، گفت: شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۱ لغایت ۱۳۹۴، پرداخت بدهی مالیات عملکرد آن سال است، اما برای سال ۱۳۹۵ به بعد شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، ارسال فهرست معاملات هر یک از سال‌های ذکر شده است.

او در پایان اظهار کرد: در صورتی که تمام یا بخشی از فهرست معاملات در سنوات ذکر شده بنا به دلایل خارج از اختیار مودی با تشخیص مدیران کل امور مالیاتی ارائه نشده باشد، بخشودگی جرایم یاد شده به شرط پرداخت مانده بدهی عملکرد سال مربوطه به ایشان تفویض می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.