×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حمایت کامل دولت از بخش گردشگری

تجارت گردان | حمایت کامل دولت از بخش گردشگری

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جهانگیری در جمع معاونان و مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ارزآوری ۱۱ میلیارد دلاری این بخش در سال گذشته گفت: این اقدامات کار بزرگی برای کشور بود و حمایت از این بخش باید برای ما مهم باشد و به صورت جدی انجام شود. وی همچنین خواستار حمایت تمام بخش‌های کشور به ویژه نظام بانکی از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شد و افزود: این بخش می‌تواند کانون بسیار مهمی برای ارزآوری، ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری در کشور باشد.
آقای جهانگیری همچنین با اشاره به شیوع جهانی ویروس کرونا به عنوان یک چالش بزرگ از تمام بخش‌های کشور خواست هنر مدیریت خود را برای مقابله با این ویروس و همچنین جبران خسارات ناشی از آن در حوزه‌های مختلف به کار گیرند.
وی بخش درمان را یکی از بخش‌های مهم و جدی برای مقابله با ویروس کرونا ذکر کرد و گفت: اصلی‌ترین مساله ما در کشور سلامت مردم است و هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین آن باشد.
معاون اول رئیس جمهور افزود: یکی از بخش‌هایی که از ویروس کرونا تاثیر پذیرفته و مشکلات اقتصادی متحمل شده بخش گردشگری است و مجموعه گردشگری کشور هم نباید تسلیم این ویروس و مشکلات ناشی از آن شود و هم نباید چشم خود را بر مشکلات و چالش‌هایی که این ویروس بوجود آورده است ببندد.
آقای جهانگیری همچنین با بیان اظهارات کذب امریکایی‌ها مبنی بر کمک به مردم ایران به تحریم‌های ظالمانه این کشور علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: شرایط دولت برای مردم روشن است و ما به هر حال در تحریم ظالمانه امریکا قرار داریم و مردم ایران خواهان آن هستند که امریکا تحریم‌های ظالمانه را بردارد.
در این جلسه آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی به تشریح چگونگی ارایه تسهیلات بانکی به بخش‌های مختلف اقتصادی که از شیوع ویروس کرونا ضرر کرده‎ اند، پرداخت.
وی همچنین بر آمادگی بانک مرکزی برای ارایه تسهیلات پیش‎ بینی شده از سوی دولت تاکید کرد.
در این جلسه همچنین آقای مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اقدامات انجام شده این وزارتخانه در سال ۹۸ خواستار توجه جدی دولت به بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی باتوجه به وضعیت پیش آمده و تعطیلی هتل‌ها شد.
در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران کل این وزارتخانه در استان‌های مختلف از طریق ویدئوکنفرانس به ارائه دیدگاه‌های خود در زمینه چگونگی توسعه فعالیت‌های بخش میراث فرهنگی، ​گردشگری و صنایع دستی پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.