×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خارجی باش، پادشاهی کن!

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «خبر این است که علیرضا بیرانوند به خاطر مطالبات معوقه‌اش از پرسپولیس به کمیته انضباطی شکایت کرده و پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه را بسته است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که در میانه جابه‌جایی‌های زمستان هستیم و پرسپولیس هم برای تقویت، نیاز به جذب بازیکن دارد. این موضوع باعث شده از بیرانوند انتقادات زیادی به عمل بیاید. از همه جالب‌تر اما بیانیه شگفت‌انگیز باشگاه پرسپولیس بود؛ اطلاعیه‌ای که به نظر می‌رسد تحت تاثیر خشم بعد از شکست این تیم برابر فولاد در سوپرجام تنظیم شده و فاقد کمترین مبنای منطقی و حرفه‌ای است. مضمون بیانیه پرسپولیس این است که چون علیرضا بیرانوند در این تیم به شهرت رسیده، بازیکن فیکس تیم ملی شده و به خارج از کشور راه یافته، بنابراین نباید از تیم ایرانی‌اش شکایت می‌کرد و به این شکل دنبال حق و حقوقش را می‌گرفت! غیر از مسائل عقلایی، این ادعا حتی مستند تاریخی درستی هم ندارد؛ چرا که بیرانوند پیش از حضور در پرسپولیس و هنگام عضویت در نفت تهران هم پای ثابت دعوت به اردوی تیم ملی بود. مساله اساسی اما چیز دیگری است. این که آیا بیرانوند چون در پرسپولیس ترقی کرده، نباید دنبال پولش باشد؟

به رفتار بیرو هم انتقاداتی وارد است. به هر حال بازیکنان در قبال تیم‌های سابق خود قدری مهربان‌تر هستند و گذشت و فداکاری به خرج می‌دهند. او هم که در حال حاضر نیاز مالی ندارد، می‌توانست با اصطکاک کمتری دنبال طلبش باشد. با این حال این موضوع، چیزی از برخورد نامناسب باشگاه پرسپولیس کم نمی‌کند. این درست نیست که بازیکن خارجی با کمترین کارآیی دنبال طلبش برود و به آسان‌ترین شکل ممکن از سوی فیفا اصل و فرع پولش را بگیرد اما بازیکن ایرانی وقتی با چند سال تاخیر سراغ مطالباتش را می‌گیرد، تازه با این قبیل بیانیه‌ها او را رودرروی هواداران قرار بدهند. در همین پرسپولیس امثال استوکس و اوساگونا کلی پول مفت گرفتند و کک کسی هم نگزید. اصلا در همان پست دروازه‌بانی مثال دست‌به‌نقد داریم. چطور ممکن است بیرانوند به خاطر طلب ریالی ناچیزش این‌ طور تحقیر شود اما بوژیدار رادوشوویچ نیمکت‌نشین به اتکای قرارداد سه ساله‌اش قهر کند و شکایت یک میلیون دلاری روی میز فیفا بگذارد؟ آیا در مورد رادوشوویچ هم می‌توانید «بیانیه‌درمانی» کنید؟ یا پول کار نکرده او را هم مثل بقیه خارجی‌ها در کمال عزت و احترام تقدیم می‌کنید؟

راستی بیرانوند برای پرسپولیس بازیکن مفیدتری بود یا رادوشوویچ؟ اصلا ابعاد فنی داستان را رها کنید! مگر از ناحیه ترانسفر علیرضا چند صد هزار یورو پول نصیب باشگاه ایرانی نشد؟ رادو چه گلی به سر این باشگاه زد؟ کاش این‌ طور نباشد که خارجی‌ها به خاطر اهرم‌های قانونی بین‌المللی که در اختیار دارند، در موضع برتر قرار بگیرند و بازیکنان ایرانی به خاطر فقدان این مکانیزم، طعم گس بی‌اعتنایی و بی‌مهری را بچشند. شما وقتی امروز با بیرانوند این‌ طور رفتار می‌کنید، به بازیکن فعلی‌تان هم این پیام را می‌دهید که از خودگذشتگی چندانی نداشته باشد، چون فردا ممکن است باشگاه به ضررش بیانیه بدهد. نکنید از این کارها!»

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.