×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
خبرنگاران عضو بیمه صندوق اعتباری هنر، مشمول قانون سخت و زیان آوری نمی‌شوند

مهرداد قریب در نشست خبری امروز مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد در پاسخ به پرسشی درباره اعمال قانون مشاغل سخت و زیان آور برای خبرنگاران اظهار کرد: آن دسته از خبرنگاران که از طریق صندوق اعتباری هنر تحت پوشش هستند و پرداخت حق بیمه دارند، مشمول قانون سخت و زیان آور نیستند.

وی افزود: این افراد کارفرمای مشخص ندارند و مشمول قانون کار همچنین قانون مشاغل سخت و زیان آور نمی‌شوند. آنان به صورت توافقی حق بیمه ۱۲،۱۴ و ۱۸ درصدی می‌پردازند که ۱۰ درصد این مبلغ را صندوق بیمه هنرمندان برعهده دارد.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بخشی از خبرنگاران که کارفرمای مشخص دارند و مشمول قانون کار هستند، هر سال خدمت برای آنها یک و نیم سال محاسبه و در زمان بازنشستگی ملاک عمل برای پرداخت مستمری خواهد بود.

قریب درباره اینکه آیا عناوین مهم است، برخی خبرگزاری ها از عنوان خبرنگار استفاده نمی‌کنند و اینکه آیا باید سابقه خبرنگاری متناوب و به هم پیوسته باشد؟ گفت: بله، عنوان شغلی در لیست های ارسالی برای آنها که مشمول قانون کار هستند، باید خبرنگاری باشد.

وی در پایان اظهارکرد: اگر احیانا در مقطعی عنوان شغلی مطرح نشده و یا ثبت نشده است، کمیته ای در هر شعبه داریم که می توانند مدارک و مستندات را به آنجا ارائه کنند تا بررسی شود و اگر نیاز باشد به پرونده پرسنلی مراجعه و تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنند. اگر فاصله بین سنوات باشد، مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.