×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | خدارحمی: افتخار بانک کشاورزی، حمایت از تلاش کشاورزان شریف است

مشتریان عزیز و همکاران گرامی بانک کشاورزی، خواهران و برادران

بانک کشاورزی امروز ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، هشتاد و هفتمین سال خدمت­رسانی و حمایت مؤثر از بخش کشاورزی را آغاز می­ کند. در طول سال­ های فعالیت بانک، سوابق درخشانی از همکاری و همدلی و بسیج امکانات و نیروها برای حمایت از تولید کشاورزی و فعالیت ­های وابسته به آن به چشم می­ خورد. در این مجال، مایلم به سه ویژگی عمده فعالیت بانک با هدف تقویت مبانی کارکرد این بانک بزرگ اشاره کنم.

نکته اول، سعی بلیغ و اهتمام جدی بانک به تحقق رسالت “تأمین مالی کشاورزی” است در تمامی سال­ های  فعالیت خود، بانک کشاورزی به عنوان منبع اصلی تأمین اعتبارات کشاورزی، نقش بی­ همتای خود را در عرصه کاملاً رقابتی صنعت بانکداری حفظ کرده است و با استفاده از تخصص و دانش بانکی، جایگاه  ویژه ­ای در بین بانک ­های بزرگ کشور به دست آورده است. رشد چشمگیر منابع سپرده­ای و اثبات قابلیت در زمینه تأمین ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبارات پرداختی به بخش کشاورزی از جمله شواهد این ادعا است. در نتیجه این تلاش ­ها، بانک تا حدود زیادی از عهده تکالیف خود در زمینه حمایت مالی از بخش کشاورزی برآمده است.

دومین نکته مهم، اهتمام همیشگی بانک به مدرن ­سازی کشاورزی و ایجاد افق ­های جدید در این بخش است. در گذشته ایجاد کشت و صنعت­ ها، دامداری­ ها، مرغداری ­ها و صنایع تبدیلی و در سه سال اخیر توسعه گلخانه­ ها و اجرای طرح­ های پرورش ماهی در دریا و ایجاد پایانه­ های صادراتی و سردخانه­ های پیشرفته از جمله اقداماتی است که برای مدرن­ سازی کشاورزی دنبال می ­شود.

نکته سوم، حرکت در مسیر استفاده از فناور ی ­های نوین و بانکداری دیجیتال است، به ­نحوی که بانک امروزه در زمره چهار یا پنج بانک بزرگ کشور از نظر صدور کارت­ های بانکی و به کارگیری ابزارهای پذیرش تراکنش ­های بانکی قرار دارد.

با این همه، آنچه که بیش از همه چیز، مایه مباهات و افتخار کارکنان بانک کشاورزی است همانا حمایت از تلاش کشاورزان شریف و زحمت­کش کشور است کشاورزانی که با تلاش چشمگیر خود مایه دلگرمی و اطمینان ملت بزرگ ایران از بابت تأمین غذا و مایحتاج خود شده ­اند و با تولیدات پرثمرخود، بنیان محکمی برای تأمین امنیت غذایی و خوداتکایی کشور در مقابله با فشارهای ظالمانه دشمنان فراهم آورده است.

با کمال امتنان سالروز تأسیس بانک پرافتخارمان را به همکاران خوبمان در سراسر کشور و مشتریان وفادار و  گرامی بانک تبریک و تهنیت عرض می­ کنم و امیدوارم همه ما با یاری خداوند متعال در سال جهش تولید، در مسیر ارائه خدمات بهتر به هموطنان و حمایت بیشتر از جامعه کشاورزی کشور روز به ­روز موفق ­تر باشیم.

پیروز و سربلند باشید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.