×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خدمت رسانی به بیش از ۲۱۰ هزار نفر در حوزه سفرهای نوروزی /۱۸ میلیون نفر در نوروز ۱۴۰۳ با ناوگان عمومی سفر کردند  

 به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید کمال هادیان‌فر، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز با موضوع اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی، ضمن تشکر از تلاش‌های اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی اعلام کرد: طرح نوروزی عملیات بزرگی است که در طول این ایام صورت می گیرد و با توجه به رشد جمعیت شاهد رشد سفرها هستیم و می توان گفت که هر چه حال مردم خوب باشد بیشتر سفر می کنند، از این رو طبیعی است که خدمت رسانی توسط دستگاه های مسئول باید با آمادگی های لازم باشد و امسال نیز با بیش از ۲۱۰ هزار نفر در حوزه های سفرهای نوروزی، به مسافران در حوزه های جاده ای، هوایی، ریلی و دریایی خدمت رسانی شد که سفری مناسب با شان مردم و آسایش صورت گیرد.

هادیان‌فر ادامه داد: ستاد سفرهای نوروزی در وزارت راه از دو ماه مانده به فروردین آغاز به کار کرد و برآوردها این بود که بیش از ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ناوگان عمومی استفاده کنند و پیش بینی می شد که ناترازی هایی هم در ناوگان عمومی وجود داشته باشد اما تمهیدات جدی با هدایت وزیر راه و شهرسازی از قبیل بهسازی و افزایش ناوگان صورت گرفت که خدمات متناسب با تقاضا صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: پس از رفع چالش‌های ناترازی نیز بحث افزایش کیفیت خدمات به مردم در دستور کار قرار گرفت تا خدماتی مطلوب و در شان مردم ارائه شود و متناسب با نوروز و ماه مبارک رمضان باشد.

وی ادامه داد: آغاز ماه مبارک رمضان پیش از تعطیلات و وجود شرایط جوی ناپایدار موجب شد که سیاست های متناسبی برای رفع چالش ها در نظر گرفته شود.

هادیان فر ادامه داد: طی سفرهای نوروزی که از ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین انجام شد، یکی از موضوعات این بود که حادثه جدی در این ایام نداشتیم اما بحث تصادفات جاده‌ای مقوله ای است که همیشه وجود داشته، اما در این خصوص باید گفت که پویش چشم به راه هستیم راه اندازی شد تا با کمک رسانه ها و محوریت سازمان راهداری این حوادث در آینده به حداقل برسد.

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد کارگروه های تخصصی در طرح نوروزی، اظهار کرد: کارگروه های جاده ای، ریلی، هوایی، اطلاع رسانی، بازرسی و نظارت در طرح نوروزی ایجاد شد و تلاش این بود که بتوانیم با توزیع عادلانه بلیت و با نرخ های مصوب و همچنین تامین ایمنی سفرها شرایط مطلوبی را برای مسافران ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: حاصل این اقدامات این بود که بیش از ۱۸ میلیون نفر از ناوگان عمومی استفاده کردند و تقریبا یک درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشتیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.