×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
خدمت شایسته به مردم مهمترین وظیفه تمامی مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی است

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در جلسه شورای اداری مشترک ادارات کل تامین اجتماعی استان‌های تهران و البرز اظهار داشت: پیچیدگی مسائل در تامین اجتماعی و وجود تغییر و تحولات در پدیده‌های مرتبط از ویژگی‌های سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان باید متناسب با این شرایط مدیریت شود.
وی افزود: سرعت تغییرات نیز از مسائل مهم در سازمان تامین اجتماعی است و تحولات اجتماعی در مواقعی تاثیرات گسترده‌ای بر این سازمان دارد که باید برای این تحولات آمادگی کافی داشته باشیم.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی رویکرد مدیریت راهبردی سیستمی را بهترین راهکار برای مدیریت این سازمان دانست و گفت: مدیریت راهبردی سیستمی با حضور جدی در حوزه اجرایی و ارتباط مستقیم با کارکنان و مخاطبان هیچ‌گونه منافاتی ندارد و در حوزه اجرایی نقاط کلیدی برای ایجاد تحول را شناسائی می‌کنیم.
موسوی افزود: بر همین اساس برنامه ما حضور مداوم در واحدهای اجرایی است تا برنامه‌های تحول راهبردی سازمان تامین اجتماعی با مشارکت واحدهای اجرایی و آشنایی با دغدغه‌های مخاطبان طراحی شود.
وی افزایش سهم حوزه سرمایه‌گذاری در تامین منابع سازمان تامین اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌های اقتصادی کشور نیز باید استفاده شود و با تلاش بیشتر بتوانیم منابع بیشتری برای خدمت به مردم در این حوزه فراهم کنیم.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: در تامین اجتماعی با مسائل مختلفی مواجه هستیم و اولویت ما این است که با برون گرایی و استفاده از ظرفیتهای درون سازمانی و استفاده از فرصتهای بیرونی بهترین راهکار را برای پیشبرد برنامه‌های تحولی اتخاذ کنیم.
موسوی شفافیت را از دیگر مسائل مهم در تامین اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: شفاف سازی در تمامی حوزه‌ها موجب افزایش اعتماد مردم نسبت به تامین اجتماعی می‌شود و باید اطلاعات مورد نیاز بین تامین اجتماعی و سایر سازمان‌ها باید به سرعت مبادله شود و عموم مردم نیز باید به اطلاعات مورد نیاز برای دریافت خدمات از تامین اجتماعی دسترسی مناسب داشته باشند.

مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: ایجاد تعادل بین منابع و مصارف از مهمترین اولویت‌های سازمان تامین اجتماعی است و با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های موجود در واحدهای اجرایی استان های تهران و البرز امیدواریم در این ۴ اداره کل مشارکت بیشتری در این حوزه ایجاد شود.
وی ادامه داد: در این ۴ اداره کل باید ظرفیت و توان خدمت رسانی متناسب با نیاز جامعه تحت پوشش افزایش یابد و از ظرفیت‌های موجود نیز استفاده حداکثری خواهد شد.


مهدی شکوری، مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در حوزه خدمات الکترونیک نیازمند بازنگری و توسعه خدمات هستیم و پاسخگویی به انتظارات جامعه در حوزه خدمات غیرحضوری نیازمند تلاش بیشتر و اقدامات گسترده در این حوزه هستیم.

ناهید حیدری، مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: ۳۴ درصد مستمری ماهیانه تامین اجتماعی در این ۴ اداره کل پرداخت می‌شود و این استانها اهمیت و حساسیت ویژه‌ای دارند.
ماهیانه نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان مستمری توسط سازمان تامین اجتماعی می‌شود. در مشاغل سخت و زیان‌آور نیازمند بازنگری و اصلاح رویه‌ها هستیم و جا دارد که سن افراد نیز در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

محمد گورابی، مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: این ۴ اداره کل یک سوم وصول مطالبات را بر عهده دارند و در این ادارات کل قطعا حساسیت ویژه‌ای وجود دارد و کنترل و نظارت نیز نیازمند تلاش و جدیت بیشتری هستیم.
وی افزود: وصول حق بیمه توام با حفظ حقوق کارفرمایان و توجه به دغدغه‌ها و مشکلات و محدودیت‌های تولید کنندگان در سازمان تامین اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود.

محمد محمدی، مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در وصول منابع و مدیریت مصارف نیازمند استفاده بیشتری از فناوری اطلاعات هستیم و در این حوزه با شرایط مطلوب فاصله داریم.

علی‌اکبر ربیع‌زاده، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: سامانه خدمات غیرحضوری وضعیت قابل قبولی دارد و روند توسعه و پیشرفت این خدمات نیز با استفاده از همه ظرفیت در حال انجام است.
وی افزود: در حوزه فناوری اطلاعات اقدامات و تلاش‌های بسیار گسترده‌ای انجام شده است و می‌توانیم در آینده از ظرفیت بزرگ حوزه فناوری اطلاعات کشور استفاده کنیم.

فرهاد سلیمان‌منش، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران نیز در این جلسه گفت: اداره کل غرب اهمیت بالایی در سازمان تامین اجتماعی دارد و همراه با اداره کل شرق ۳۰ درصد منابع و ۲۰ رصد مصارف را مدیریت می‌کنند.
وی از رفع مشکل ساختمان شعبه ۱۱ تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حوزه شعبه ۲۵ تهران نیز خرید ساختمان جدید و تاسیس شعبه ۳۲ برای کاهش ازدحام در شعبه ۲۵ در دستور کار است که باید به زودی انجام شود.

محمدرضا بیدهندی، مدیرکل تامین اجتماعی شرق تهران نیز در این جلسه گفت: خدمات غیرحضوری زمینه ساز ایجاد تحول اساسی در خدمت‌رسانی شده است و در یک سال گذشته شاهد کاهش ازدحام و مراجعات مردم هستیم.
وی افزود: توازن بین اختیار و مسئولیت در ادارات کل وجود ندارد و نیازمند تفویض اختیارات بیشتری به مدیران استانی هستیم. برای تاسیس شعبه ۳۴ مجوز صادر شده است اما پیشنهاد ما این است که به جای احداث شعبه جدید دو شعبه موجود را توسعه دهیم و از شعبه ۲۷ تهران استفاده بیشتری شود.
بیدهندی خواستار توجه ویژه برای رفع مشکلات ساختمان برخی از شعب تامین اجتملعی شد و گفت: درباره شعبه شمیران پیشنهاد ما حداث شعبه دو شمیران هستیم و درباره ساختمان شعبه ۱۲ نیز درخواست احداث ساختمان جدید داریم.

داود سعدزاده، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران نیز در این جلسه گفت: اداره کل شهرستان‌های تهران در ۱۵ شهر و ۴ میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش دارد و ۹۳۴ ردیف شغلی دارد و ۱۹۰ نفر کسری کادر داریم.
وی با اشاره به تحول، عدالت و اعتماد که از اولویتهای مدیریتی سازمان تامین اجتماعی است، گفت: این موضوعات قطعا مورد توجه مجموعه مدیریت و کارکنان سازمان تامین اجتماعی خواهد بود و قطعا پاسخگویی درست و قانع کننده به مراجعه کنندگان در واحدهای اجرایی شهرستان‌های تهران با جدیت تمام مورد توجه قرار دارد.
سعدزاده ادامه داد: کمبود نیروی انسانی با توجه به گستردگی حوزه جغرافیایی شهرستان‌های استان تهران اهمیت ویژه‌ای دارد و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

تورج بیات، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز نیز در این جلسه گفت: در استان البرز حدود یک و نیم میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که ۵۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: تقویت واحدهای بازرسی و ایفای تعهدات در قبال جامعه هدف در استان البرز با جدیت انجام می‌شود تا رضایتمندی مردم در واحدهای اجرایی به میزان مطلوبیت افزایش یابد.
بیات ادامه داد: در شاخص‌های مختلف عملکرد شعب تامین اجتماعی استان البرز وضعیت قابل قبولی دارد و امیدواریم با اجرایی شدن برخی مصوبات در زمینه توسعه و بهبود فضای اداری و افزایش تعداد پرسنل وضعیت بهتری برای خدمت‌رسانی را شاهد باشیم.

نوش‌آفرین چترچی، رئیس شعبه ۱۸ تامین اجتماعی تهران نیز در این جلسه گفت: حضور مدیرعامل در سطح شعب و واحدهای اجرایی باعث قوت قلب مدیران و همکاران در صف خدمت رسانی به مردم است.
وی با اشاره به تغییرات نحوه اشتغال در سطح جامعه، اظهار داشت: نیازمند بازتعریف ماهیت شغل و روابط کار هستیم تا بتوانیم مشاغلی که جنبه غیررسمی پیدا کرده‌اند را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.
چتری ادامه داد: ثبت و اعلام دستمزد واقعی از دیگر مسائلی است که باید با روش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد تا بیمه‌شدگان بتوانند از خدمات مطلوب تامین اجتماعی استفاده کنند.

محسن محسنی، رئیس شعبه ۱۷ تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: بسیاری از مشکلات شعب مربوط به مشاغل سخت و زیان آور است و ریشه آن نیز مربوط به کمیته‌های تعیین این مشاغل است و جا دارد که در قوانین این حوزه بازنگری صورت گیرد و باید شورای عالی حفاظت فنی نیز در این حوزه نظارت جدی داشته باشد.

حسینی، معاون اداره کل تامین اجتماعی شرق تهران نیز در این جلسه گفت: باید به نحوی عمل کنیم که جامعه و کارفرمایان اعتماد بیشتری نسبت به سازمان تامین اجتماعی داشته باشند و مطالبات سازمان در موعد مقرر و برای ایفای تعهدات سازمان مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: وصول به موقع مطالبات از سایر دستگاهها از جمله در حوزه شهرداری‌ها باید با جدیت بیشتری دنبال شود و امیدواریم در حوزه مدیریت سازمان نیز این موضوع مورد توجه باشد.

علی نامدار، رئیس اداره وصول حق بیمه اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران نیز در این جلسه گفت: در شعبه ۲۵ محدودیت شدیدی در ارائه خدمات داریم و انتظار داریم در اسرع وقت شعبه جدید شروع به کار کند.

شعبانی، مسئول بازرسی شعبه یک تامین اجتماعی نیز گفت: تفکیک بهتر بین صف و ستاد باید انجام شود و بهتر است تقسیم وظایف و نحوه انجام کارها را بازنگری کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.