×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خرده فروشی آنلاین اموال تملیکی آغاز شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به نقل از مهر،حسین ایزدی در مورد فروش خرده فروشی اموال تملیکی اظهار داشت: یکی از روش‌هایی که برای تعیین تکلیف کالا داریم در ماده ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بحث حراج خرده فروش بر خط است.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران افزود: تاکنون این موضوع اجرایی نشده بود تا اینکه سامانه ستاد الکترونیک دولت بستر آن را ایجاد کرد و در حال حاضر با اجرایی کردن این ظرفیت قانونی، مزایده‌ها به صورت خرده فروشی و حراج برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز حراج خرده فروشی در سامانه به آدرس  setadiran.ir انجام می‌شود؛ به عنوان نمونه بسته معیشتی کالاهای اساسی شامل برنج روغن خوراکی و… را برای فروش عرضه کرده ایم.

ایزدی در مورد نوع تحویل کالا هم گفت: تحویل در حال حاضر به صورت حضوری است اما با اداره پست تفاهم نامه امضا می‌کنیم تا کسی اگر در بندرعباس هم کالا خرید، محصول را با پست بفرستیم.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران درباره قیمت کالاها نیز تصریح کرد: قیمت کالاهای مندرج در سامانه با نظارت کارشناسان رسمی دادگستری تعیین می‌شود که در نهایت کالا بر اساس رقابت فروخته می‌شود؛ مثلاً اگر قیمت پایه یک غذاساز ۵۰۰ هزار تومان باشد، این قیمت رقابت می‌خورد و در قالب حراج و با آخرین قیمت فروخته می‌شود.

ایزدی به تمهیدات اندیشیده شده جهت جلوگیری از سودجویان اشاره کرد و گفت: بر همین اساس برای فروش کالای‌های مصرفی هر شهروند می‌تواند با درج کد ملی خود در سامانه نسبت به خرید کالا اقدام کند.

ایزدی با اشاره به اینکه خرده فروشی در کاهش رسوب کالا هم تأثیر دارد، گفت: برنامه داریم که لوازم خانگی، موبایل، وسایل مکامپیوتری و…را هم در این خرده فروشی عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که عدالت اجتماعی را بسط دهیم و کالا را مستقیم به دست خریدار برسانیم، اظهار داشت: فروش در مزایده‌های عمومی راحت است اما نگاه ما مصرف خانوار است بنابراین خرده فروشی را در دستور کار قرار دادیم و به جای اینکه کالا را به صورت عمده بفروشیم تا در حلقه آخر به دست مصرف کننده برسد با خرده فروشی، عرضه کالا به خانوار را تسهیل کرده‌ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.