×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | خروج قطار از ریل در محور زاهدان به تهران/ کشته شدن ۴ نفر/ افزایش مصدومان حادثه به ۳۵ تن/ احتمال افزایش موارد فوتی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایلنا، عبدالرحمن شهنوازی (مدیر کل بحران استان سیستان و بلوچستان) از خارج شدن قطار زاهدان_تهران از ریل در ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه در ایستگاه شورو نزدیک زاهدان خبرداد.

آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان حادثه خروج قطار از ریل در زاهدان

رسول راشکی مدیرعامل هلال احمر استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان حادثه خروج قطار زاهدان_تهران از ریل گفت: این حادثه در ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه عصر امروز و در ۷۰ کیلومتری زاهدان اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: تاکنون بر اثر این حادثه ۴ تن کشته و همچنین یک نفر از مهمانداران قطار مفقود شده‌ است.

مدیرعامل هلال احمر استان سیستان و بلوچستان درباره وضعیت مصدومان این حادثه نیز گفت: تمامی مصدومان از محل حادثه منتقل شده‌اند و در حال حاضر تیم‌های امدادی در حال جستجو برای یافتن مهماندار مفقود شده هستند.

راشکی خاطرنشان کرد: ۸۷ نفر از مصدومان توسط اتوبوس آمبولانس و آمبولانس و ۱۵ تن از مصدومان نیز با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

گفتگوی تلفنی جهانگیری با استاندار سیستان و بلوچستان/ همه امکانات لازم برای رسیدگی به مصدومان حادثه به کار گرفته شود

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در این تماس تلفنی که عصر چهارشنبه انجام شد، با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده درگذشتگان این حادثه تلخ، به مسئولان استانی دستور داد که کلیه امکانات خود را برای رسیدگی‌های لازم و درمان مصدومان حادثه به کار گیرند.

معاون اول رئیس جمهور در این گفتگوی تلفنی همچنین لزوم بررسی فنی و دقیق علت حادثه را یادآور شده و تاکید کرد که ضمن بازگشایی هر چه سریع‌تر این مسیر ریلی، اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مکالمه تلفنی ضمن ارایه گزارشی از حادثه و آخرین اقدامات انجام شده برای امداد رسانی ،گفت:تمام امکانات استان برای کمک به مصدومان و بازگشایی این مسیر ریلی بکار گرفته شده است.

اعلام تعداد کل مصدومان حادثه خروج قطار زاهدان_تهران از ریل

حسن مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: بر اساس آمار اورژانس کشور تعداد کل مصدومان حادثه که به بیمارستان اعزام شده و یا به صورت سرپایی درمان شده‌اند، ۹۲ تن بوده است.

وی درباره آخرین وضعیت مهماندار مفقود شده گفت: ما همچنان در حال جست‌وجو هستیم و امیدواریم بتوانیم این مهماندار را نیز پیدا کنیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تعداد جان باختگان نیز همچنان همان ۴ تن اعلام شده است اما احتمال افزایش جان باختگان با توجه به وضعیت مصدومان این حادثه نیز وجود دارد.

پیرحسین کولیوند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اسامی تعداد دیگری از مصدومان پذیرش شده در بیمارستان خاتم– تحت نظر بخش اورژانس را اعلام کرد.

اسامی این مصدومان به شرح زیر استک نیره حاجی زاده

آیدا قاضی پور

عبدالله گمشاد زهی

عبدل پور میر

لیلا گریدی

امیر حسین نخعی

داریوش هماینفر

امید زیدانیان

لیلا قشقایی

وضعیت ۵ مصدوم بسیار بد است/ اعلام اسامی تعدادی از مصدومان حادثه خروج قطار از ریل

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه خروج قطار زاهدان_تهران از ریل گفت: به دلیل اینکه ۵ تن از مصدومان وضعیت بسیار وخیمی دارند احتمال افزایش جان‌باختگان حادثه بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اسامی مصدومان حادثه خاطرنشان کرد: ۹ مصدوم دیگر این حادثه نیز در بیمارستان خاتم– تحت نظر بخش اورژانس هستند.

به گفته رییس اورژانس کشور اسامی برخی از مصدومان این حادثه عبارتند از:

هادی زید آبادی ۶ ساله

سلما اسماعیلی ۲۸ ساله

امیر حسین زید آبادی ۶ ساله

کودک ۵ ماهه (بد حال – gcs:۵)

خانم : ۲۸ ساله ( بدحال – اینتوبه)

برهان الدین علی زهی ۲۸ سال

احمد علی رحمت زهی ۶۰ سال

محمد امی رحمت زهی ۱۸ سال

معصومه عظیمی ۳۵ سال

اعلام اسامی ۴ تن از مصدومان حادثه خروج قطار از ریل در زاهدان

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: احتمال افزایش مصدومان و افزایش جان باختگان این حادثه همچنان وجود دارد.

وی اسامی ۴ تن از مصدومان حادثه خروج قطار زاهدان_تهران از ریل را به شرح ذیل اعلام کرد.

مارال عباسپور ۹ ساله

نهال عباسپور ۳ ساله

محمد طاها عباسپور ۷ ساله

مرضیه کشته گیر ۳۰  ساله

مفقود شدن یکی از مهمانداران قطار زاهدان_تهران

حسن مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مصدومان حادثه خروج زاهدان_تهران از ریل در نزدیکی زاهدان گفت: تاکنون ۴ تن شامل یک خانم و سه آقا بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی مصدومان این حادثه به مراکز درمانی اعزام شده‌اند و در حال حاضر هیچ مصدوم دیگری در محل حضور ندارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر درحال جستجوی واگن به واگن قطار هستیم تصریح کرد: بر اساس اعلام مسئولان قطار یکی از مهمانداران مفقود شده است و ما نمی‌دانیم که با مصدومان حادثه اعزام شده است یا خیر از همین‌رو در حال جستجوی محل حادثه برای یافتن این فرد هستیم.

اطلاعیه شماره یک راه آهن در خصوص حادثه قطار مسافربری

 اولین اطلاعیه شرکت راه آهن به شرح زیر منتشر شد:

روابط عمومی این مجمع در اطلاعیه شماره ۱ اعلام کرد:

حدود ساعت ۱۶:۰۰ چند واگن قطار مسافری در محور تهران- زاهدان متعلق به شرکت رجا که ساعت ۱۴:۵۰ از ایستگاه زاهدان حرکت کرده بود در ورودی ایستگاه شورو زاهدان دچار سانحه شد که چند واگن از خط خارج شد.

چند نفر از مسافران زخمی شده‌اند که اطلاعات تکمیلی متعاقبا در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

جست‌وجوی واگن به واگن برای یافتن مصدومان و کشته‌شدگان حادثه خروج قطار از ریل در زاهدان

حسن مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به تاریک شدن هوا در حال جستجوی واگن به واگن هستیم تا چنانچه مصدوم و یا کشته‌ای در زیر واگن‌ها محبوس شده باشند، آنها را بیرون بیاوریم.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان این حادثه همچنان ۳۵ تن است، ادامه داد: برخی از مصدومان با خودروهای شخصی به بیمارستان اعزام شده‌اند و از همین‌رو احتمال افزایش مصدومان نیز وجود دارد.

۴ کشته در حادثه خروج قطار زاهدان_تهران/ احتمال افزایش موارد فوتی وجود دارد

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه خروج قطار از ریل گفت: تاکنون بر اثر این حادثه ۳۵ تن مصدوم و همچنین ۴ تن کشته شده‌اند.

وی ادامه داد: احتمال افزایش موارد فوتی نیز وجود دارد.

رییس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: پس از اعلام حادثه بلافاصله ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد

کولیوند تصریح کرد: مصدومان در حال انتقال به مراکز درمانی زاهدان هستند و ۸۰ تخت بیمارستانی در زاهدان به منطور ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در نظر گرفته شده است.

کشته شدن ۳ نفر بر اثر خروج قطار از ریل/ افزایش مصدومان حادثه به ۳۵ تن

عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان با اعلام افزایش مصدومان حادثه خروج قطار از ریل گفت: متاسفانه تعداد مصدومان این حادثه به ۳۵ تن افزایش یافت.

وی ادامه داد: ۳ نفر نیز بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱ دستگاه آمبولانس از سازمان اورژانس و نیروهای هلال احمر به همراه ۲ ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

اعزام ۴ تیم و ۴ دستگاه آمبولانس به محل حادثه خروج قطار از ریل

مرتضی سلیمی (رییس سازمان امداد و نجات) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات حادثه خروج قطار از ریل گفت: یک قطار مسافربری به دلیل نامشخصی در ایستگاه شورو نزدیک زاهدان از ریل خارج شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۴ تیم به تعداد ١٢ نفر به همراه ۴ دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شده‌اند. 

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

احتمال مصدومیت بیش از ۲۰ نفر بر اثر خارج شدن قطار از ریل

عبدالرحمن شهنوازی (مدیر کل بحران استان سیستان و بلوچستان) درباره جزییات این حادثه به خبرنگار ایلنا گفت: بر اساس گزارشات دریافتی بیش از ۲۰ نفر بر اثر خارج شدن قطار از ریل صدمه دیده‌اند، اما هنوز اطلاع دقیقی از تعداد مصدومان حادثه در دست نیست.

وی ادامه داد: این قطار از زاهدان به مقصد تهران در حرکت بوده است که به دلیل نامشخصی از ریل خارج شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.