×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خرید تضمینی گندم از ۸ میلیون تن گذشت/ افزایش ۳۰ درصدی خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدا)، سید سعید راد معاون وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص گفت: میزان خرید گندم در ۱۳۰ روز ابتدای سال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۸۷۸ هزار تُن یعنی بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، در هر ۸ روز، ۴۹۸ هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از استان‌های خوزستان، فارس، کرمانشاه، گلستان و کردستان که ۵۵ درصد کل گندم کشور از آن‌ها خریداری شده است به عنوان ۵ استان پیشتاز خرید گندم نام برد و افزود: البته در این میان، استان‌های فارس، خوزستان و کرمانشاه، سه استانی هستند که بیشترین رشد تولید را نیز نسبت به سال گذشته نیز داشته‌اند.

وی با بیان این که خرید تضمینی گندم در استان بوشهر با حدود ۶ برابر و استان یزد با حدود ۵.۵ برابر از رشد کم‌سابقه‌ای برخوردار بوده است، تأکید کرد: بعد از این دو استان، میزان خرید تضمینی گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲.۵ برابر، استان‌های البرز و فارس بیش از ۲ برابر و استان اصفهان ۲ برابر رشد داشته است.

راد همچنین از واریز ۶۱ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان بابت تحویل گندم به حساب کشاورزان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۵۱ درصد از مطالبات کشاورزان گندم‌کار سراسر کشور پرداخت شده که در این بین، ۷۰ تا ۹۸ درصد مطالبات گندمکاران ۱۰ استان کشور واریز شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.