×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خرید تضمینی ۱۰۶ هزار تن کلزا از کشاورزان ۲۸ استان کشور/ ۴۸ درصد کلزای کشور در خوزستان و گلستان خریداری شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدا)، سید سعید راد با اعلام این که به طور میانگین ۹۷ درصد از مطالبات کلزاکاران کل کشور پرداخت شده است، افزود: در این میان، مطالبات کشاورزان کلزاکار ۱۶ استان به صورت ۱۰۰ درصد به حساب این عزیزان واریز شده است.

وی با اشاره به خرید بیش از ۱۰۶ هزار تُن دانه روغنی کلزا در کشور و با اعلام اینکه ۴۸ درصد کلزای کشور از دو استان خوزستان و گلستان خریداری شده است، اظهار کرد: بعد از این دو استان، به ترتیب استان‌های مازندران، ایلام، اردبیل، قزوین، فارس، کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه، در رده‌های سوم تا دهم قرار دارند.

راد با بیان این که به ترتیب استان‌های گلستان و مازندران بالاترین میزان افزایش تولید را نسبت به سال گذشته تجربه کرده‌اند، تصریح کرد: پس از این دو استان، به ترتیب استان‌های کردستان، کرمانشاه، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشترین رشد تولید را ثبت کرده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه با تأکید بر افزایش بی‌سابقه تولید کلزا در استان‌های کردستان و خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رشد تولید این محصول در کردستان ۱۰.۵ برابر و در خراسان رضوی ۹.۵ برابر سال گذشته بوده است؛ ضمن این که تولید دانه‌های روغنی در استان‌های کرمانشاه ۵ برابر، مازندران ۳.۵ برابر و بوشهر بیش از ۲ برابر شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.