×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خرید و فروش خودرو به صفر رسید/ پراید روی کاغذ ۶۵ میلیون تومان است/ محتکران خودرو را اعلام کنید

تجارت گردان | خرید و فروش خودرو به صفر رسید/ پراید روی کاغذ ۶۵ میلیون تومان است/ محتکران خودرو را اعلام کنید

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سعید موتمنی در گفت‌‍وگو با ایلنا، با بیان اینکه بازار خودرو در حال حاضر وضعیت بسیار آرامی را تجربه می‌کند، گفت: تعلل شرکت‌های خودروساز از ارائه قیمت‌ها موجب رکود در بازار خودرو و انتظار برای اعلام قیمت‌ها شده است. زیرا بنابر مصوبات اعلام شده قیمت خودرو در بازار باید ۱۰ درصد بیش از قیمت اعلام شده شرکت‌های خودروساز باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس درحال حاضر هیچگونه خریدوفروشی در بازار وجود ندارد، چرا که خریداران واهمه خرید بیش از قیمت اعلام شده و فروشندگان واهمه فروش کمتر از میزان مصوب را دارند. همین مسئله موجب انتظار مردم برای اعلام قیمت‌ها شده و خرید و فروش در بازار به صفر رسیده است.

موتمنی با بیان اینکه شورای رقابت و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده در اعلام قیمت‌ها تعلل می‌کنند، گفت: قرار بود که ۲۵ اردیبهشت قیمتها توسط این دو نهاد اعلام شود که متاسفانه به شنبه موکول شد و تا این زمان نیز قیمت‌ها اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که شورای رقابت و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده قیمت‌ها را اعلام نکند مردم در سردرگمی به سر خواهند برد.

موتمنی افزود: بر همین اساس پراید ۶۵ میلیون تومان، پژو ۱۰۹ تا ۱۰۸ میلیون تومان ، سمند ۱۱۳ تا ۱۱۴ میلیون تومان،  پارس ۱۲۷ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ نیز ۱۱۴ میلون تومان در بازار اعلام شده است. توجه شود که این اعلام قیمت‌ها صرفا بر روی کاغذ است و در حال حاضر تقریبا معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران در پایان با بیان اینکه مدیران و مسئولین شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهند گفت:‌ باید برای مردم و مشتریان مشخص و شفاف شود که مقدار خودروهای احتکاری کشف شده در کدام مناطق و متعلق به چه اشخاصی است. و بنا بر قوانین و مقررات با آنها برخورد شود زیرا این افراد با سوء استفاده از التهاب بازار موجب تشویش در اذهان عمومی شده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.