×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خرید یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در ۱۸ استان

تجارت گردان | خرید یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در ۱۸ استان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ مرتضی سعادتی‌کیا در گفتگو با برنامه‌ی روی خط خبر شبکه ۶ سیما اظهار کرد: خرید تضمینی گندم از نیمه دوم فروردین از استان‌های بوشهر، خوزستان، ایلام و هرمزگان آغاز شده است.

سعادتی‌کیا افزود: در حال حاضر ۱۸ استان وارد عملیات خرید تضمینی شده‌اند و تا پایان آبان خرید گندم در کشور ادامه دارد.

وی مقدار خرید تضمینی گندم را تاکنون یک میلیون و ۵۹۱ تن به ارزش حدود ۴هزار میلیارد تومان در سطح کشور اعلام کرد.

وی اظهار کرد: استان خوزستان با خرید بیش از یک میلیون و ۱۸ هزار تن پیشتاز در خرید تضمینی گندم است.

سعادتی‌کیا در خصوص پیش بینی میزان خرید تضمینی گندم در کشور گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید گندم از ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت و تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور‌، مجموع خرید تضمینی گندم در کشور را ۱۰ میلیون تن اعلام کرده است.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی با ۴ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید۲۵۰۰  تومان و گندم دروم ۲۶۰۰ تومان است .

وی با اعلام اینکه مطالبات گندم‌کاران تا نیمه‌های اردیبهشت به روز پرداخت شده است گفت: مبلغ کمی از پول کشاورزان باقیمانده که به‌زودی با تأمین اعتبارات لازم پرداخت می‌شود.

سعادتی‌کیا در ادامه گفت: از ابتدای فروردین تاکنون ۹۴ هزار و ۹۲۵ تن کلزا به ارزش بالغ بر ۴۲۵ میلیارد تومان خریداری شده است و  بیش از ۹۹ درصد از پول کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت گفت: استان خوزستان در خرید تضمینی کلزا نیز همانند گندم با خرید ۶۲ هزارو ۳۲۹ تن رتبه ی اول خرید این محصول را کسب نموده است.

وی اعلام کرد: با وجود اینکه خرید تضمینی کلزا هنوز در استان‌های شمالی کشور آغاز نشده است گفت: خرید این محصول تاکنون نسبت به سال گذشته در همین مقطع زمانی افزایش داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.