×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
خرید ۱۹۱۲ قلم کالا ساخت ایران به منطور حمایت از تولید داخلی/بازسازی تلمبه خانه گوره سی

تجارت گردان | خرید ۱۹۱۲ قلم کالا ساخت ایران به منطور حمایت از تولید داخلی/بازسازی تلمبه خانه گوره سی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری میزان؛ هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در یازدهمین نمایشگاه نفت در خوزستان در نشست خبری آستانه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق شعار رونق تولید و رویکرد داخلی سازی و به کارگیری حداکثری ظرفیت‌های موجود اظهار کرد: نظر به نقش صنعت نفت در اقتصاد ملی به همراه یک برنامه ریزی منسجم در این حوزه می‌توان با صیانت از تولید تکلیفی قدم‌های بسیار ارزشمندی را برداشت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به طراحی، تعمیرات و ساخت قطعات اساسی به منظور مقابله با تحریم‌ها در نیمه اول سال ۱۳۹۸ به تعداد ۷۶۷ قطعه توسط کارکنان این شرکت اشاره کرد.

وی افزود: در جهت حمایت از کالای ایرانی ۱۹۱۲ قلم انواع اتصالات، لوله، مواد شیمیایی، ابزارآلات، قطعات یدکی توربین، ادوات حفاظت فردی و ایمنی، ورزشی، فرهنگی جهت پشتیبانی و نگهداشت توان تولید خریداری شده است و تعداد ۵۴ فقره قرارداد خرید کالا نیز با تامین کنندگان و سازندگان کالا‌های داخلی منعقد گردیده است که به تدریج در ماه‌های آینده کالا‌های مذکور دریافت و در اختیار ادارات قرار خواهد گرفت.

صیدالی ادامه داد: حدود ۱۰۰۰ هزار کیلومتر ترمیم، تسطیح جاده‌های مواصلاتی و دسترسی به تاسیسات انجام شده است و فعالیت‌های موثر کارکنان خط لوله شرکت با حدود ۱۰۰۰۰ متر تعویض و اصلاح خطوط لوله جریانی نفت و گاز و آب قابل قبول است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در ادامه به بخش ایمنی، از نوسازی یک دستگاه خودروی فرسوده و تجهیز آن به مواد فوم سیار برای استفاده در عملیات‌های سنگین و همچنین ۸۱۱ فقره تعمیر ادوات اطفای حریق تاسیسات جهت حفظ و آمادگی در شرایط اضطراری توسط کارکنان پر تلاش HSE این شرکت خبر داد و به حمایت مدیریت مناطق نفت خیز جنوب اشاره کرد و گفت: وی در زمینه افزایش توان نگهداشت تا نهایت توسعه متوازن و پایداری با تاب آوری بالا، همکاری لازم را با شرکت‌های تابعه دارند و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نمی‌کند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: پروژه‌های سرمایه‌ای در قالب طرح‌های ۲۸ میدان که تعداد ۱۱ مخزن در حوزه عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران واقع است با ایجاد ظرفیت سازی برای آینده اجرای این طرح به مدت دو سال پیش بینی شده است که دستاورد آن با توجه به افزایش تولید، طرح احداث یک کارخانه نمکزدایی در گچساران و ساماندهی گوره قلب تپنده نفت ایران و مدیریت منابع آب و طرح تغییرات و بازسازی رینگ شبکه آبرسانی با توجه به گستردگی در محدوده این شرکت خواهد بود که استفاده بهینه از آب را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: از دیگر کار‌های مهم انجام شده می‌توان به بازسازی تلمبه خانه گوره C اشاره کرد که با همکاری و مشارکت مدیریت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام شده است.

مدیر عامل نفت و گاز گچساران برگزاری نمایشگاه را یک فرصت طلایی و مناسب برای شناسایی توانمندی‌های داخلی دانست و ضمن تبریک به مناسبت ۲۵ آذر روز پژوهش اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به خودکفایی نیاز به اقدامات پژوهشی و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان است و همچنین ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل را تبریک گفت و از آنان به مانند سنگر سازان بی سنگر در زمان دفاع مقدس یاد کرد.

وی در پایان گفت: از خدمات و زحمات کارکنان ترابری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران که با طی نمودن بعد مسافت ۲۵۰ کیلومتر روزانه در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان و بوشهر در شرایط سخت وظیفه پشتیبانی تولید را برعهده دارند قدردانی می‌کنم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.