×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خشکسالی، تولید برنج را ۱۸ درصد کاهش داد/ تداوم عرضه برنج خارجی در بازار

به گزارش تجارت گردان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی پس از نشست مشترک با جمعی از نمایندگان مجلس در خصوص تنظیم بازار کالاهای اساسی اظهار کرد: طی این نشست، گزارشی از نحوه تأمین و تنظیم کالاهای اساسی به نمایندگان ارائه و دغدغه‌های آن‌ها شنیده شد.

او افزود: همه تلاش وزارت جهاد کشاورزی این است که با کمک انجمن‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی، بازار را کنترل و مدیریت کند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته با تشکل‌های بخش کشاورزی جلساتی در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی برگزار شد، گفت: این جلسات در آینده قطعا استمرار خواهد یافت.

تعدیل قیمت مرغ نتیجه اعتماد به تشکل ها

او همچنین تعدیل قیمت مرغ در هفته گذشته را نتیجه اعتماد به تشکل‌های بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: معتقدم ظرفیت و قدرت تشکل‌ها باید در تنظیم بازار به کار گرفته شود.

ساداتی نژاد تامین برنج و کنترل قیمت آن را دیگر دغدغه‌های اصلی نمایندگان دانست و افزود: عرضه برنج خارجی در صورت نیاز از سوی شرکت بازرگانی دولتی ادامه خواهد یافت تا قیمت برنج در بازار کنترل شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با اعلام اینکه تولید برنج ایرانی به دلیل خشکسالی ۱۸ درصد کاهش یافته است، گفت: برنج ایرانی به دلیل وضعیت عرضه و تقاضا در بازار، افزایش قیمت داشته است، اما قیمت برنج خارجی را در بازار کنترل می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.