×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
«خواب‌های سعدی» در «باغ محصور»

به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، ۲۱ نمایشگاه‌ هنرهای تجسمی از جمله نقاشی، عکس، طراحی، نقاشیخط و خوشنویسی همچون سرزمین خیالی من، آمبیانس، باغ محصور، خواب‌های سعدی، زنان با چشمان بسته، …از سرنوشت و خط‌هایی برای نخواندن در هفته پیش رو در گالری‌های پایتخت افتتاح می‌شوند، همچنین بعضی از گالری‌ها میزبان نمایشگاه‌هایی از فروردین ماه هستند و فرصت دیدن آثار آنها مهیاست. در نمایشگاه‌های پیش رو آثار هنرمندانی همچون ارسیا مقدم، امیرحسین عالی، رضا کیانیان، معصومه مظفری، منوچهر معتبر، رضا لواسانی و آرمان یعقوب‌پور به چشم می‌خورد.

«نقطه‌ی گریز» در آرگو

منتخبی از آثار مجموعه‌ شخصی حمیدرضا پژمان که طی ۱۰سال فعالیت مجموعه‌داری او جمع‌آوری شده‌اند، در نمایشگاهی با عنوان نقطه‌ی گریز با گردآوری زهره دلداده ۱۶ اردیبهشت در بنیاد پژمان کارخانه آرگو افتتاح می‌شود و تا هفتم مرداد از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در این بنیاد به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برپاست.

«بر باد رفته» در کهریزک

نمایشگاه انفرادی چیدمان از آثار پویا آریان‌پور با عنوان بر باد رفته با همکاری پروژه‌های هنری مریم مجد و گالری دستان ۱۶ اردیبهشت در کارخانه تاریخی قند کهریزک افتتاح می‌شود و تا ۲۰ خرداد روزهای شنبه و پنجشنبه‌ ساعت ۱۶ تا ۲۰ (به جز شنبه ۱۴ خرداد) و جمعه‌ها ساعت ۱۱ تا ۲۰ در این کارخانه به نشانی جاده قدیم تهران قم، بعد از متروی کهریزک، حد فاصل خیابان کشاورز و شهدای مخابرات ادامه خواهد داشت.

«خواب‌های سعدی» در «باغ محصور»

«سرزمین خیالی من» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار ارسیا مقدم (نقاش نواکسپرسیونیست) با عنوان My fantasy land (سرزمین خیالی من) ۱۶ اردیبهشت در گالری هما افتتاح می‌شود و تا دوم خرداد از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در این گالری به نشانی خیابان کریم خان‌ زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک میزبان علاقه‌مندان است، برای مشاهده آثار، تعیین وقت قبلی الزامی است.

«سرزمین – همیشه» در ویستا

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار شیرین اتحادیه، منظره‌های انتزاعی از گذشته تا حال با عنوان سرزمین – همیشه ۱۶ اردیبهشت در گالری ویستا افتتاح می‌شود و تا دوم خرداد به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۹ در این گالری به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ میزبان علاقه‌مندان است.

«نهفتگی» در باوان

نمایشگاه انفرادی از آثار حجم، مهشید روشن‌تبار با عنوان نهفتگی ۱۶ اردیبهشت تا دوم خرداد به جز شنبه‌ها ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست.

«آمبیانس»، «خیال کن» و «وضعیت آخر» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه‌های آمبیانس با نمایش آثاری از هنرمندان نقاش و عکاس مطرح کشور؛ سمیرا اسکندرفر، سونیا بالاسانیان، مهدی حسینی، محمد خلیلی، سلمان خوشرو، حامد صحیحی، رضا کیانیان، احمد مرشدلو، معصومه مظفری، منوچهر معتبر، شهره مهران و سارا نیروبخش با همراهی گالری لیام و خیال کن با نمایش آثار هنرمندانی همچون احمد امین نظر، فریدون آو، مرتضی رازفر، جلال شباهنگی، علی‌اکبر صنعتی، جواد علیمحمدی اردکانی، محمد فاسونکی، آوین فرهادی، علی گلستانه، رضا لواسانی و آرمان یعقوب‌پور از ۱۶ اریبهشت به ترتیب در گالری‌های استاد ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر افتتاح می‌شود و تا دوم خرداد همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

همچنین نمایشگاه وضعیت آخر با آثار و چیدمانی از زهرا حبیبی خسروشاهی از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری‌ تابستان خانه هنرمندان ایران برپاست.

«باغ محصور» در گالری شریف

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار نویسا صیادیان با عنوان باغ محصور ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست.

«خواب‌های سعدی» و «کیمیاگر» در گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی عکس از آثار علی یحیایی با عنوان خواب‌های سعدی ۱۶ تا ۲۸ اردیبهشت شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ با تعیین وقت قبلی و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌ زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برپاست. همچنین در گالری شیرین II نمایشگاه انفرادی از آثار ریحانه راعی هنرمند زیورساز و مجسمه‌ساز با عنوان کیمیاگر میزبان علاقه‌مندان است.

«تهران بی‌خواب» در ثالث

نمایشگاه گروهی تهران بی‌خواب با گردآوری سعید احمدزاده ۱۶ تا ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۰ تا ۱۸ در گالری ثالث به نشانی کریم خان‌ زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست.

«خواب‌های سعدی» در «باغ محصور»

«اینسیلکنیست» در گالری آتبین

نمایشگاه گروهی اینسیلکنیست ۱۶ تا ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ برپاست.

«زنان با چشمان بسته» در گالری ژاله

مجموعه‌ای از طراحی‌های امیرحسین عالی در نمایشگاهی با عنوان زنان با چشمان بسته ١۶ تا ٢۶ اردیبهشت هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار برپاست.

نمایش آثار علی سیدانی و عذرا عفیفی در نیاوران

۶۰ اثر از آثار نقاشی علی سیدانی با تکنیک اکرولیک در ابعاد مختلف ۱۶ اردیبهشت در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته می‌شوند. این نمایشگاه به روح زنده یاد اصغر کفشچیان مقدم هنرمند نقاش و پژوهشگر عرصه هنرهای تجسمی تقدیم شده است.

همچنین ۳۰ اثر از آثار نقاشی عذرا عفیفی با تکنیک ماژیک ۱۶ اردیبهشت در گالری شماره ۲ این فرهنگسرا به نمایش گذاشته می‌شود. عفیفی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی آثارش با تکنیک جدید که تلفیقی از سنت و مدرنیته در طرح و نقش ایرانی است، بیان کرده است.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه‌ها می‌توانند در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران شمالی، مقابل ضلع غربی بوستان نیاوران مراجعه کنند.

«قاب‌های خیال‌انگیز» در نگارخانه شیخ هادی

نمایشگاه قاب‌های خیال‌انگیز شامل ۲۵ اثر حاصل تلاش‌های چند ساله پنج عکاس تئاتر؛ مسعود عطارهادی، پیام احمدی کاشانی، فرزاد جمشیددانایی، لیلا محرم‌پور و فهیمه علی بیگی، در ژانر عکاسی صحنه ۱۷ اردیبهشت در نگارخانه شیخ هادی به نمایش درخواهد آمد. این نمایشگاه تا ۲۳ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۸ در این نگارخانه به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به سه راه جمهوری، کوچه شهید حسین سخنور برپاست.

«…از سرنوشت» در ملت

نمایشگاه گروهی نقاشیخط …از سرنوشت با هدف بازگرداندن ذره‌ای شوق به حرکت و امید به آینده در انسان‌هایی که در سایه ناامیدی و حتی گاهی در تاریکی مطلق اسیر هستند، ۱۶ اردیبهشت در گالری پردیس سینمایی ملت افتتاح می‌شود و تا ۲۳ اردیبهشت همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در این گالری به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، رو به روی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ میزبان علاقه‌مندان است.

«خواب‌های سعدی» در «باغ محصور»

در نمایشگاه …از سر نوشت از هنرمندان دعوت شده تا با مطالعه و تحقیق، جلسات گفت و گو، خودنگری و به دور از تعاریف کلیشه‌ای، آنچه از مفهوم امید دریافت می‌کنند را در قالب اثر نقاشیخط خلق کنند، در نتیجه شاهد مجموعه‌ای بسیار خلاقانه، متفاوت و مفهومی هستیم.

«گلوکاخاشی» در نقش‌ جهان

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار آلما کهن با عنوان گلوکاخاشی ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه نقش‌جهان به نشانی نیاوران، از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک ۹ برپاست.

«انعکاس درون» در نگارخانه بهارک

نمایشگاه انفرادی از آثار آتنا فرقانی با عنوان انعکاس درون ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه بهارک به نشانی ده‌ونک، خیابان شهیدصابری، کوچه یکم، پلاک یک برپاست.         

«خط‌هایی برای نخواندن» در مورا

نمایشگاه گروهی خوشنویسی و نقاشیخط با عنوان خط‌هایی برای نخواندن ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه مورا به نشانی خیابان نجات‌اللهی، خیابان اراک، پلاک ۴۶، واحد ۲ برپاست.

«خواب‌های سعدی» در «باغ محصور»

«سایه‌ها» در اثر

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار نیلوفر رهنما با عنوان سایه‌ها نهم تا ۳۰ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری اثر به نشانی خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، پلاک ۱۶ میزبان علاقه‌مندان است.

«دیگران» در تالار این/جا

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار فاطیما فرجی با عنوان دیگران نهم تا ۳۰ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در تالار این/جا به نشانی خیاﺑﺎن کریمخان‌ زند، خیابان میرزای ‌شیرازی، شماره ۹۵ برپاست.

«از پنجره قطار»

نمایشگاه انفرادی از آثار خشایار جوانمردی با عنوان از پنجره قطار پنجم تا ۳۰ اردیبهشت به صورت آنلاین در گالری راه ابریشم به نشانی http://www.silkroadartgallery.com برپاست.

«از شاهنامه» در آران

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار نسیم داوری با عنوان از شاهنامه نهم تا ۲۳ اردیبهشت به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج برپاست.

«خواب‌های سعدی» در «باغ محصور»

«تا حقیقت ما را نکشد» در عصر

نمایشگاه انفرادی نقاشی آثار غزاله شالچی با عنوان تا حقیقت ما را نکشد نهم تا ۲۳ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برپاست.

«مار و انار» در شیدایی

نمایشگاه انفرادی شکوفه کریمی با گردآوری مریم روشن‌فکر با عنوان مار و انار دوم تا ۲۳ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، رو به روی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد یک میزبان علاقه‌مندان است.

«وهم رنگ» در نگاه

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار شیدا قلی‌پور با عنوان وهم رنگ نهم تا ۲۱ اردیبهشت به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)،خیابان غفاری، شماره ۶۴ برپاست.

«بر آستین وصال» در صبا

چهل اثر از آثار خوشنویسی محمد انشایی خوشنویس و نوازنده کمانچه در نمایشگاهی با عنوان بر آستین وصال نهم تا ۲۱ اردیبهشت همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در نگارخانه استاد محمود فرشچیان موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ برپاست. آثار این نمایشگاه به خط نستعلیق و در قالب‌ها و دانگ‌های متنوع قلم است که محتوای همه آنها از اشعار شیخ اجل سعدی شیراز وام گرفته شده است.

«ماده‌ی مرده» و «یاد داشت» در ۰۰۹۸۲۱

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار پریناز گودرزیان با عنوان ماده‌ی مرده نهم تا ۲۰ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ برپاست. همچنین نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار عاطفه محرری در طبقه دوم این مجموعه میزبان علاقه‌مندان است.

«خواب‌های سعدی» در «باغ محصور»

«منتخب ۵» در نگر

نمایشگاه گروهی نقاشیخط منتخب ۵ با آثار علیرضا آستانه، فریدون آو، محمد بزرگی و عذرا عقیقی بخشایشی با گردآوری حسن مهربانی، دوم تا ۲۰ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول میزبان علاقه‌مندان است.

«بازنمایی» در لیام

نمایشگاه گروهی نقاشی و عکس، مروری بر تصویر زن در نقاشی معاصر ایران با عنوان بازنمایی، دوم تا ۲۰ اردیبهشت به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری لیام به نشانی خیابان فتحی شقاقی، بین خیابان کاج و میدان سلماس، پلاک ۱۱۸، طبقه اول برپاست.

نمایش آثار جمشید امین‌فر

نمایشگاه انفرادی آثار جمشید امین‌فر (هنرمند خودآموخته) ۲۶ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در گالری آوت سایدر اینن به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از میدان ولی‌عصر(عج)، کوچه فرخی، پلاک ۱۱، زنگ ۲ برپاست.

«گیج است سرم» در اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار علی گنجوی با عنوان گیج است سرم، دوم تا ۱۹ اردیبهشت به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول برپاست.

«خواب‌های سعدی» در «باغ محصور»

«پایان نامیرا» در سو

نمایشگاه انفرادی آثار تجسمی روزبه نعمتی شریف با عنوان پایان نامیرا، دوم تا ۱۹ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش آثار آرمین ابراهیمی

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار آرمین ابراهیمی دوم تا ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ (طبقه ۲) به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین(خدری)، پلاک ۱۸، طبقه دوم برپاست.

«بلوک ۴۸» در گالری والی

نمایشگاه انفرادی چیدمان آثار هدیه خانعلی با عنون بلوک ۴۸، ۲۶ فروردین تا ۱۹ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برپاست.

«صورت/پرانتز/سری ۴» در نیان

نمایشگاه گروهی صورت/پرانتز/سری ۴ با آثاری از محسن الوردیلی، حسن ایازی، عباس بابایی، علی پیروز، محمدرضا خلیلی، سیدمصطفی سیدشجاع، امیرحسین عالی، فریدالدین عبابدین زاده، المیرا لکی و گلشن یکتاییان ۲۶ فروردین تا ۱۹ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرزآبادی، بن بست ابهری، پلاک پنج میزبان علاقه‌مندان است.

«اردی‌بهشت» در هوم

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان اردی‌بهشت نهم تا ۱۹ اردیبهشت به جز جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره ۲، طبقه اول برپاست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.