×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
خوداتکایی و خودکفایی تنها راهکار تامین امنیت غذایی کشور

تجارت گردان | خوداتکایی و خودکفایی تنها راهکار تامین امنیت غذایی کشور

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «علیرضا رفیعی پور» با اشاره به برنامه سازمان دامپزشکی برای کاهش وابستگی در نهاده‌های تولید ریزمغذی‌ها و داروهای دامی، افزود: علی رغم تمامی گرفتاری‌ها و مشکلات، طی چهار دهه پس از انقلاب تلاش‌های خوبی در حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به این که در حوزه پروتئین دامی، چهل سال پیش تمامی اقلام مصرفی از قبیل لبنیات، تخم مرغ، گوشت سفید و قرمز، عسل و آبزیان در کشور از محل واردات تامین می شد، اظهارداشت: پس از چهار دهه ایران فقط ۱۰ درصد در زمینه گوشت قرمز به خارج وابستگی بوده و در بقیه اقلام مازاد تولید و صادرات دارد.

رییس سازمان دامپزشکی نامگذاری سال ۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال جهش تولید را یک حرکت حکیمانه و هوشمندانه برشمرد و تصریح کرد: این امر یک اتفاق خوب به رغم تمامی تحریم ها و شرایط سخت اقتصادی برای کشور است.

رفیعی پور ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی در شرایطی که برای ضربه زدن به اقتصاد ایران از هیچ تحریم و فشاری دریغ نکرده اند رهبر معظم انقلاب تحقق جهش تولید را شرط ایجاد اشتغال و ناکام کردن برنامه ‌های ضد امنیت اقتصادی کشور اعلام می کنند.

رییس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: اگر بخواهیم به شعار جهش تولید عمل کنیم در زمینه نهاده ها نباید وابسته باشیم.

وی افزود: ما در نهاده های حوزه ریز مغذی های مورد مصرف در غذای دام و طیور و همچنین مواد اولیه برای تولید دارو و واکسن های دامی که پشتیبان تولید هستند، نیاز داریم بنابراین سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در کشور باید به نحوی باشد که درصد وابستگی به واردات این اقلام به شدت کاهش یابد.

رفیعی پور گفت: ما در سازمان دامپزشکی طی سه سال گذشته با همکاری معاونت علمی و  فناوری  ریاست جمهوری، شرکت های دانش بینان و استارت‌آپ‌ها به دنبال آن هستیم تا با کاهش وابستگی به واردات در اقلام یاد شده و تکیه بر تولید داخل، جهش تولید را رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه راهبری جهش تولید را تا افق ۱۴۰۴ پیش بینی کرده ایم که در سال اول آن یعنی در سال ۹۹، بسیاری از طرح های سازمان دامپزشکی در حوزه هایی که وابسته بودیم را برای اولین بار در داخل کشور تولید و افتتاح خواهیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.