×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
خودروسازان دوش به دوش هم در فوتبال

به گزارش ایسنا، باشگاه‌های خودروساز ایرانی در فوتبال در سال ۹۹، روزهای خوبی را پشت سر نگذاشتند. با این که سایپا و پیکان از نظر زیرساختی امکانات خوبی را در اختیار دارند اما از نظر نتیجه‌گیری، نتایج قابل دفاعی کسب نکردند.

سایپا در رویای آژاکس ایران شدن

تیم فوتبال سایپا که فصل گذشته را با جوانگرایی آغاز کرده بود، در اوایل سال ۹۹ روزهای خوبی را در لیگ برتر پشت سر نمی‌گذاشت اما به واسطه تعطیلی لیگ، ابراهیم صادقی این فرصت را پیدا کرد که تیمش را سروسامان بدهد و از سقوط فرار کند. سایپایی‌ها که از چندین بازیکن رده امید خود در تیم بزرگسالان بهره می‌بردند در نهایت توانستند ۲ امتیاز بیش‌تر از پارس جنوبی جم به دست بیاورند و در لیگ برتر بمانند.

ابراهیم صادقی که خودش بارها اعتراف کرده در جوانگرایی شیب تندی را داشته، تصمیم گرفت برای لیگ بیستم تعدادی بازیکن با تجربه به جمع شاگردانش اضافه کند تا سایپا علاوه بر میدان دادن به بازیکنان جوان، در کسب  نتیجه هم موفق باشد. با این حال ابراهیم صادقی رویای جالبی در سر دارد و در یک مصاحبه اعلام کرده دوست دارد سایپا، همانند باشگاه آژاکس هلند در امر بازیکن سازی معروف باشد.

در همین حال، باشگاه سایپا در لیگ بیستم دچار تغییرات مدیریتی شد اما مدیران جدید هم بارها اعلام کردند که از کادر فنی تیم و سیاست‌های آن‌ها در جوانگرایی حمایت می‌کنند. سایپا در لیگ بیستم از نظر کسب نتیجه بهتر از لیگ نوزدهم عمل کرده اما این تیم در نخستین گام در جام حذفی، برابر نساجی مازندران در پنالتی‌ها شکست خورد و از این جام کنار رفت.

پیکان به دنبال رتبه تک رقمی

تیم فوتبال پیکان تحت هدایت عبدالله ویسی لیگ نوزدهم را با ۲۹ امتیاز در رده سیزدهم به پایان برد و در بازی‌ پایانی از سقوط فرار کرد با این حال، با تغییرات مدیریتی در این تیم، اختلافات میان اکبر محمدی و عبدالله ویسی، منجر به جدایی سرمربی تیم شد.

با جدایی ویسی، سکان هدایت پیکان به مهدی تارتار رسید تا لیگ بیستم را با این مربی آغاز کند. پیکان به لطف بازیکنان جوانش در کنار با تجربه‌ها، امید زیادی دارد تا در لیگ بیستم به رتبه تک رقمی دست پیدا کند.

یکی از نکات جالب پیکان در لیگ بیستم، حضور بازیکنی به نام نادر محمدی است. این بازیکن که با پرتاب‌های اوت خود معرف شده است، نقش مهمی در تاکتیک تیمی پیکان داشته و در بازی‌های متعدد، با پرتاب‌های اوت خود، چشم‌ها را به خود دوخته است.

پیکانی‌ها که سال ۹۹ را برای فرار از سقوط آغاز کردند، حالا در رتبه یازدهم جدول قرار دارند و امیدوار به آینده به رتبه‌های بالایی جدول نگاه می‌کنند. البته این تیم درجام حذفی دو بر یک برابر استقلال شکست خورد و در مرحله یک شانزدهم نهایی از جام حذفی کنار رفت.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.