×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
خودروهای کم‌مصرف با موتور سه سیلندر تولید می‌شود

تجارت گردان | خودروهای کم‌مصرف با موتور سه سیلندر تولید می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، «مهدی صادقی نیارکی»  عصر امروز سه شنبه در جریان بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به ایرنا افزود: طراحی و تولید این موتورها در راستای رعایت مسائل زیست محیطی و استاندارد پیگیری می شود و در این زمینه هر دو خودروساز بزرگ کشور طرح و برنامه داشته و بخش خصوصی نیز سرمایه‌گذاری کرده است.
به گفته این مقام مسوول، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز به دنبال پیگیری این موضوع است که موتور یاد شده پس از بهینه سازی و تولید روی خودروهای موجود، سوار شده و استفاده شود.
 وی در خصوص برنامه ریزی این وزارتخانه برای تولید خودروی ارزان پس از کنار گذاشته شدن پژو ۴۰۵ و پراید از خط تولید، یادآور شد: خودروهای جایگزین هریک از این دو خودرو چند سالی است که در بازار وجود داشته و در حال تردد در خیابان ها و جاده های کشور هستند، به طوری که پلتفرم ایکس ۱۰۰ (پراید) با پلتفرم x۲۰۰ (محصولات تیبا، ساینا و فیس‌لیفت‌های آنها) جایگزین شده و در گروه ایران خودرو نیز سمند و پژو پارس جایگزین پژو ۴۰۵ می شوند که سالیان سال است تولید می شوند.
معاون امور صنایع وزارت صنعت خاطرنشان کرد: در این حوزه پلتفرم ها و خودروها با قیمت مناسب و مدل های مختلف موجود است که به بازار عرضه می شوند.
به گفته این مقام مسوول، هرچقدر آپشن ها و امکانات خودروها به ویژه در حوزه الکترونیکی بیشتر شود، قیمت بالاتری خواهند داشت، اما اثر خودروهای داخلی در کلاس اقتصادی تولید می شوند.
وی یادآور شد: در جهان نیز چیزی تحت عنوان خودروی ارزان وجود ندارد، اما خودروهای در کلاس اقتصادی تولید می شود.
معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: اگر قیمت خودروهای داخلی تولیدی خود را به دلار محاسبه کنیم تقریباً هیچ خودرویی در این بازه قیمتی در جهان وجود ندارد و پیدا نمی کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.