×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
خودرو‌ی برقی ایرانی تا یک سال آینده وارد بازار می شود

تجارت گردان | خودرو‌ی برقی ایرانی تا یک سال آینده وارد بازار می شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در همایش تقدیر از برترین‌های پژوهش و فناوری اظهار کرد: صنعت بدو تحقیق و پژوهش معنایی ندارد و نمی‌تواند توسعه پیدا کند؛ پیوند مراکز دانشگاهی از حدود حرف و یک اتاق خارج شده و حالا رنگ و بوی اجرایی به خود گرفته است. تعداد زیادی تفاهمنامه بین بخش‌های پژوهشی و سازمان‌های اجرایی به وجود آمده و این نویدی برای کشور است.

او با اشاره به آسیب شناسی‌های انجام شده گفت: امروز بخش تولید و کار آفرینی وابسطه بخش پژوهش و دستاورد‌های جدید کشور است؛ بنا بر بیانات مقام معظم رهبری کشور ما نیازمن ساختار پژوهشی است که تک تک امور کشور را بررسی و رفع کند.

مدرس خیابانی میز‌های تعمیق داخل را فرصتی برای بهبود ارتباط پژواش و تولید دانست و گفت: علت فاصله ما از علم روز نگاه نامناسب است؛ شتاب تغییرات به قدری زیاد است که نمی توان با واردات تولیدات سال گذشته به روز بود. فاصله ما از علم روز یکی از مهم‌ترین دغدعه‌های امروز ما است که در برخی موارد مانع از گسترش تولید و صادرات می‌شود.

قائم مقام وزیر در امور بازرگانی با اشاره بر بهبود ساختار‌های زمینه‌ای گفت: برخی این انتقاد را بر ما وارد می‌کردند که مطرح کردن موضوع خودرو‌های برقی قصد گسترش واردات را داریم اما وزارت صمت موضع ضد واردات خود را حفظ می‌کند. موتور برقی در برخی شرکت‌ها اماده شده و برای تامین خودرو‌های برقی تا یک سال آینده اعلام امادگی کرده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.