×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
خوزستان در حوزه زیرساختی عقب‌تر از سایر استان‌های کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی یوسفی عصر امروز در مراسم بهره برداری از فاز دوم آبرسانی، به روستاهای حاشیه رودخانه دز اظهار کرد: از همه کسانی که قبل از ما زحمت کشیدند، از زحمات آنها تشکر می‌کنم ولی در سنوات گذشته استان خوزستان در حوزه زیرساختی از استان‌های دیگر کشور عقب افتاده است.

وی افزود: در سه ماه گذشته تلاش کردیم که صدای مردم، محرومیت و عقب‌افتادگی خوزستان را به خصوص در موضوعات زیرساختی به مجلس برسانیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا قبل از اینکه نمایندگان استان‌های دیگر یا رئیس مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان سفر می‌کرد شاید کسی باورش نمی‌شد که خوزستان آب مازادی برای انتقال به استان‌های دیگر ندارد یا اینکه مشکلات اولیه مثل آب، شبکه فاضلاب یا جاده دسترسی دارد.

یوسفی عنوان کرد: سیل برای ما در حین اینکه زحمت بود، نعمت هم شد چون با اختصاص اعتبارات مختلف توانستیم بخشی از مشکلات روستایی را حل کنیم.

وی بیان کرد: سعی کردیم تا از فرصت تخصصی حضور در کمیسیون عمران استفاده و ارتباط مؤثر و فعالی را با مجموعه وزارتخانه‌ها برقرار کنیم و در عین حال که باید مطالبه گر باشیم، می‌توان با همراهی نمایندگان استان‌های دیگر، مسئولان و وزارتخانه‌ها بخشی از مشکلات استان خوزستان را حل کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرصت برای گلایه گذاری همیشه وجود دارد ولی برای تعامل فرصت کم است، تاکنون تلاش کردیم که در حوزه اعتبارات به خصوص در زمینه آب و فاضلاب که مشکلات جدی شهری و روستایی است و بعد از آن در بحث راه روستایی این همدلی و تعامل را داشته باشیم.

یوسفی با اشاره به اینکه مصوبه «قیر رایگان» با سختی در کمیسیون عمران تأیید شد، بیان کرد: شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی به خاطر اتفاقات رخ داده و یا سوءاستفاده‌هایی که از این مصوبه شده با آن مخالف بودند ولی به آنها اعلام کردیم که وقتی سوءاستفاده‌ای می‌شود نباید صورت مسئله را پاک کنیم بلکه باید سیستم‌های نظارتی را تقویت کرد نه اینکه مردم را از خدمات محروم کنیم.

وی عنوان کرد: در بحث اعتبارات آب و فاضلاب نیز اقدامات خوبی در این مدت انجام شده است. حجم عقب‌افتادگی‌ها و محرومیت‌ها زیاد است ولی تاکنون تلاش شده تا از ظرفیت ملی و سفر رئیس مجلس در بحث تخصیص اعتبارات در بودجه ۱۴۰۰ هم برنامه هفتم توسعه ردیف‌های دائمی را در اعتبارات در نظر بگیریم که مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هرچند برگزاری این مراسم خوب است ولی افتتاحیه یعنی اینکه آب به همه روستاها برسد و بعد از این مقرر شده است تا از روستاها بازدید و ضمن بررسی، مشکلات احتمالی آنها را اصلاح کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.