×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
خوش بینی اتاق بندرعباس ازتجارت با نینگبوی چین

محمد رضا صفا  روز چهارشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود:همچنین هرمزگان باتوجه به دریا محور بودن آن و دارابودن بنادر مهم و استراتژیکی همچون بندرشهید رجایی از ظرفیت‌های بالایی در حمل ونقل دریایی و دسترسی به آب‌های بین المللی برخوردار بوده و باعث حمل کالا به سمت آسیای میانه و جنوب شرق شده است.
رییس اتاق بازرگانی بندرعباس اظهارداشت: ۲ منطقه آزاد قشم و کیش و چندین منطقه ویژه اقتصادی در استان هرمزگان نیز از جمله ظرفیت‌های مهمی هستند که می‌تواند در رابطه ۲ کشور ایران و چین مورد استفاده قرار گیرد.
صفا ابرازداشت: هرمزگان از دیرباز به واسطه پیشینه قوی ساکنان آن در امور بازرگانی، تولید و صنعت به عنوان استانی مهم نه تنها در بُعد ملی بلکه در ابعاد منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای بوده است.
وی گفت: این استان در کنار ظرفیت‌های جغرافیایی و مرزی خود توانسته است با بهره گیری از نیروی انسانی و تاجران و بازرگانان با تدبیر و با اخلاق سهم مهمی در گردش کالا و تقویت اقتصاد محلی و حتی منطقه‌ای ایفا کند.
این مسوول ادامه داد: هرمزگان در زمان کنونی که کشور با تحریم‌های ظالمانه روبرو بوده، همچنان به عنوان استانی پویا و فعال در حوزه تجارت و بازرگانی باقی مانده است،هرچند بسیاری از بازرگانان و تاجران این خطه تاکنون آسیب‌های فراوانی دیده‌اند که حتی تدابیر و راهکارهای دولتی نیز نتوانسته کمک شایانی به رفع کامل مشکلات این قشر داشته باشد.
صفا گفت: امید است این مشکلات در آینده و با تغییر سیاست‌های کلان در حوزه تجارت، اقتصاد و بازرگانی رفع شده و بتوانیم شاهد پویایی هرچه بیشتر اقتصاد هرمزگان درعرصه‌های ملی ومنطقه‌ای باشیم.
هفته جاری راهکارهای توسعه تجارت هرمزگان و نینگبو و همچنین معرفی فرصت‌های وتوانمندی اقتصادی و تجاری بین کشور ایران و چین در نشستی آنلاین با شرکت ریس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاوری بندرعباس، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان هرمزگان، رییس شورای ارتقارت تجارت بین المللی چین کمیته نینگبو و رییس اتاق بازرگانی بین المللی چین ، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین درخصوص روابط تجاری ایران و چین برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.