×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خیز شرکت های ایرانی برای صادرات لوازم خانگی

تجارت گردان | خیز شرکت های ایرانی برای صادرات لوازم خانگی

پریسا فتحنایی خبرنگار پایگاه خبری تجارت گردان: مرتضی میری رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان این که در حال حاضر دو برند ال جی و سامسونگ دیگر در بازار ایران حضور ندارند گفت: رفتن ال جی و سامسونگ چیز جدیدی نیست چرا که حدود دو سال است که کلیه لوازم خانگی سامسونگ و ال جی ممنوع شده است و وارد کشور نمیشود و قطعاتی که وارد کارخانه این دو شرکت میشد داخلی بودند و با برند این دو وارد بازار می شدند .

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد: این دو برند کره‌ای با سرمایه گذاری مستقیم ایرانی‌ها در کشورمان تولید می کردند و یک ریال سرمایه‌گذار خارجی نداشته اند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان این که تا دوماه دیگر شرکت های ایرانی بازار را اشباع میکنند گفت: البته ما در حال حاضر در بازار کمبود داریم که با توجه به اینکه دو برند کره‌ای از ایران رفته اند و دو شرکت جی پلاس و سام الکترونیک تولید را شروع کرده اند ممکن است یک وقفه یکی دوماه داشته باشیم تا اینها تولیداتشان به حد انبوه برسانند ولی وقتی این تولید به افزایش برسد ما نه تنها با کمک برندها ی خوب و باکیفیت ایرانی که از قبل داشیم و با کمک این دو برند ایرانی جدید نه تنها می توانیم بازار ایران را اشباع کنیم بلکه در صدد هستیم به صادرات لوازم خانگی با کمک شرکت های ایرانی روی بیاوریم زیرا موفقیت هر کشوری در صادرات کالاهای تولیدی آن است.

وی همچنین از تامین لوازم خانگی در داخل خبر داد و گفت: در بخاری گازی و کولر آبی ۴۰ واحد فعال داریم که سه میلیون و صد هزار تا ظرفیت کارخانه هست ولی نیاز بازار ۵۰۰ هزار تا است و تولید ما ۶۰۰ هزار تا است یعنی علاوه بر تامین بازار اضافه تولید هم داریم و هیچ مشکلی نداریم .

وی ادامه داد: در بعضی از کالا ها مثل ماشین ظرفشویی نیاز اتحادیه ۸۰۰ هزار تا است ولی وزارت صمت اعلام کرده ۴۰۰ هزار است این درحالی است که تولید ما روی ۳۰۰ هزار تا است یعنی از نظر وزارت صمت هم ما ۳۷۰ هزار تا کسری ماشین ظرفشویی داریم که متاسفانه در حال حاضر با قاچاق تامین میشود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه دولت اجازه دهد از واردات هوشمند کنترل شده استفاده کنیم گفت: به اعتقاد بنده کالا های که داریم تولید میکنیم کم است و احتمال دارد به مشکلاتی برای این صنف پیش آید که ما به وزارت صمت پیش نهاد داده ایم واردات هوشمند کنترل شده در اختیار ما قرار دهند تا از قاچاق لوازم خانگی جلوگیری شود.

وی درباره بیکار شدن کارگران کارخانه های لوازم خانگی افزود: کارمندانی که در کارخانه های قبلی فعال بودن به همان تعداد به کارخانه های داخلی بازگردانده شدند ولی با توسعه و تولید بالای که کارخانه های قبلی ما مثل امرسان و اسنوا ، ظرفیت بهره برداری شان را بالا بردند.

این مسئول درباره خدمات پس از فروش و گارانتی تولیدات ایرانی نیز گفت: شرکتها تعهد دادند که علاوه بر گارانتی های ۱۷ ماه خدمات ۵ سال تا ده سال نسبت به نوع کالا را که تعهد داده اند انجام می دهند و قطعات مورد نیاز گارانتی تامین است و مشکلی برای مشتری پیش نخواهد امد.

وی درخصوص میزان واقعی داخلی سازی تولیدات حوزه لوازم خانگی نیز گفت: در بحث مواد اولیه مثلا در لباسشویی ۵۰ درصد ساخت ایران است و ۵۰ درصد دیگر ان مواد اولیه از واردات است و همچنین بخاری گازی شاید واردات مواد اولیه آن به ۱۰ درصد هم نرسد که ۹۰ درصد مواد اولیه این کالا را خودمان تامین می کنیم . ولی در ماشین ظرفشویی ۷۰ درصد قطعات وارداتی است و ۳۰ درصد تولید ما می باشد.

در خصوص اظهاراتی مبنی بر اینکه دو سال اخیر هیچ تولیدی این شرکت ها نداشته اند و تنها قاچاق کرده اند، باید بگویم که این حرفا را کاملا تکذیب می کنم و این دو برند بزرگ با حجم سنگین سرمایه گذاری داخلی به هیچ عنوان سابقه درخشان خودشان را زیر سوال نمی‌برند. اما قاچاقچی هایی در داخل بودند که این محصولات را به طور غیر قانونی پخش میکردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.