×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
دارا حیایی: «هاشم» از سرنوشت شبیه به ۸۰ درصد جوانان ایرانی است/ دوست دارم نقش منفی محبوب بازی کنم

دارا حیایی بازیگر سریال از سرنوشت معتقد است که موفقیت‌های ۲ کودک پرورشگاهی در زندگی و کار آن هم در عرصه تولید دانش‌بنیان مردم را خوشحال کرده است.

دارا حیایی بازیگر نقش «هاشم» در فصل چهارم سریال «از سرنوشت» است. بازی او در کنار کیسان دیباج در این سریال، زوج موفقی را از این دو هنرمند جوان ساخته است که از فصل دوم تا به امروز ادامه داشته است. 

سینما و تلویزیون را شبیه به فوتبال می‌دانم

او در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون ایرنا، درباره زوج هاشم و سهراب در سریال از سرنوشت گفت: به نظرم در سینما و تلویزیون وقتی همراه با نقش مکمل بازی می‌کنید و یک زوج هنری تشکیل می‌دهید، هرچه قدر بیشتر بتوانید طرف مقابل را درک کنید، بهتر بازی می‌کنید. به عبارت دیگر، هر چه قدر بهتر بتوانید ریتم و ضرباهنگ بازیگر مکمل مقابل خود را بفهمید، بیشتر می‌توانید به او کمک کنید. در بازی من و کیسان هم همین‌طور است؛ با درک متقابل به یکدیگر کمک می‌کنیم تا بازی بهتری ارائه بدهیم. از این نظر، سینما و تلویزیون را شبیه به فوتبال می‌دانم.

وی ادامه داد: هاشم و سهراب مثل دو برادراند و همه‌جا هوای همدیگر را دارند. در جایی هاشم تندروی می‌کند و سهراب او را راهنمایی می‌کند اما در جایی دیگر این اتفاق برعکس می‌شود. به نظرم یکی از دلایلی که مردم هاشم و سهراب را دوست دارند، همین موضوع است.

او درباره نقش متفاوت خود در فصل چهارم گفت: در فصل دوم، هاشم کاراکتر خالصی داشت، چرا که بچه‌ها خالص‌اند اما در فصل سوم به دلیل آنکه درگیر ماجراهای قاچاق دلار شده بود، کمی مرموزتر رفتار می‌کرد و به همین دلیل از بسیاری از علایق دوران کودکی خود جدا شده بود. همه این اتفاقات باعث شد تا در فصل سوم نقش منفی‌تری را بازی کنم.

اما در فصل چهارم، هاشم از زندان آزاد شده و به نظر می‌رسد که زندان او را تنبیه کرده است بنابراین دوباره باید به همان کاراکتر (شخصیت) خالص فصل دوم برگردد با این تفاوت که پخته‌تر شده و رفتارهای عاقلانه‌تری نسبت به دوران نوجوانی خود انجام می‌دهد. تلاش کردم این موضوع را در بازی خود بیاورم. 

در فصل چهارم، هاشم از زندان آزاد شده و به نظر می‌رسد که زندان او را تنبیه کرده است بنابراین دوباره باید به همان کاراکتر (شخصیت) خالص فصل دوم برگردد با این تفاوت که پخته‌تر شده و رفتارهای عاقلانه‌تری نسبت به دوران نوجوانی خود انجام می‌دهد. تلاش کردم این موضوع را در بازی خود بیاورم

حیایی در پاسخ به این سوال که هاشم چه قدر شبیه به جوان امروزی است، گفت: به نظرم کاراکتر (شخصیت) هاشم، دغدغه‌ها و مشکلات او شبیه به ۸۰ درصد جوانان ایرانی است. او برای عشقش می‌جنگد، دوست دارد بخندد، پرانرژی باشد و شیطنت کند، با دوست صمیمی‌اش رفاقت کند، کار کند و … از این نظر این کاراکتر را بسیار دوست دارم. 

وی با اشاره به توجه سریال از سرنوشت به موضوع تولید دانش بنیان اظهار داشت: نکته قشنگ این اتفاق این است که بچه‌های پرورشگاهی آن را رقم می‌زنند. هاشم و سهراب، ۲ پسر پرورشگاهی‌اند که علیرغم تمام مشکلات و فراز و فرودها در زندگی‌شان، آرام آرام بزرگ شده، کارگاه تاسیس می‌کنند و با غیرت و همت خودشان دست به چنین کار بزرگی می‌زنند. فراموش نکنید که آنان توانستند قطعه‌ای را تولید کنند که در صنعت پزشکی واقعا اثرگذار است و از سویی دیگر نوعی افتخار برای ایران محسوب می‌شود. بنابراین به نظرم مهم‌تر از خود اتفاق، روند رسیدن به آن است که برای مخاطب جذابیت دارد. 

دارا حیایی: «هاشم» از سرنوشت شبیه به ۸۰ درصد جوانان ایرانی است/ دوست دارم نقش منفی محبوب بازی کنم

حیایی تاکید کرد: در ۴ فصلی که تاکنون از سریال گذشته است، دیدید که این بچه‌ها چگونه با مشکلاتی که پیش‌رویشان بود جنگیدند. جالب است بدانید بسیاری از بازخوردهایی که از مخاطبان دریافت می‌کنم ناظر بر همین روند شکست و پیروزی است. آنان به من می‌گویند که این فراز و فرود برایشان جذاب است. 

او درباره بازیگران جدیدی که به این فصل از سریال اضافه شده‌اند، گفت: از بازی کردن کنار بازیگران باسابقه‌تر که در این فصل به ما اضافه شدند، واقعا لذت می‌بردم و تلاش کردم تا چیزهایی بیشتری از آنان یاد بگیرم. آقای رضا داودنژاد و خانم رابعه مدنی واقعا بی‌نظیر بودند. هم‌چنین بازیگران جدیدی مثل مهران میری و فرهنگ زرگرباشی که در این فصل به ما اضافه شدند بسیار حرفه‌ای‌ بودند و در یک سال و نیم که در کنار هم و در پروژه از سرنوشت بودیم، اوقات خوبی رقم خورد.

حیایی درباره حضور دوباره خود در سینما پس از تجربه موفقش در فیلم سینمایی شعله‌ور گفت: من به «وقت مناسب در جای مناسب» خیلی اعتقاد دارم. به نظرم هنوز وقت مناسب و جای مناسب فرا نرسیده است اما حتما در آینده می‌رسد.

بازیگر نقش هاشم در سریال از سرنوشت درباره کاراکتری که علاقه‌مند به بازی در آن است، گفت: کاراکتری که به شدت دوست دارم در سینما آن را بازی کنم، منفی محبوب است. نمونه آن فیلم مخمصه است که رابرت دنیرو نقش منفی دارد اما محبوب است و همه دوستش دارند. هم‌چنین بازی در نقش طنز را دوست دارم اما طنزی که در آن کنترل شوم. 

به گزارش ایرنا، از سرنوشت ۴ به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان و کارگردانی محمدرضا خردمندان ملودرامی عاشقانه است که در فصل چهارم به تولید دانش بنیان و تلاش نخبگان کشور برای خودکفایی علمی می‌پردازد.

دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، مونا کرمی و مهدیس توکلی در کنار مجید واشقانی، حسین پاکدل، لیلا بلوکات، رضا داودنژاد، ساناز سعیدی، سیدمهرداد ضیایی، نگین صدق‌گویا، سولماز غنی، مائده طهماسبی، رضا بنفشه‌خواه، شاهو رستمی، مسعود انتظاری و محمدصادق ملک بازیگران فصل چهارم این سریال هستند. در این فصل سه بازیگر جدید مهران میری، فرهنگ زرگرباشی و متین طاهری‌نیا معرفی شدند.

همچنین از دیگر عوامل این اثر می‌توان به نویسندگان: محمدمحمود سلطانی، روح الله صدیقی و آرزو صدیقی، تدوین: شوکا زندباف، مدیر تولید: مجتبی برهانی‌زاده، مدیر تصویربرداری: خسرو دادگرمرام، عکاس: متین تحویلیان، طراح صحنه: آبتین برقی، صدابردار: حمید یارندپور، طراح گریم: خاطره خاشعی، آهنگساز: آرش بادپا، صداگذار: محمود موسوی‌نژاد، روابط عمومی: مطهره کشاورز محمدیان، مشاور رسانه‌ای: پدرام ابدان، دستیار تهیه‌کننده و مدیر برنامه‌ریزی: نوید احمدزاده چالشتری و … اشاره کرد
 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.