×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
داروهای استراتژیک ذخیره شد / کمبودهای دارویی ‌به یک‌سوم رسید‌

تجارت گردان | داروهای استراتژیک ذخیره شد / کمبودهای دارویی ‌به یک‌سوم رسید‌

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، سعید نمکی ظهر امروز در مراسم نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مفتح با بیان اینکه نام بوعلی سینا در تمام دنیا می‌درخشد، اظهار داشت: ولی متأسفانه ابن‌سینا در سرزمین خود ناشناخته باقی مانده و مظلوم است.

وی با تأکید بر اینکه “افتخار می‌کنم‌که امروز در همدان و دیار بوعلی سینا حضور دارم”، ابراز کرد: همدان نقش مهمی در دوره‌‌های مختلف تاریخی و توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی داشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به «ابن‌سینا» اشاره کرد و گفت: این اقدام افتخار بزرگی برای علوم پزشکی‌ همدان است.

نمکی با یادآوری اینکه بوعلی سینا ۵۸ سال عمر کرد و بیشتر عمر خود را برای کسب علم و گسترش آن در جوامع دیگر صرف کرد، گفت: این شیخ بزرگ تألیفات زیادی در حوزه طب، فلسفه و دیگر علوم داشته که‌ اغلب آن‌ توسط دشمنانش به‌آتش کشیده شده است.

وی تصریح کرد: امسال با وجود همه سختی‌ها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا برای به زانو درآوردن نظام سلامت، خوشبختانه توانستیم با رویکردی متفاوت، دارو و تجهیزات مورد نیاز پزشکی را تأمین کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه کمبودهای دارویی در مقایسه با سال گذشته به یک‌سوم رسیده است، ابراز کرد: تا تیر ماه سال آینده تمام کارخانه‌های داروسازی و اتاق عمل‌ها دارای ذخیره داروهای استراتژیک هستند.

نمکی عنوان کرد: با همه سختی‌هایی که در مسیر حرکتمان وجود داشت موفق شدیم یک‌هزار پروژه بهداشتی درمانی را آماده افتتاح کنیم و ۵۳ پروژه نیز در حال ساخت است.

وی به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح در کاهش پرداختی‌ها از جیب بیمار مؤثر بوده است، همچنین در راستای اجرای این طرح امسال ۸ هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی جدید برای خدمت‌رسانی به بیماران افتتاح می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: شهید مفتح نخستین پرچمدار اتحاد حوزه و دانشگاه در سال‌های بعد از انقلاب بود.

نمکی با بیان اینکه افرادی مانند شهید مطهری و شهید مفتح فکر بلند و روح پاکیزه‌ای داشتند و دیگران را هم جذب انقلاب اسلامی می‌کردند، عنوان کرد: امروز بیش از هر دوره دیگر به وحدت نیاز داریم.

وی اضافه کرد: متأسفانه این روزها شاهد سیاست‌زدگی، خودخواهی و انحصارطلبی هستم به‌طوری که فردی برای اینکه دیگری را حذف کند حاضر است مبانی اصلی نظام را زیر سؤال ببرد و اعتماد عمومی را فرو ریزد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه “عده‌ای سعی بر برهم زدن اتحاد در کشورمان می‌کنند”، گفت: امروز همه دشمنان اسلام سعی بر فتنه و برهم زدن وحدت در جامعه را دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.