×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دارو و اقلام ضروری پزشکی ۶۰ درصد محموله‌های ترخیص شده گمرک تهران/درآمد ۱۲۰۰ میلیاردی در نیمه اول سال

تجارت گردان | دارو و اقلام ضروری پزشکی ۶۰ درصد محموله‌های ترخیص شده گمرک تهران/درآمد ۱۲۰۰ میلیاردی در نیمه اول سال

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، ابوالفضل اکبرپور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به عملکرد گمرک تهران از محل دریافت حقوق و عوارض در نیمه نخست سال جاری گفت: به طور میانگین نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق و عوارض در هر ماه در گمرک تهران وصول شده است.

مدیر کل گمرک تهران، با اشاره به الزام دریافت کامل حقوق و عوارض در کنار تسریع در ترخیص محموله‌های مواد اولیه واحدهای تولیدی  گفت: با توجه به مشکلات ایجاد شده در فضای تجارت خارجی، طی ماههای اخیر چالشهای مختلفی در مسیر کالاها و محموله‌های واحدهای تولیدی ایجاد شده بود که در این راستا اقدامات مهمی برای ترخیص با حداقل زمان و دریافت کامل حقوق و عوارض در دستور کار این گمرک  قرار گرفت.

این مدیر گمرکی تاکید کرد، دریافت کد رهگیری بانک مرکزی یکی از چالشهای اصلی ترخیص کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی بود که در این مسیر تسهیلات مختلفی از جمله ترخیص درصدی  برای ترخیص کالاهای اساسی و دارو در دستور کار قرار گرفت. همچنین با هدف آشنایی  با مشکلات واحدهای تولیدی از بیش از ۱۰ واحد تولیدی بازدید شد.

به گفته اکبرپور، ۶۰ درصد محموله‌های ترخیص شده از گمرک تهران دارو  و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولید دارو و اقلام ضروری پزشکی بوده است. نزدیک به ۷.۵ هزار تن از داروهای اظهار شده به صورت درصدی ترخیص شده است.

وی افزود، وزن کل کالای اظهار شده به گمرک تهران نزدیک به ۲۰ هزار تن بوده که ۱۳ هزار تن از آنها به صورت درصدی ترخیص شده است.

مدیر کل گمرک تهران تاکید کرد، تسهیل گمرکی ترخیص درصدی کالا تنها به کالاهای اساسی و دارو تعلق داشته است و در این راستا تا ۸۰ درصد کالای اساسی وارداتی به صورت درصدی قابل ترخیص بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.